Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kapcsáné Németi Júlia Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja központvezető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kapcsáné Németi Júlia Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja központvezető."— Előadás másolata:

1 Kapcsáné Németi Júlia Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja központvezető

2 NFT HEFOP 2.1. A hátrányos helyzetű tanulók esélyegyenlőségének biztosítása az oktatási rendszerben B komponens a sajátos nevelési igényű tanulók iskolai sikerességének elősegítése, iskolai kudarcának és lemorzsolódásának csökkentése, az együttnevelés támogatása a munkaerő-piaci esélyek növeléséért és a társadalmi befogadás erősítéséért a szegregáció csökkentése

3 Programok és szolgáltatások EgyéniTanítás- tanulás Intéz- ményi Társadalmi Módszertani képzések (8 képzéstípus) Komplex képzési csomag Kompetencia alapú programcsomagok – SNI Ajánlások Jó gyakorlatok gyűjteménye Módszertani Intézményi Útmutatók Dokumentációs Eszközrendszer Inklúziós fogalomtár (sulinovaadatbank.hu) Mentori támogatás Adaptációs szakértői támogatás Prevenciós program Tréningek fenntartóknak Tréningek szakmai szervezeteknek Tréningek szülői és civil szervezeteknek

4 SNI AJÁNLÁSOK Matematikai kompetencia Szövegértés, szövegalkotás kompetencia Szociális és életviteli kompetencia Életpálya építési kompetencia Idegen nyelvi kompetencia Óvoda

5 Ajánlások felépítése SNI (pl.:autizmus) fogalma, jellemzői A programcsomagról integrációs szemmel A befogadás (előkészítés:pedagógus teendői, gyermekcsoport felkészítése, tanulási környezet kialakítása, együttműködés) SNI szempontok az adaptációhoz, fejlesztési tervekhez Speciális eszközök Értékelés sajátos szempontjai

6 Inkluzív nevelés - Pedagógus kompetenciák Eltérések elfogadása, különbségek kezelésének képessége Kooperatív tanulás, csoportos tanulás Heterogén csoportok, rugalmas tanulásszervezés Hatékony tanítás (igényesség, folyamatos értékelés, visszajelzés, egyéni tanulmányi terv és nyomon követése) Együttműködés a problémamegoldásban intézményen belüli és intézményen kívüli szakemberekkel Az iskola kezelni tudja az egyéni igényeket, eltéréseket, képes egyéni tanulási útvonalak, tanulási stratégiák kijelölésére

7 Hozzáférhető szolgáltatások a pedagógus képzés/pedagógus hallgatók számára 3 oktatási programcsomag multimédiás eszközökkel Habilitáció, rehabilitáció, Hatékony tanuló megismerés, Attitűdváltást segítő programok 9 oktatási program (Drámapedagógia, Projekt pedagógia, Tanórai differenciálás, Tevékenységközpontú pedagógiák, Pedagógiai és jogi háttér, Tanulói értékelési formák, Kooperatív technikák, Együttműködő társadalmi kapcsolatok, Intézményfejlesztés és programadaptáció)

8 „Egy szegregált gyerek, akkor fogja kapni a pofonokat, amikor kikerül. Sokkal jobban átvészeli ezeket a dolgokat, sokkal jobban tud alkalmazkodni, megkapja azokat a pofonokat, mert akármilyen jó iskolát választunk, az élet nem szegregált. Vannak ilyenek, vannak olyanok, vannak jók, vannak rosszak. Ha ő egy burokban tanul, akkor azt hiszi, hogy az élet ilyen. Mi nem állhatunk mindig egy életen keresztül mögötte. Valamikor ki fog kerülni az életbe, és ha felnőtten kapja ezeket a pofonokat, amiken már fiatalabb korában valamilyen szinten túlesik, sokkal nehezebb lesz, lelkileg is sokkal sérültebb lesz.” (P. – vak lány anyukája)


Letölteni ppt "Kapcsáné Németi Júlia Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja központvezető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések