Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1."— Előadás másolata:

1 „A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1

2 Tervezett alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

3 NSZFI a kiemelt program megvalósítója Előzmények:  Szakiskolai Fejlesztési Program  HEFOP  HEFOP  Vizsgaszervezés  Vizsgatétel-készítés, expediálás  Tankönyvkiadás és forgalmazás  Pedagógus-továbbképzések szervezése

4 Pályakövetési rendszer kialakítása • Információhiány. • Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. • Alulképzettség. • Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. • Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához.• Nincs utánpótlás jó szakemberekből. • Nincs olyan képzési-, foglalkoztatási adatforrás, amelyet egyszerre, egy időben (online) korlátlanul használhatnak. • Információhiány. • Alulképzettség. • Az egyéni döntést támogató információk nincsenek egy helyen. • Az oktatott szakmákban elhelyezkedettekről csekély a visszajelzés. • Kevés az információ a fejlesztési források elosztásához. • Nincs utánpótlás jó szakemberekből.

5 SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK Piacképesek-e az oktatott szakmáink? A pályakövetés felhasználói Munkahelyet keresek! PÁLYAKEZDŐK FELNŐTTKÉPZÉS Minél több jelentkezőt várunk! MUNKÁLTATÓK DÖNTÉSHOZÓK Alkalmazható tudást kérek! Piacképes szakmákat finanszírozzunk inkább!

6 ORSZÁGOS PÁLYAKÖVETÉSI INFORMÁCIÓS RENDSZER Adatok elhelyezkedésről, munkahelyi beválásról A pályakövetés szolgáltatásai A munkáltatók véleménye a munkavállalókról Információk egy helyen az egyéni döntések támogatásához Információk a fejlesztési támogatások elosztásához Információk az indítandó képzések tudatosabb tervezéséhez

7 SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK ÁLLÁSKERESŐK FEJLESZTÉSI PROGRAMOK MUNKÁLTATÓK SZÜLŐK A pályakövetés felhasználói FELNŐTTKÉPZÉS DÖNTÉSHOZÓK PÁLYAKEZDŐK

8 Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése Pályakövetés Felnőttképzési Információs Rendszer Szakértők felkészítése Szervezet- fejlesztések elősegítése Intézmények együttműködése Módszertani fejlesztés Indikátorok továbbfejlesztése Külső értékelés CQAF keret- rendszer Szoftver és adatbázis fejlesztés

9 ÚMFT-PROGRAMIRODA TÁMOP „A képzett szakemberekért” Szakmai tapasztalatszerzés és képzés

10

11 Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése

12 Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása, ösztönzése

13 Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

14 SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

15 ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

16 Tananyagfejlesztés a kompetenciaelvű szakmai tanulásmodellhez Korszerű technológia Informatikai fejlődés Változó gazdasági igények Helyi képzési tartalmak

17 A tankönyvi tartalommező megoszlása Hagyományos tankönyvek tartalma: szakmai információk Tanulás- irányító Stabil tartalmak Új korszerű információk Tanulás- irányító Változó tartalmak Információ Tanulás- irányító Helyi tartalmak Korszerű tartalmak befogadása   Helyi  fejlesztések  befogadása A tananyagfejlesztés Tananyagfejlesztés Matematika

18 3. új tananyag 2. új tananyag 1. új tananyag kell Jelenlegi helyzet Helyi tananyagok összeállításának jelenlegi lehetőségei „A” szakképesítés „B” szakképesítés „C” szakképesítés „A” szakképesítés„B” szakképesítés„C” szakképesítés 1. Régi tankönyv Régi tankönyv Régi tankönyv Tanulásirányító az „A” cél-csoportnak Tanulásirányító a „B” cél-csoportnak Tanulásirányító a „C” célcsoportnak

19 Szakmai Tankönyvi Tartalomszolgáltatási Rendszer Szak-Tan-TáR Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyveiTananyagegységek tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység Tananyagegység alapú képzési folyamat

20 A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei

21 Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

22 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "„A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések