Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Tananyagfejlesztés 4. alprojekt Chytilné Velenczei Zsuzsa Tananyagfejlesztés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Tananyagfejlesztés 4. alprojekt Chytilné Velenczei Zsuzsa Tananyagfejlesztés."— Előadás másolata:

1 ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Tananyagfejlesztés 4. alprojekt Chytilné Velenczei Zsuzsa Tananyagfejlesztés alprojektvezető Budapest, október 2.

2 ÚMFT TÁMOP / Pályakövetés rendszere 2. Minőségbiztosítás 3. Vizsgarendszer fejlesztése 4. Tananyagfejlesztés 5. Mérés-értékelés 6. Szakmai tanárok, oktatók, szakoktatók szakmai gyakorlati ismereteinek fejlesztése 7. Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése 8. Munkahelyi gyakorlati képzés ösztönzése 9. Képzési kereslet növelése

3 Tananyagfejlesztés OKJ szerinti iskolarendszerű, központi programmal rendelkező, alap, páros-többes és néhány saját modulra történik Tartalomfejlesztési feladatok AP3, AP4, AP5 Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképezés a vizsgafolyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Tartalomelem struktúra meghatározása Bemeneti kompetenciák Feladatkészítés Tananyagfejlesztés: tartalomelemek készítése

4 4 A tartalomfejlesztés koncepciója „A kompetenciaelvű szakképzési tanulásmodell”  Kompetenciaelvű, mert: a tanítási-tanulási folyamat a cselekvésre, a szakmai tevékenységekre, a problémákra, a feladatokra fűződik fel (nem az ismeretekre).  Szakképzési, tehát: a tartalmakat a munkatevékenységek határozzák meg (nem a tudományterületek tartalma).  Tanulásmodell, azaz: a fejlesztés és a tervezés a tanuló személy tevékenységeire, cselekvéseire irányul (nem a tanár cselekvéseire).

5 5 A tananyag evolúciója Feladatprofilok (SZVK)  Feladatrészletek   Szakmai szakmai készségek, ismeretalkalmazások MóTáSze kompetenciák metszékei metszékei a tulajdonságprofilok figyelembevételével (SZVK)

6 6 A tananyag evolúciója Feladatprofilok  Feladatrészletek (SZVK)   Szakmai szakmai készségek, ismeretalkalmazások MóTáSze kompetenciák metszékei metszékei a tulajdonságprofilok figyelembevételével (SZVK)   tartalomelem struktúra kialakítása (központi program)

7 7 A tananyag evolúciója Feladatprofilok  Feladatrészletek  Feladattal irányított a tananyag (esetfelvetés)   Szakmai szakmai készségek, ismeret- MóTáSze kompetenciák  modul struktúra kialakítása alkalmazások metszékei (központi program) metszékei  Szakmai Tanulásirányító  tanulási tevékenységformák Információtartalom képzési helyszín (központi program)

8 8 A Szakmai Tankönyvi tartalomelem szerkezete Esetfelvetés – munkahelyzet – problémafelvetés  Információtartalom  Tanulásirányító  Önellenőrző feladatok  Megoldások  Felhasznált és ajánlott irodalom

9 9 1. Egészségügy szakmacsoportban fejlesztett modulok  Interakció az egészségügyi ellátásban  Egészségnevelés, egészségfejlesztés ápolóknak  Asepsis – antisepsis, munkavédelem, környezetvédelem  Első ellátás- elsősegélynyújtás  Egészségmegőrzés - egészségfejlesztés- egészségnevelés asszisztenseknek  Rehabilitációs tevékenység terápia  Gondoskodás-egészségmegőrzés  Gyógyszertári asszisztens labor- és gyógyszerkészítési feladatai

10 10 2. Szociális szolgáltatások szakmacsoportban fejlesztett modulok  A szociális segítés alapfeladatai  Gondozási-ápolási alapfeladatok  Személyes gondoskodási feladatok az alap- és szakosított ellátások területén  Gyermekellátási alapfeladatok

11 11 3. Oktatás szakmacsoportban fejlesztett modulok  Tanfolyamszervezés és –vezetés  Általános pedagógiai asszisztensi feladatok

12 12 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "ÚMFT TÁMOP 2.2.1-08/1-2008-0002 „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Tananyagfejlesztés 4. alprojekt Chytilné Velenczei Zsuzsa Tananyagfejlesztés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések