Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szabó András TwinNet Kft.. Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szabó András TwinNet Kft.. Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-"— Előadás másolata:

1 Szabó András TwinNet Kft.

2 Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő- piaci elemzések Erőforrás kezelés e-Learning rendszer Vizsga- rendszer Nyomon követés

3 Az új OKJ-re épülő WEB alapú integrált, információs elemző- tervező szoftverrendszer. A program nem csupán egy adattárolási keretrendszer, hanem adattartalommal feltöltött komplex szoftver.  az összes kimeneti képesítéshez tartozó SZVK és Központi Program adata  a követelménymodulok, a tananyagegységek és tananyagelemek, a feladat- és kompetenciaprofilok, továbbá a szintekre bontott szakmai ismeretek és ismeret alkalmazások.  a program WEB alapú, tehát az intézmény szerverére történő telepítés után valamennyi munkaállomásról egy böngészővel használható (Internet Explorer 7.0 ajánlott).  adatbázisa az Interneten keresztül frissíthető

4  Magyar Szakképzési Társaság: 42 mintatanterv készítés 21 szakmacsoportban, Internet projekt 470 tanterv  TISZK referenciák : Széchenyi TISZK Székesfehérvár, Debrecen TISZK, Savaria TISZK Szombathely, Bánki TISZK Tatabánya, Naszály-Galga TISZK Vác, Dél-Pest Megyei TISZK Cegléd, Kecskeméti TISZK, Belvárosi TISZK Budapest, Eger TISZK, Miskolc TISZK, Közép-Békési TISZK Békéscsaba, Észak-Pesti TISZK  Szakképző centrumok, társulások: Bács-Kiskun Szakképzési Konzorcium, Csepel, Szily, Kiskőrösi KTT, Raoul Wallenberg  Iskolák, szakképző intézmények: Budapest, Veszprém, Debrecen, Paks, Keszthely, Vác, Kecskemét, Pécel, Székesfehérvár, Győr, Komárom, Abaújszántó, Aszód, Jászberény, Balassagyarmat, Bonyhád, Pécel, Kisújszállás, Pécs,Kadarkút, Esztergom,Szarvas, Miskolc, Szombathely, Cegléd, Eger, Pécs, Aszód, Szeged  Tankönyvkiadók: Tankönyvmester

5 e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

6  Tanterv készítés idejének radikális csökkenése  Közös tantervek kidolgozása, szakmacsoportos alapozó tantervek készítése  Alternatív tantervek készítése (pl. átmeneti időszakra)  Egy tantervhez többféle időterv készítése (beszámításos képzés, tanfolyami képzés, stb.)  SZVK alapján a Központi Program 0-100%-os figyelembevételével készíthető tanterv  Óraszámok finomítása, iskolarendszerű képzéshez való illesztése szükséges  Kényelmes használat megfelelő technikai feltételek esetén

7

8  Moduláris OKJ felépítése, egységes fogalmi rendszer  A tanterv kimeneti képesítésének meghatározása (alap-szakképesítés, elágazás, ráépülés, rész-szakképes)  Tantervi és/vagy felnőttképzési programot akarunk készíteni?  Van-e központi program?  Nézzük meg a modultérképet!

9 SzakmacsoportSzakképesítés Kimeneti képesítés (pl. elágazás) Követelménymodul Tananyagegység Tananyag- elem Tananyag- egység Követelmény modul Kimeneti képesítés Szak- képesítés

10  Az atomi szintű „építőkövei” a tantervünknek  A Központi Program tartalmazza!  Tananyagelem jellemzői: › Megnevezése, NSZFI azonosító, rövid szakmai tartalom leírása › Javasolt óraszám(-ok) (elmélet, gyakorlat, elméletigényes gyakorlat) › Személyes-, társas- és módszerkompetenciák › Feladatprofil, szakmai ismeret, szakmai készség › Egyéb jellemzők (tanulói tevékenységforma, képzési helyszín jelleg stb.)

11 Kimeneti képesítés Követelménymodul Tananyag -elem Követelménymodul Tananyag -elem Követelménymodul Tananyag -elem TANTÁRGY 1 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 2 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 3 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 4 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 5 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek Tananyag -elem

12  Ne hagyjunk ki tananyagelemet!  Ne tegyünk egy tananyagelemet két különböző tantárgyba!  Ne tegyünk azonos tantárgyba két különböző követelménymodul tananyagelemét!  Létrehozhatunk olyan tantárgyakat is, amelyekbe nem teszünk tananyagelemet, de ilyen esetben a szakmai tartalmat nekünk kell megadni!

13 1 • Tantárgyak szerkezetének kialakítás 2 • Tantárgyak óraszámainak meghatározása 3 • Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 4 • Dokumentum generálása, formázása 1 • Tananyag- elemek „ szétdobálása” 2 • Tantárgyak elnevezése 3 • Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 • Dokumentum generálása, formázása 1 • Tantárgyak szerkezetének kialakítás 2 • Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 3 • Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 • Dokumentum generálása, formázása

14 e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

15 TISZK Jelenlegi tanulói létszámok Szakmacsoportos tanulók létszámadatai Pedagógus, szakoktató létszámadatok Jelenleg oktatott szakmák, szakképesítések RFKB által támogatott szakmák Munkaerő-piaci igények Eszköz és helyiség kapacitások Humán erőforrás képzettsége Tantervi, képzési rendszer és annak erőforrás szükségletei Törvényi szabályozás (osztály-, csoportlétszámok, kötelező óraszámok)

16 Tanévi tervezés •Jelenlegi tanulói létszámok, képzések, erőforrások Rövid távú, egy éves tervezés •Végzős tanulói létszámok, képzési struktúra változása, rövid távú erőforrás igények Hosszú távú, 2-4 éves tervezés •Szakmacsoportos tanulói létszámok (9-11 évfolyam), pedagógus továbbképzések, eszközfejlesztések Stratégiai tervezés •Munkaerő-piaci elemzések, beruházási tervek, pályázatok

17 • Pedagógus létszámok • Szakmai képzettségek • Továbbképzési tervek • Rendelkezésre álló eszközök • Képzéshez szükséges eszköz és szakterem szükségletek • Beruházási ütemtervek • Tantervi, képzési rendszer • RFKB által támogatott szakmák, kimeneti képesítések • Munkaerő-piaci kereslet • „ Piaci pozíció ” • Jelenlegi tanulói létszámok • Végzősök létszámadatai • Szakmacsoportos alapozásban résztvevők • Beszámíthatóság • Osztály- és csoportlétszámok Tanulói létszám adatok Oktatás- képzési kínálat Humán erőforrás lefedettség Eszköz erőforrások kapacitás kihasználása

18 TwinNet Kft. honlapja e-SZAKMA honlapja (prezentáció letöltése) Az Inetgrált Szakképzés Irányítási és Információs Rendszer (I3R) Ügyfélszolgálat telefonszáma (1) Személyes kapcsolatfelvétel Szabó László ügyvezető igazgató(20) Szabó András fejlesztési vezető(30)


Letölteni ppt "Szabó András TwinNet Kft.. Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések