Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP 3.1.5. kiemelt projektben.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP 3.1.5. kiemelt projektben."— Előadás másolata:

1 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP 3.1.5. kiemelt projektben

2 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP 3.1.5 Pedagógusképzés támogatása c. kiemelt projektben Petrovics Nándor alprojektvezető 2. alprojekt

3 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI főbb feladatai: (1) A konzorcium résztvevői: Oktatási Hivatal, Educatio Nkft, OFI 1. „A jelenlegi pedagógus továbbképzési rendszer átalakítása a Nemzeti Köznevelésről szóló törvénynek megfelelően” A pedagógus továbbképzések tartalmi megújítása Támogatórendszer kidolgozása, a képzést követően is szaktanácsadói támogatás

4 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI főbb feladatai: (2) 2. „A pedagógus életpálya fokozataihoz kapcsolódó képzési és minősítési rendszer kialakítása” A szaktanácsadói fejlesztő értékelés szempont- és eszközrendszere Szaktanácsadói képzések fejlesztése, Szaktanácsadók felkészítése Pedagógusok szaktanácsadói fejlesztő értékelése

5 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI főbb feladatai: (3) 3. „A TÁMOP 3.1.5 szolgáltatási kínálat beépítése az „Iskolatáskába”, horizontális pedagógus továbbképzések megvalósítása” A HEFOP-TÁMOP fejlesztésekből eddig kimaradt közoktatási intézményi feladat-ellátási helyek pedagógusainak … továbbképzéséhez helyzetelemzés, a képzési szükségletek felmérése képzések fejlesztése képzési kapacitás, képzők képzése támogató rendszer

6 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI főbb feladatai: (4) 4. „Az „Iskolatáska” TÁMOP 3.1.4-hez kapcsolódó elemeinek kialakítása” A meglévő szaktanácsadói rendszer felülvizsgálata, Az új igényeknek megfelelő szaktanácsadás kidolgozása Szaktanácsadók felkészítése

7 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI főbb feladatai: (5) 5. „Szakiskolák közismereti tárgyaihoz kapcsolódó pedagógus továbbképzés” helyzetelemzés…a képzési szükségletek felmérése képzések fejlesztése képzési kapacitás, képzők képzése támogató rendszer

8 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI 3.5.1. alprojektjei AP1: Tartalmi elemek AP2: A szaktanácsadói rendszer AP3: A pedagógus-továbbképzések

9 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az OFI projekttevékenységéhez kötődő főbb indikátorok: A Pilot projektben lefolytatott minősítő- eljárások száma, (látogatott pedagógusok tervezett létszáma) 15 000 f ő Felkészített szaktanácsadók létszáma400 fő

10 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadó jelöltként résztvevő személyek köre: NKT 61.§ (4) szerinti követelmények: Pedagógus munkakör betöltéséhez szükséges felsőfokú iskolai végzettség és szakképzettség Pedagógus szakvizsga Nevelő-oktató munkában eltöltött legalább tíz éves szakmai gyakorlat … a személyi kör frissítése

11 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A projektben való részvétel további feltételei: A felkészítéseken való eredményes részvétel A felkészítés részeként a szükségletfelmérő és fejlesztő értékelési látogatások megfelelő teljesítése A résztvevő intézmények köre: A fejlesztésekből eddig kimaradt közoktatási intézmények + Szakiskolák

12 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadói rendszer témái, tárgyai, területei: ld. NKT 19.§ és a 94.§ (1) n) szerinti rendelet Nevesített prioritások a projekten belül: tantárgy-független témák (menedzsment, módszertani, önismereti stb.) idegen nyelvi ismeretek, digitális írástudás fejlesztése Tematizálás: szakterületek, témaválasztékok

13 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A projektfolyamat: A projekt időtartama: 30 hónap, 2012. augusztus 1 – 2015. január 31. A szaktanácsadó-jelölteket közvetlenül érintő feladatfolyam: Tervezett időszak: 2012. december – 2014. december A felkészítés és a látogatások integrált feladatfolyamban

14 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A feladatfolyam komponensei Felkészítés: El ő felkészülés Távoktatás folyamatosan (IKT!) Kontakt felkészítések (tréningek) kb. 6-8 alkalommal, általában 8 hetenként Konzultációk, Helpdesk Látogatások: 10 szaktanácsadói óra / látogatás dokumentálás IKT felületeken

15 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A tervezett szakaszok: 1. szakasz kb. 60-80 szaktanácsadó-jelölttel Tervezett időszak: 2013. januártól 2013. májusig: Szükségletfelmérő látogatások

16 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A tervezett szakaszok: (2) 2. szakasz kb. 500-600 szaktanácsadó-jelölttel 2.1 Első fejlesztő értékelési látogatások Tervezett időszak: 2013. szeptember - december

17 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A tervezett szakaszok: (2) 2.2 Szükségletfelmérő látogatások Tervezett időszak 2014. január – május 2.3 Második fejlesztő értékelési látogatások Tervezett időszak 2014. szeptember- december

18 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Köszönöm megtisztelő figyelmüket petrovics.nandor@ofi.hu


Letölteni ppt "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP 3.1.5. kiemelt projektben."

Hasonló előadás


Google Hirdetések