Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szabó András TwinNet Kft.. Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szabó András TwinNet Kft.. Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-"— Előadás másolata:

1 Szabó András TwinNet Kft.

2 Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő- piaci elemzések Erőforrás kezelés e-Learning rendszer Vizsga- rendszer Nyomon követés

3 Az új OKJ-re épülő WEB alapú integrált, információs elemző- tervező szoftverrendszer. A program nem csupán egy adattárolási keretrendszer, hanem adattartalommal feltöltött komplex szoftver.  az összes kimeneti képesítéshez tartozó SZVK és Központi Program adata  a követelménymodulok, a tananyagegységek és tananyagelemek, a feladat- és kompetenciaprofilok, továbbá a szintekre bontott szakmai ismeretek és ismeret alkalmazások.  a program WEB alapú, tehát az intézmény szerverére történő telepítés után valamennyi munkaállomásról egy böngészővel használható (Internet Explorer 7.0 ajánlott).  adatbázisa az Interneten keresztül frissíthető

4  Magyar Szakképzési Társaság: 42 mintatanterv készítés 21 szakmacsoportban, Internet projekt 470 tanterv  TISZK referenciák : Széchenyi TISZK Székesfehérvár, Debrecen TISZK, Savaria TISZK Szombathely, Bánki TISZK Tatabánya, Naszály-Galga TISZK Vác, Dél-Pest Megyei TISZK Cegléd, Kecskeméti TISZK, Belvárosi TISZK Budapest, Eger TISZK, Miskolc TISZK, Közép-Békési TISZK Békéscsaba, Észak-Pesti TISZK  Szakképző centrumok, társulások: Bács-Kiskun Szakképzési Konzorcium, Csepel, Szily, Kiskőrösi KTT, Raoul Wallenberg  Iskolák, szakképző intézmények: Budapest, Veszprém, Debrecen, Paks, Keszthely, Vác, Kecskemét, Pécel, Székesfehérvár, Győr, Komárom, Abaújszántó, Aszód, Jászberény, Balassagyarmat, Bonyhád, Pécel, Kisújszállás, Pécs,Kadarkút, Esztergom,Szarvas, Miskolc, Szombathely, Cegléd, Eger, Pécs, Aszód, Szeged  Tankönyvkiadók: Tankönyvmester

5 e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

6  Tanterv készítés idejének radikális csökkenése  Közös tantervek kidolgozása, szakmacsoportos alapozó tantervek készítése  Alternatív tantervek készítése (pl. átmeneti időszakra)  Egy tantervhez többféle időterv készítése (beszámításos képzés, tanfolyami képzés, stb.)  SZVK alapján a Központi Program 0-100%-os figyelembevételével készíthető tanterv  Óraszámok finomítása, iskolarendszerű képzéshez való illesztése szükséges  Kényelmes használat megfelelő technikai feltételek esetén

7

8  Moduláris OKJ felépítése, egységes fogalmi rendszer  A tanterv kimeneti képesítésének meghatározása (alap-szakképesítés, elágazás, ráépülés, rész-szakképes)  Tantervi és/vagy felnőttképzési programot akarunk készíteni?  Van-e központi program?  Nézzük meg a modultérképet!

9 SzakmacsoportSzakképesítés Kimeneti képesítés (pl. elágazás) Követelménymodul Tananyagegység Tananyag- elem Tananyag- egység Követelmény modul Kimeneti képesítés Szak- képesítés

10  Az atomi szintű „építőkövei” a tantervünknek  A Központi Program tartalmazza!  Tananyagelem jellemzői: › Megnevezése, NSZFI azonosító, rövid szakmai tartalom leírása › Javasolt óraszám(-ok) (elmélet, gyakorlat, elméletigényes gyakorlat) › Személyes-, társas- és módszerkompetenciák › Feladatprofil, szakmai ismeret, szakmai készség › Egyéb jellemzők (tanulói tevékenységforma, képzési helyszín jelleg stb.)

11 Kimeneti képesítés Követelménymodul Tananyag -elem Követelménymodul Tananyag -elem Követelménymodul Tananyag -elem TANTÁRGY 1 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 2 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 3 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 4 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek TANTÁRGY 5 Megnevezés Óraszámok Szakmai tartalom Tanárok Képzési helyek Tananyag -elem

12  Ne hagyjunk ki tananyagelemet!  Ne tegyünk egy tananyagelemet két különböző tantárgyba!  Ne tegyünk azonos tantárgyba két különböző követelménymodul tananyagelemét!  Létrehozhatunk olyan tantárgyakat is, amelyekbe nem teszünk tananyagelemet, de ilyen esetben a szakmai tartalmat nekünk kell megadni!

13 1 • Tantárgyak szerkezetének kialakítás 2 • Tantárgyak óraszámainak meghatározása 3 • Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 4 • Dokumentum generálása, formázása 1 • Tananyag- elemek „ szétdobálása” 2 • Tantárgyak elnevezése 3 • Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 • Dokumentum generálása, formázása 1 • Tantárgyak szerkezetének kialakítás 2 • Tananyagelemek elhelyezése a tantárgyakban 3 • Tantárgyak óraszámainak meghatározása a KPP javaslatokkal 4 • Dokumentum generálása, formázása

14 e-SZAKMA Moduláris Szakképzési Szoftverrendszer

15 TISZK Jelenlegi tanulói létszámok Szakmacsoportos tanulók létszámadatai Pedagógus, szakoktató létszámadatok Jelenleg oktatott szakmák, szakképesítések RFKB által támogatott szakmák Munkaerő-piaci igények Eszköz és helyiség kapacitások Humán erőforrás képzettsége Tantervi, képzési rendszer és annak erőforrás szükségletei Törvényi szabályozás (osztály-, csoportlétszámok, kötelező óraszámok)

16 Tanévi tervezés •Jelenlegi tanulói létszámok, képzések, erőforrások Rövid távú, egy éves tervezés •Végzős tanulói létszámok, képzési struktúra változása, rövid távú erőforrás igények Hosszú távú, 2-4 éves tervezés •Szakmacsoportos tanulói létszámok (9-11 évfolyam), pedagógus továbbképzések, eszközfejlesztések Stratégiai tervezés •Munkaerő-piaci elemzések, beruházási tervek, pályázatok

17 • Pedagógus létszámok • Szakmai képzettségek • Továbbképzési tervek • Rendelkezésre álló eszközök • Képzéshez szükséges eszköz és szakterem szükségletek • Beruházási ütemtervek • Tantervi, képzési rendszer • RFKB által támogatott szakmák, kimeneti képesítések • Munkaerő-piaci kereslet • „ Piaci pozíció ” • Jelenlegi tanulói létszámok • Végzősök létszámadatai • Szakmacsoportos alapozásban résztvevők • Beszámíthatóság • Osztály- és csoportlétszámok Tanulói létszám adatok Oktatás- képzési kínálat Humán erőforrás lefedettség Eszköz erőforrások kapacitás kihasználása

18 TwinNet Kft. honlapja www.twinnet.hu e-SZAKMA honlapja (prezentáció letöltése) www.eszakma.hu Az Inetgrált Szakképzés Irányítási és Információs Rendszer (I3R) http://twinnet.hu/i3r.html Ügyfélszolgálat telefonszáma (1) 343-6430 Személyes kapcsolatfelvétel Szabó László ügyvezető igazgató(20) 942-1244 Szabó András fejlesztési vezető(30) 977-0491


Letölteni ppt "Szabó András TwinNet Kft.. Szakképzési adatbázis Pálya- választás, pálya- orientáció Egyéni Tanulási Útvonal tervezés Képzési, tantervi programok Munkaerő-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések