Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A portfólió - óvodai szakterület Szakmai nap 2014. szeptember 16.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A portfólió - óvodai szakterület Szakmai nap 2014. szeptember 16."— Előadás másolata:

1 A portfólió - óvodai szakterület Szakmai nap szeptember 16.

2 A szekció témái A szakmai dokumentumokról általában A feltöltendő dokumentumok szakmai követelményei Az elektronikus felület megismerése A feltöltés technikai ismérvei Kérdések folyamatosan feltehetőek

3 Az e-portfólió célja, hogy a dokumentumokon keresztül a pedagógus bemutassa kompetenciáinak fejlődését, fejlettségi szintjét, szakmai személyiségét, sikereit, nehézségeit. Középpontban a pedagóguskompetenciák (326/2013. Korm. rendelet) 1. Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi tudás 2. Pedagógiai folyamatok, tevékenységek tervezése, a megvalósuláshoz kapcsolódó önreflexiók 3. A tanulás támogatása 4. A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód, a HH, SNI vagy BTM-s gyermekek nevelése 5. A tanulói csoportok, közösségek alakulásának segítése 6. Pedagógiai folyamatok és a tanulók személyiségfejlődésének folyamatos értékelése, elemzése 7. Kommunikáció és szakmai együttműködés, problémamegoldás 8. Elkötelezettség és szakmai felelősségvállalás a szakmai fejlődésért

4

5 Portfólió tartalmi elemei Eredetiségnyilatkozat (plágium elkerülésére) szakmai önéletrajz pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek az önálló alkotói, művészeti tevékenységek a pedagógust foglalkoztató intézmény bemutatása, a szakmai életút értékelése, a nevelő-oktató munka alap- és szabadon választható dokumentumai

6 Dokumentumok részletesen Eredetiségnyilatkozat Az e-felületről letölthető nyomtatvány. Feladat: kitölteni, pdf formátumban szkennelve feltölteni Szakmai önéletrajz Feladat: - ellenőrizni a KIR-ből generált adatokat - előző szakmai tapasztalat/munkahelyek feltöltése - továbbképzések feltöltése - feltölthetőek publikációk, a kitüntetések, nyelvismeret és az érdeklődési kör

7 Dokumentumok részletesen Feladat: Nyilatkozatban kell jelezni, hogy ilyen dokumentumot a pedagógus nem kíván feltölteni. (pdf-ben feltölteni) NEM KÖTELEZŐ Pedagógiai szakmai és egyéb tevékenységek bemutatása Önálló művészeti tevékenység bemutatása

8 Dokumentumok részletesen Az intézmény bemutatása (Javasolt tartalmi elemek - Útmutató 74.o.) Szerepe: Információt nyújt a pedagógus munkáját befolyásoló körülményekről, feltételekről. Fontos: saját nézőpontból, szerepből kell bemutatni az intézményt, nem lehet egyformát feltölteni. Ötlet: beilleszthető az óvodáról egy fotó

9 Dokumentumok részletesen Szakmai életút értékelése (Útmutató 74.o.- segítő szempontok) Az életút egyes állomásainak bemutatása során a pedagógus kompetenciák fejlődését kell szem előtt tartani. -kitől, milyen szakmai segítséget kapott -meghatározó továbbképzések -mely területeken szeretne fejlődni -tervek, célok Nem a tökéletességet, hanem a fejlődést kell bemutatni! (képes önmagát, szakmai munkáját objektíven elemezni!)

10 Dokumentumok részletesen Nevelő-oktató munka dokumentumai Csoportprofil (Útmutató 78.o.) + féléves nevelési terv Tematikus terv -amelyből a 6 db foglalkozásvázlat lebontható -Pl. lehet egy projekt terv vagy témakör -a csoportnaplóban rögzített tanulási terv felhasználható +reflexió Elemző értékelés a megvalósulásról, az eredményekről.

11 Dokumentumok tartalmi elemei Vázlatok (6db) + reflexiók Javaslatok: -nincs formai követelmény -az olvasó számára értelmezhető legyen, mi történik -fontos tanulmányozni a releváns kompetenciák (min. 2, 3) indikátorait - jelenjenek meg a korszerű pedagógiai módszerek - differenciálás - a reflexióban elemezni a saját és a gyermekek tevékenységét

12 Dokumentumok tartalmi elemei Esetleírás: Egy problémahelyzet és kezelésének bemutatása. Azt a kompetenciaterületet lehet itt bemutatni, amely más dokumentumba nem fért bele, pl. szülőkkel való kapcsolattartás, kommunikáció, együttműködés, stb.. (Útmutató 77. és 134.o.) Hospitálási napló + reflexió Az elemzés a pedagóguskompetenciák alapján történjen. (Útmutató 77. és 141. o.)

13 Dokumentumok tartalmi elemei Szabadon választott dokumentumok 4-6 db árnyalják a pedagógusról alkotott képet, egyedi színt visznek a portfólióba Pl. -egyéni fejlesztés, pl. tehetséggondozás -csoporton vagy óvodán kívüli tevékenység, pl. kirándulás, ünnepélyek, események szervezése, forgatókönyve, -innovációk, pályázatokban való részvétel -publikáció -stb…

14 Fontos szempontok Szakmai nyelvezet használata Tömör megfogalmazás Reflexió legyen kb. egy vagy másfél oldal Személyiségi jogok figyelembevétele – neveket nem tartalmazhat a dokumentum Fotókat nem kötelező feltölteni, ha mégis pl. a reflexiókba beszúrásra kerül, a látható gyermekek szüleitől beleegyező nyilatkozatot kell kérni, amit az óvodában kell tárolni. A technikai részben az e-felület felhasználói útmutatója segít (pl. pdf formátum készítése, stb..)

15 Csak el kell kezdeni … Örömteli munkát kívánok!


Letölteni ppt "A portfólió - óvodai szakterület Szakmai nap 2014. szeptember 16."

Hasonló előadás


Google Hirdetések