Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára."— Előadás másolata:

1 GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára

2 TARTALOM 1. A program létrejöttének körülményei:  okai:  szemléletváltás az oktatásban  a nem szakrendszerű oktatás bevezetése  célja  szempont a tervezéshez: az érintett korosztály életkori sajátosságai 2. A program szervezése, tartalma  múzeumi és iskolai órák  tervek, elképzelések, ötletek

3 „NON SCHOLAE, SED VITAE DISCIMUS.”  változó körülmények – változó elvárások  szemléletváltás az oktatásban – új pedagógiai kultúra

4 „MONDD EL – ELFELEJTEM, MAGYARÁZD EL – MEGÉRTEM, CSINÁLD VELEM - MEGTANULOM!” (Benjamin Franklin)  tevékenységközpontú, problémamegoldó tanulás  változó tanulói és tanítói attitűd

5 MEGÚJULÓ TÖRTÉNELEMTANÍTÁS  tantárgyi ismeretek helyett :  történelmi műveltség  történelemszemlélet  a történelmi megismerés képessége

6 A NEM SZAKRENDSZERŰ OKTATÁS  bevezetésének célja az 5-6. évfolyamon az iskolai alapozó funkciók hatékonyságának a növelése  alapkészségek (írás és olvasás) kiemelt fejlesztése  az önálló tanulás képességének fejlesztése  differenciált oktatás

7 A MÚZEUMI PROGRAM CÉLJA  az új követelményekhez és az ötödikesek életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó ismeretátadás és képességfejlesztés  a múzeum szeretete  lokálpatriotizmus

8 A ÉVES GYEREK  konkrét gondolkodás  képi – szemléletes jellegű fogalmak  megfoghatóvá, elképzelhetővé tett történelem  tevékenységközpontú tanítás

9 11 TÉMA – 11 MÚZEUMLÁTOGATÁS  négy iskolai órát egy múzeumi óra követ  két óra előkészít  két óra feldolgoz

10 „MONDD EL – ELFELEJTEM, MAGYARÁZD EL – MEGÉRTEM, CSINÁLD VELEM - MEGTANULOM!”


Letölteni ppt "GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára."

Hasonló előadás


Google Hirdetések