Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Termék & Márka Kopcsay László. 2 3 Termék: mindaz, ami eladható. Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Termék & Márka Kopcsay László. 2 3 Termék: mindaz, ami eladható. Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő."— Előadás másolata:

1 1 Termék & Márka Kopcsay László

2 2

3 3 Termék: mindaz, ami eladható. Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő megoldás? Milyenek a kapcsolódó szolgáltatások? Mi várható az iparágban jövőre? Milyenek a hazai termékek részaránya?

4 4 napi tömegcikk szakcikk luxustermékek impulzustermékek alapanyag, alkatrész állóeszköz segédanyag, szerviz energia anyaggal kiegészített anyag nélküli Politika Település

5 5 Minőségszint Termékjellemzők Stílus Márkanév Csomagolás Formaterv (design) Kapcsolódó szolgáltatás

6 6 egy név,kifejezés,jel,szimbólum,design v. ezek kombinációja.Célja,hogy adott termelő v. eladó termékét azonosítsa és megkülönböztesse őket más versenytársakétól. a márka grafikai megjelenítése.

7 7 marketing költség csökkenthető a vállalat alkuereje nő magasabb ár bővítési lehetőség védelem az árversenyben hosszabb termékélet

8 8 TERMELŐIKERESKEDELMI A termelő készít márkát, Ő adja a nevet Ezek a márkák a kereskedő márkanevét használják,a termelővel csak legyártatja saját kereskedelmi márkáját

9 9 biztonsági tárolás gazdaságos szállíthatóság áru védelme költségtakarékosság környezetvédelmi igények kielégítése integrációs előírásokhoz való igazodás

10 10 használati információk marketing információk „néma eladó” funkció csomagolási design megkülönböztethetőség impulzus vásárlásra ösztönzés

11 11 Egymással szoros kapcsolatban lévő termékek csoportja. Adott termelő teljes kínálata. szélesség: hány termékvonal hosszúság: hány termékegység mélység: hány változat konzisztencia: termékvonalak kötődése

12 12 SZTÁROK KÉRDŐJELEK FEJŐS TEHENEK SEREGHAJTÓK Piaci növekedés üteme alacsonymagas alacsony magas

13 13

14 14 növekedés biztosítása nyereség biztosítása versenyképesség javítása kockázat csökkentése

15 15 piaci telítettség struktúra változásához való igazodás konjunktúra szezonális ingadozás kiegyenlítése

16 16 kutatás termékötlet gazdaságossági analízis termékfejlesztés tesztelés, fogyasztói vizsgálat piaci bevezetés

17 17 nincsenek igazán versenytársak kevés a közvetítők száma önköltség magas marketingkommunikáció megismerésére kell törekedni árak eltérnek egymástól

18 18 Gyors lefölözés -magas ár, magas promóció -a piac nem tud róla, s meg tudja fizetni -presztízs termékek CD, autó Lassú lefölözés -magas ár, alacsony promóció -a piac tud róla, s meg tudja fizetni -nincs verseny, legnagyobb haszon -számítógép, mobiltelefon Gyors behatolás -alacsony ár, magas promóció -ár érzékeny vevő, nagy piac, erős verseny -legkisebb haszon, tömegáruk Lassú behatolás -alacsony ár, alacsony promóció -ár érzékeny piac, szegények stratégiája -nagy piac, de csak piaci rés

19 19 itt válik a termék nyereségessé nő a közvetítők száma megjelennek a versenytársak kommunikáció » vásárlásra ösztönzés költségek fokozatosan csökkennek

20 20 a termék végig nyereséget termel nagy versenyhelyzet sok közvetítő & versenytárs kommunikáció » újravásárlás

21 21 egy idő után veszteséges kevesebb közvetítő & versenytárs kommunikációra nem költenek új stratégia kell: kilépjen a piacról vagy ne ??? ??????????????????????

22 22 magas kilépési korlát garanciális okok nosztalgia egyediség igénye humánpolitika

23 23


Letölteni ppt "1 Termék & Márka Kopcsay László. 2 3 Termék: mindaz, ami eladható. Milyen technikai előnyt jelent a termék? Milyen rendszerben működtethető? Van-e helyettesítő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések