Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0010 „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0010 „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális."— Előadás másolata:

1 TÁMOP F-13/ „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális képzési típusú megoldásokra A duális modell funkciója a tanárképzésben. A BTK képzéseinek fejlesztése, a szakmai gyakorlat megújítása a duális modell alkalmazása révén Dr. Illésné Dr. Kovács MáriaBorbás Emese kari koordinátorkari projektasszisztens

2 Dualitás a BTK képzéseiben 1.Bölcsészettudományi és társadalomtudományi alap- és mesterképzések folynak a karon 2.A tanárképzésen belül is érvényes a kettősség: - kifutó jelleggel a Bologna-rendszerű - felmenőben az osztatlan tanárképzés 15 szakpáron

3 Duális jellemzők a tanárképzésben 1.Elméleti képzés és iskolai hospitálás, tanítási gyakorlat jelenti a képzést 2.A kétszakosság az elméleti képzésen belül is két diszciplína alapos ismeretét kívánja meg. 3.A klasszikus tanárképzés mellett speciális modulokat is tartalmaz a BTK tanárképzése, amely a HHH-s gyermekek oktatására készít fel.

4 Komplex Instrukciós Program 3.A Stanfordi Egyetemen dolgozták ki az afroamerikaiak integrálása érdekében. 4.Csoportmunkában történő oktatási módszer, minden tanuló a saját szintjének megfelelő feladatokt kap. 5.A csoporton belül működik a kooperáció, motiváció, minden tanulónak van sikerélménye. 6.A pedagógusoktól sokkal több erőfeszítést kíván. 7.A hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola sikeres és eredményes programja.

5 A dualitás a kari kapcsolatrendszer erősítésében a projekt megvalósítása során Input oldal: - Gimnáziumok -Szakközépiskolák Output oldal: -Foglalkoztatók: többek között gimnáziumok, szakközépiskolák A meglévő bázisiskolai rendszer működésének intenzifikálása, szakmai produktumok létrehozása.

6 A BTK vállalt tevékenységei, feladatai input oldalon Középiskolások számára pályaorientációs szolgáltatások biztosítása. Komplementer és szakmai kompetenciák mérése és értékelése. A pedagóguspályához szükséges kompetenciák mérése. Kompetenciafejlesztés a sikeres továbbtanulás érdekében. Látványórák tartása, workshopok szervezése középiskolások számára. Érettségire felkészítő tanfolyamok, vetélkedők szervezése, Kutatók Éjszakája, Nyílt Napok.

7 Dualitás a képzés során Az elméleti képzés elmélyítése, a TDK-tevékenység kiterjesztése a szakmai gyakorlathoz kötődő tématerületekre. Képzésfejlesztés, szakmai együttműködésen alapuló továbbképzés indítása (a KIP-es módszer megismertetése). Hallgatói érzékenyítő tréningek a módszer megismertetése céljából. Hospitálási kézikönyv kidolgozása a szakmai gyakorlat strukturált koordinálása érdekében.

8 A lemorzsolódás kezelése -A teljesítményproblémákkal küszködő hallgatók számára felzárkóztatás a kritikus tárgyakból. -Pályaorientációs szolgáltatás, - Tanácsadás a lemorzsolódó hallgatók számára.

9 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP-4.1.1.F-13/1-2013-0010 „ELTÉRŐ UTAK A SIKERES ÉLETHEZ!” A Miskolci Egyetem társadalmi, gazdasági szerepének fejlesztése, különös tekintettel a duális."

Hasonló előadás


Google Hirdetések