Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Disszeminációs Konferencia Budapest, 2004. december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Disszeminációs Konferencia Budapest, 2004. december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ."— Előadás másolata:

1 Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ

2 A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS TARTALMI, MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE AZ EURÓPAI UNIÓVAL VALÓ HARMONIZÁLÁS ÉRDEKÉBEN HU/00/B/F/PP

3  A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS STRUKTURÁLIS, TARTALMI FEJLESZTÉSE  ELEKTRONIKUS ÉS NYOMTATOTT TANANYAGOK FEJLESZTÉSE (14 TANTÁRGYHOZ), EZEK ELTERJESZTÉSE  TANANYAGFEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN ÉS TECHNOLÓGIA  2 ÉVES PILOT KURZUS HÁROM MAGYAR INTÉZMÉNYBEN A PROJEKT FŐ CÉLJAI ÉS EREDMÉNYEI

4  A VÁLLALATI GYAKORLAT (HAZAI ÉS EURÓPAI) ÉS A MUNKAVÁLLALÓI KOMPETENCIÁK FEJLESZTÉSE  ÚJ TANÍTÁS-TANULÁSI ÉS ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KIPRÓBÁLÁSA (BLENDED KÉPZÉS)  A TANULÓK FELKÉSZÍTÉSE A TANULÁSRA (TANULÁSTECHNIKAI TRÉNING KIDOLGOZÁSA)  TANÁROK FELKÉSZÍTÉSE A KORSZERŰ SZAKKÉPZÉSRE A PROJEKT FŐ CÉLJAI ÉS EREDMÉNYEI

5 Mi indokolja, hogy a felsőoktatásban és közoktatásban dolgozó tanárok speciális továbbképzésben vegyenek részt?  A tanítás-tanulási folyamatban történő speciális szakmai együttműködés (felsőoktatási intézmények + középiskolák), az együttműködésen alapuló munkamegosztás TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS

6  A szak jellemzői (I/O követelmények, képzés, képzés-fejlesztés, gyakorlat-központúság)  Speciális értékelési, minőségbiztosítási rendszer (a kredit-beszámítás módja)  A jogi szabályozás folyamatos követésének szükségessége TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS

7  A tartalomfejlesztés folyamatossága  Új, magasabb követelményeket jelentő kompetenciák  Új, más típusú tanítási módszerek a kompetenciák fejlesztéséhez (az ismeretátadási módszerek nem elegendőek)  Új, alternatív és fejlesztő jellegű értékelési módszerek alkalmazásának szükségessége TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS

8  Az elektronikus tananyagfejlesztés módszereinek elsajátítása  Az elektronikus tanítás-menedzselés tanulása  Az önálló tanulás és önellenőrzés alkalmazása  Az elektronikus ön- és tanári értékelés irányítása  A gyakorlatorientált képzés sajátosságai  A képzés kettős kimeneti jellege TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS

9  Megismerjék és közösen alakítsák ki a felső- oktatással a szakspecifikus értékelési és minőségbiztosítási rendszer elemeit MI A CÉLJA A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSNEK?  Megismerjék a tanárok az új képzési szint tartalmi követelményeit és felkészüljenek annak tanítására, szakmai dokumentumainak fejlesztésére.

10  Új tanítás-tanulási módszereket sajátítsanak el.  Az ÚJ eszközökkel történő tanítás-tanulási folyamat irányítására készüljenek fel (e-learning, blended)  Tananyagfejlesztési team-ben való részvételre, munkára váljanak alkalmassá.  Új eszközök alkalmazására készüljenek fel. MI A CÉLJA A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSNEK?

11 HOGYAN TERVEZZÜK MEG A TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMOT?  A meglévő akkreditált tanártovábbképzési programot alapul véve  Tanári kérdőív és workshop (2001. november)  Tanárokkal workshop keretében (2002. I. Wales)  Nemzetközi tanártovábbképzés keretében (Bp.)  A folyamatos képzés eredményeinek figyelembe vételével (két éven keresztül fél évente kurzus)

12 MIT TARTOTTAK FONTOSNAK A TANÁROK?  Szakmai és vizsgakövetelmények ismerete  A képzéstípus megkülönböztető sajátosságai  A nyomtatott és elektronikus tananyagok szerepe és használata  Új tanítás-tanulási módszerek elsajátítása  Értékelési módszerek  Minőségbiztosítás  Európai képzési követelmények megismerése

13 MILYEN TEMATIKÁT TERVEZTÜNK?

14 A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAM JELLEMZŐI?  Akkreditált (folyamatban van az akkreditáció)  Időtartam: 10 hónap / 127 óra  Minden szakképzésben oktató számára fontos tartalommal fejlesztett  Változatos ismeretelsajátítási és értékelési módszereket tartalmaz (előadások, workshop, önálló tanulás-önértékelés, projektmunka- projektértékelés, egyéni és csoportos konzultációk)

15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! További információk:


Letölteni ppt "Disszeminációs Konferencia Budapest, 2004. december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések