Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG 2005. május 30.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG 2005. május 30."— Előadás másolata:

1 REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.

2 EGY ORSZÁG HÁROM VILÁG!? PISA 2003 – olvasás-szövegértés

3 VÁLTOZÁSOK AZ ALAPFOKÚ KÉPZÉSBEN n Hangsúly a kulcskompetenciák fejlesztésére n Ezek:  Képesség arra, hogy használjuk az információt  Képesség arra, hogy szóban, írásban vagy nem-verbális módon kommunikáljunk  Képesség arra, hogy megtervezzük és megszervezzük a tevékenységeket  Képesség arra, hogy együttműködjünk másokkal  Képesség arra, hogy használjuk a számokat  Képesség arra, hogy a felmerülő problémákat megoldjuk  Az új technológia használatának képessége

4 VÁLTOZÁSOK AZ ALAPFOKÚ KÉPZÉSBEN n Változik a tanár szerepe: a tudás elsődleges forrása helyett segítő n Központban a tanuló n Fel kell készíteni az új szerepre – módszertani megújulás n A tanár munkáját segítő eszköztárat is meg kell újítani:  Tantervek  Tananyagok, tankönyvek  Eszközök – digitális tudásbázis

5 OKJ ÁTALAKÍTÁSA n A jelenlegi úgy működik, mint egy étlap – jelentős átfedésekkel n Az átalakítás alapelvei:  A munka világa mint megrendelő  Iskolában széles alapozás, amelyre rövid ciklusú specializációk épülhetnek  Szakképesítések egymásra épülése – rész- szakképesítések kialakítása n Hatályba lépés 2006-ban

6 KORSZERŰ TARTALOM ÉS FORMA n Kompetencia alapú kimeneti és bemeneti követelmények – EU kompatibilitás n Tantárgyi struktúrák helyett modulok -duplo helyett lego – egymásraépülés, variabilitás n Digitális tananyagfejlesztés – vizualitás - mindenki számára elérhető – szabadon fejleszthető

7 INTÉZMÉNYRENDSZER MA TÖBB MINT 1000 SZAKKÉPZŐ INTÉZMÉNY  A JÖVŐ 50 – 60 központ + SPECIÁLIS INTÉZMÉNYEK

8 Miskolc Debrecen Nyíregyháza Eger Békéscsaba Cegléd Kecskemét Tatabánya Vác Székesfehérvár Szombathely Zalaegerszeg Kaposvár Pécs Bp. Észak-Pest Bp. Belváros TÉRSÉGI INTEGRÁLT SZAKKÉPZŐ KÖZPONTOK

9 GYAKORLATI KÉPZÉS n MINDENKI AZT CSINÁLJA AMIRE LEGJOBBAN KÉPES n ALAPKÉPZÉS - ISKOLA n TANULÓSZERZŐDÉS ÖSZTÖNZÉSE – KOMPLEX MÓDON – A TANULÓ ELŐSZERZŐDÉS BEVEZETÉSE n CSÚCSTECHNIKA - TISZK n GAZDASÁGI KAMARÁK SZEREPÉNEK NÖVELÉSE

10 AZ ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉS A GAZDASÁG ORSZÁGOSOrszágos Érdekegyeztető Tanács, OKJ-S BIZOTTSÁG, (OSZT) REGIONÁLISREGIONÁLIS FEJLESZTÉSI ÉS KÉPZÉSI BIZOTTSÁG HELYI – TÉRSÉGI TISZK SZAKMAI TANÁCSADÓ TESTÜLET ÉS >800

11 NFT II projekt elképzelések n NFT I.-ben létrehozott 16, ill. az MPA Képzési Alaprészből kialakítandó 6 TISZK rendszerének további bővítése az NFT II.-ben új központtal, a TISZK-ben résztvevő szakképző intézmények infrastruktúrájának fejlesztése n 300 szakképesítés tananyagának digitalizálása, a modularizáció folytatása n Az egész életen át tartó tanulás keretében átalakításra kerül a közismeret oktatása, amely a szakképzés megalapozásához szükséges ismeretek, készségek fejlesztését szolgálja

12 NFT II projekt elképzelések n A felnőttképzéssel való együttműködés kiterjesztése, az iskolai rendszerű szakképzés kapacitásainak felnőttképzésben való hasznosítása n Független térségi vizsgaközpontok létrehozása, kompetenciakártya kialakítása, az EUROPASS rendszer bevezetésének támogatása n Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése n A szakmai tanárok, szakoktatók, gyakorlati oktatók képzése, továbbképzése n Az EU szakképzési minőségbiztosítási keretrendszerének figyelembevételével kialakított minőségbiztosítási rendszer bevezetése, egységes átfogó szakképzési mérési, értékelési, pályakövetési rendszer fejlesztése


Letölteni ppt "REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG 2005. május 30."

Hasonló előadás


Google Hirdetések