Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

XX. századi neveléselméletek. Pedagógiai irányzatok A pragmatizmus A gyermektanulmányi mozgalom A reformpedagógiai mozgalom A kultúrpedagógia A szociálpedagógia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "XX. századi neveléselméletek. Pedagógiai irányzatok A pragmatizmus A gyermektanulmányi mozgalom A reformpedagógiai mozgalom A kultúrpedagógia A szociálpedagógia."— Előadás másolata:

1 XX. századi neveléselméletek

2 Pedagógiai irányzatok A pragmatizmus A gyermektanulmányi mozgalom A reformpedagógiai mozgalom A kultúrpedagógia A szociálpedagógia A morálpedagógia

3 A pragmatizmus Fő képviselője: John Dewey A pragmatizmus lényege A nevelés fogalma és értelmezése Iskolamodellje John Dewey

4 A gyermektanulmányi mozgalom Fő képviselői: Stanley Hall Eduard Claparéde Fogalma Főbb jellemzői Kapcsolata a kísérleti pedagógiával Stanley Hall

5 A reformpedagógiai mozgalom Fő képviselői: Ellen Key, Maria Montessori Rudolf Steiner Peter Petersen A mozgalom lényege, fő célkitűzései, hatása Európában és Magyarországon Az alternatív iskolák Ellen Key Maria Montessori Rudolf Steiner Peter Petersen

6 A kultúrpedagógia Fő képviselői: Dilthey és Spranger Az irányzat lényege Iskolai vonatkozásai Hatása Dilthey Spranger

7 A szociálpedagógia Fő képviselője: Emile Durkheim Az irányzat lényege Hatása Emile Durkheim

8 A morálpedagógia Fő képviselője: Wilhelm Foerster Az irányzat lényege Jelentősége Wilhelm Foerster


Letölteni ppt "XX. századi neveléselméletek. Pedagógiai irányzatok A pragmatizmus A gyermektanulmányi mozgalom A reformpedagógiai mozgalom A kultúrpedagógia A szociálpedagógia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések