Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában Dr.CSc.Chaudhuri Sujit egyetemi docens Sportmenedzsment Tanszék.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában Dr.CSc.Chaudhuri Sujit egyetemi docens Sportmenedzsment Tanszék."— Előadás másolata:

1 Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában Dr.CSc.Chaudhuri Sujit egyetemi docens Sportmenedzsment Tanszék

2 Üzleti-közszolgálati paradoxon  Dinamikus turbulens környezet  Kulturális kihívások  Stratégiai szemlélet és kultúra  Üzleti-közszolgálati paradoxon  Kultúra-manifeszt szint  Tudatosan megérthető szint  Tudattalanul létező szint

3 Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor viszonyának két javasolt felfogása: – alapvetően más jellegűek – sok közös vonással rendelkezik

4 Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor alapvetően más jellegűek: – Közszolgálati tevékenység politikai legitimitáson alapszik. – Közszolgálati tevékenységnek jogos és megfelelően védhető kell hogy legyen, mivel társadalmi elszámolással tartozik. – Közszolgálati tevékenység akár erővel érvényre juttathatja a különböző közérdekeket, közakaratot.

5 Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor alapvetően más jellegűek: – Az érintettek érdekeit érvényesíti – Magán érdekeket valósít meg és néha figyelmen kívül hagyja a közérdeket. – a termék megkülönböztetésre és piaci pozicionálásra összpontosít. – Vezetők nagyobb rugalmassággal hozhatnak stratégiai döntéseket.

6 Üzleti-közszolgálati paradoxon Üzleti szektor és a közszolgálati szektor sok közös vonással rendelkezik: – Jelentős bürokrácia és kis méretű vezetési struktúrák. – Hasonló döntési folyamatok és kulturális elemek. – Ugyanabból a lakosságból toboroznak. – Közszolgálat is egyre inkább összpontosít a versenyképességre. – Közszolgálati szektor hasznos tanulságokat vonhat le üzleti szektor erőfeszítéseiből. – A technológia közös nyelvezet.

7 Stratégiai szemlélet és kultúra A stratégiai menedzsment koncepciója nem mindig beépíthető a közszolgálati szervek kultúrájába. A központi és helyi államigazgatás hatalmi szerkezete megnehezítheti a stratégiai szemléletek adaptációját. Stratégia menedzsment filozófiája jobban érvényesíthető nyitott szervezetek esetében, eredményes személyzetfejlesztéssel és változtatási kompetenciákkal.

8 MANIFESZT SZINT Külvilág számára látható szervezeti viselkedési formák Szervezeti írott és beszélt nyelv(zsargon) Iroda berendezése Öltözködési szabályok Munkahelyi hangulat

9 TUDATOSAN MEGÉRTHETŐ SZINT Külvilág számára látható szervezeti viselkedési formák Szervezet életével kapcsolatos történetek Szervezeti értékek és elvek Szervezeti szabályok Szervezeti gondolkodásmód,hozzáállás

10 TUDATTALANUL LÉTEZŐ SZINT Egyéni szemléletmódok és alapértékek Szervezeti írott és beszélt nyelv(zsargon) Szervezeti tagok és környezet viszonya Közösség összetartó ereje Vezetői alapattitűdök és beállítódások

11 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket!!


Letölteni ppt "Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában Dr.CSc.Chaudhuri Sujit egyetemi docens Sportmenedzsment Tanszék."

Hasonló előadás


Google Hirdetések