Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A múzeum és a pedagógus Turbók Arnold Bertalan

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A múzeum és a pedagógus Turbók Arnold Bertalan"— Előadás másolata:

1 A múzeum és a pedagógus Turbók Arnold Bertalan

2 a tanári teljesítmény (McKinsey jelentés) éves11 éves Legjobb 20% tanár Legrosszabb 20% tanár diákok Tanulók teljesítménye

3 McKinsey jelentés 1. „Az oktatási rendszer csak olyan jó, mint a tanárok, akik alkotják.” 2. „Az eredményes tanulás elképzelhetetlen jó tanítás nélkül.” 3. „A kiváló teljesítményhez minden gyermek sikere szükséges.” (Forrás: http//oktatas.magyarorszagholnap.hu/images/McKinsey.pdf)

4 McKinsey jelentés Az élenjáró rendszerek vizsgálata három különösen fontos tényezőt azonosított: 1.a megfelelő emberek váljanak tanárrá, 2.eredményes oktatókká képezzék őket, 3.a lehető legjobb oktatást kapjon minden gyermek. (Forrás: http//oktatas.magyarorszagholnap.hu/images/McKinsey.pdf)

5 „AKI AKAR VALAMIT, AZ MÓDSZERT KERES, AKI NEM, AZ KIFOGÁST.” a múzeumpedagógia lehetőségei

6 KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS  Hasznosítható tudás  Ismeretekbe ágyazott képességfejlesztés  Az alkalmazáshoz szükséges attitűdök kialakítása attitűdök képességek tudás

7 volt diákok múzeumi élményei  Győr mellett az első faluban lakik – sem általános, sem középiskolás korában nem hozták be a győri múzeumba  zirci múzeumban: egyedül kellett felkészülni (tevékenykedtető pedagógia)  szentendrei skanzen – perecsütés, Hollóháza: patkolás  győri, és középiskolás korának végéig nem volt a győri múzeumban, de volt vitorlázni vagy a Parlamentben iskolás korában

8 mostani iskolások élményei  Mindig vittek, így ismertem a győri, pápai, egri, zirci múzeumokat.  Még nem láttam a győri múzeumot (egy 11-es, egyházi iskolás)  Egyszer az iskolával voltunk. Kedvesek voltak, körbevezettek. A festmények szép nagyok voltak a falon. Ilyen nagyokat még másutt nem láttam.

9 Oktatás és képzés 2010 munkaprogram Európai Tanács 2000, Lisszabon Tudás és kompetencia (dr. Pála Károly diája) Kulcskompetenciák munkacsoport Az Európai Parlament és a Tanács ajánlása az élethosszig tartó tanuláshoz szükséges kulcskompetenciákról (2006 december) tudás + képességek + attitűdök ismeretek alkalmazás kompetencia

10 pedagógus és a múzeum  Konzerválás  Fejlesztés  NAT  Kulcskompetenciák  Fejlesztési feladatok  Hon- és népismeret  Aktív állampolgárrá nevelés  Testi és lelki egészég  Műveltségi területek  Ember és társadalom

11 együttműködés múzeum(ok), iskolák, pedagógiai intézet -rész-tanmenet ajánlatok -múzeumi rendezvények ajánlása (szakmai fejlesztő anyaggal: hova illeszthető a tananyagban) – HÍREK -Kihelyezett (tematikus, ünnepekhez kötött, településekhez kötött) órák, foglalkozások -iskolai vándorkiállítások (pl. címertan)

12 Hallom, látom, fogom…  Közöm van hozzá!  John Dewey (+1952)  a tapasztalat fontossága  Maria Montessori (+1952)  a pedagógus nem ismeretközlő, hanem a tanítási folyamat irányítója  a tanuló személyiségének fejlesztője

13 Forrás → Kovátsné Németh Mária: Fenntartható oktatás és projektpedagógia

14 lehetőségek a projektmódszerhez  Tanulmányi kirándulások  Kihelyezett múzeumi órák (tömbösítve)  Ásatási helyszín  Tematikus kiállítások  Megyegyűlés régen (és ma)  …  Miért lábas a lába?

15 Miért lába(o)s a lába(o)s? Szabad tűz felett, lábakon áll Tűzálló, mert benne ült a lángnyelvben Alul elkeskenyedett

16 Milyen lába(o)sok vannak ma?  Takaréktűzhely Láb helyett fület kapott

17 a lába(o)s - projektmódszer  Ásatás  Források: tárgyi emlékek  Restaurálás, kiállítás  Festékek, ragasztók  A kor megidézése (öltözködés, ételek stb.)  Írott források (kutatómunka)

18 a lába(o)s - projektmódszer  Anyaggyűjtés  Fotók  Videó felvétel  Otthoni kutatás  Régen ilyen volt. Ma milyen?  BEMUTATÓ (projekt termék)  Film, előadás (a kor megidézése), kiállítás  (részese voltam, közöm volt hozzá)

19 múzeum és pedagógus (konkrét együttműködés 2008/2009)  Adventi szokások  múzeumi kiállítás  a jelképek üzenetei  hagyomány és üzlet  A városok főtere  Széchenyi tér felújítása  múzeumi tárgyi emlékek  levéltári írásos emlékek  a tér közösségszervező ereje


Letölteni ppt "A múzeum és a pedagógus Turbók Arnold Bertalan"

Hasonló előadás


Google Hirdetések