Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Szervezeti viselkedés Bevezetés Dr. Gyökér Irén IMVT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Szervezeti viselkedés Bevezetés Dr. Gyökér Irén IMVT."— Előadás másolata:

1

2 1 Szervezeti viselkedés Bevezetés Dr. Gyökér Irén IMVT

3 2 Korunk kihívásai Globalizáció Globalizáció Információs forradalom Információs forradalom Minőség Minőség

4 3 MENEDZSMENT SZERVEZET emberek közös tevékenysége révén kialakult társadalmi formáció, olyan rendszer, amelynek működése emberi cselekvéseken keresztül valósul meg cél(ok) megvalósítása, (eredményesség) cél(ok) megvalósítása, (eredményesség) túlélés, fennmaradás túlélés, fennmaradás hatékonyság hatékonyság

5 4 A MENEDZSMENT DEFINIÁLÁSA: Egy szervezetben fellelhető emberi, pénzügyi, fizikai és információs erőforrások  tervezésének,  szervezésének,  vezetésének és  irányításának folyamata a szervezet céljainak eredményes és hatékony megvalósítása érdekében. a szervezet céljainak eredményes és hatékony megvalósítása érdekében.

6 5 Menedzsment funkciók TervezésSzervezésIrányítás Vezetés Visszacsatolás

7 6 Tervezés célok kitűzése, elérésük módjának eldöntése Előrejelzés Előrejelzés Vállalati politikák kialakítása Vállalati politikák kialakítása Célkitűzés Célkitűzés Program kidolgozása Program kidolgozása Ütemterv kidolgozása Ütemterv kidolgozása Költségvetés kidolgozása Költségvetés kidolgozása Eljárások kidolgozása Eljárások kidolgozása

8 7 Szervezés feladatok és erőforrások egymáshoz rendelése, a működés strukturálása Munkakörök kialakítása Munkakörök kialakítása Erőforrások biztosítása Erőforrások biztosítása Kapcsolatok létrehozása Kapcsolatok létrehozása Szervezeti felépítés kialakítása Szervezeti felépítés kialakítása

9 8 Irányítás követelmények előírása, teljesülésük ellenőrzése, beavatkozások Követelmények megfogalmazása Követelmények megfogalmazása Mérés Mérés Értékelés Értékelés Beavatkozás Beavatkozás

10 9 Vezetés a szervezet tagjai viselkedésének befolyásolása Munkaerő biztosítás Munkaerő biztosítás Képzés, fejlesztés Képzés, fejlesztés Felügyelet Felügyelet Döntéshozatal Döntéshozatal Motiváció Motiváció Tanácsadás Tanácsadás Kommunikáció Kommunikáció

11 10 Menedzseri szerepek Képviselő Kapcsolattartó Vezető Vállalkozó Zavarelhárító Erőforráselosztó Tárgyaló Információ gyűjtő Információelosztó Szóvivő Interperszonális szerepek Információs szerepek Döntési szerepek

12 11 Menedzseri készségek Technikai készségek Koncepcionális készségek Humán készségek

13 12 A menedzsment irányzatok fejlődése

14 13 Az emberi erőforrás speciális jellege tartós erőforrás tartós erőforrás nem raktározható nem raktározható innovatív innovatív nem tulajdona a cégnek nem tulajdona a cégnek döntéseket hoz döntéseket hoz

15 14 A szervezetek tanulmányozásának célja: A társadalmat behálózó sokszínű szervezetek működésmódjának feltárása és megértése jobb kialakításuknak és fejlesztésüknek feltétele.

16 15 Szervezetelméletek Az elemzés szintje MikroMakro Elméleti- koncepcionális Szervezeti viselkedés Szervezés elmélet Orientáció AlkalmazásEmberi erőforrás menedzsment Szervezetfejlesztés

17 16 A vezetők vizsgálódásainak tárgya az egyes emberek beállítódása, viselkedése a munkában, az egyes emberek beállítódása, viselkedése a munkában, az egyes egységekben vagy az egész szervezetben lejátszódó fontosabb történések, valamint az egyes egységekben vagy az egész szervezetben lejátszódó fontosabb történések, valamint a szűkebb és tágabb környezet eseményei. a szűkebb és tágabb környezet eseményei.

18 17 A szervezeti viselkedés tanulmányozásának célja segítse a vezetőt a helyzetelemezésben, a befolyásoló tényezők emberekre és szervezetre gyakorolt hatásainak felmérésében segítse a vezetőt a helyzetelemezésben, a befolyásoló tényezők emberekre és szervezetre gyakorolt hatásainak felmérésében és olyan módszereket kínáljon, amelyek a munkaszervezetekben jellemző problémák és lehetőségek kezelésében alkalmazhatók, ezzel hozzájárulva a szervezeti és egyéni célok hatékony megvalósításához. és olyan módszereket kínáljon, amelyek a munkaszervezetekben jellemző problémák és lehetőségek kezelésében alkalmazhatók, ezzel hozzájárulva a szervezeti és egyéni célok hatékony megvalósításához.

19 18 A vizsgálatok főbb területei

20 19 A szervezeti viselkedés tanulásának haszna: Segít a teljesítmények létrejöttének és növelésének megértésében Segít a teljesítmények létrejöttének és növelésének megértésében Segíti az egyén fejlődését, empátiás készségének növekedését Segíti az egyén fejlődését, empátiás készségének növekedését Növeli az emberi tudást Növeli az emberi tudást (SIKERES VIZSGA!!!)

21 20 A félév során tárgyalt témák Motivációelméletek Motivációelméletek Hatékony vezetés Hatékony vezetés Csoportmunka Csoportmunka Szervezetek struktúrája és kultúrája Szervezetek struktúrája és kultúrája Kommunikáció Kommunikáció Konfliktusok a szervezetben Konfliktusok a szervezetben


Letölteni ppt "1 Szervezeti viselkedés Bevezetés Dr. Gyökér Irén IMVT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések