Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21."— Előadás másolata:

1 Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest április 21.

2 Az NSZFI szakképzésfejlesztéshez kapcsolódó feladatai  Moduláris felépítésű, kompetencia alapú képzési szerkezet jogszabályi megalapozottsága  OKJ monitoring vizsgálat  TISZK regisztráció  TÁMOP 2.2.1

3 Tárcák SZVK (417 db) SZVK-t kiadó rendeletHatályba lépés SZMM /2006. (VIII. 8.) SZMM 21/2007. (V. 21.) SZMM 15/2008. (VIII. 13.) SZMM aug szept aug. 28. FVM448/2008. (I. 23.) FVM2008. ápr. 22. GKM /2006. (VIII. 30.) GKM 78/2007. (VIII. 31.) GKM 15/2008. (IV. 3.) GKM szept szept aug. 31. ÖTM1125/2008. (IV. 29.) ÖTM2008. szept. 1. SZVK-t kiadó rendeletek (1.)

4 SZVK-t kiadó rendeletek (2.) Tárcák SZVK (417 db) SZVK-t kiadó rendeletHatályba lépés KvVM1212/2008. (IV. 30) KvVM2008. szept. 1. HM3 17/2008. (VII. 18.) HM 19/2008. (VIII. 14.) HM aug. 1. IRM1015/2008. (VII. 28.) IRM2008. aug. 1. OKM61 20/2008. (VII. 29.) OKM 21/2008. (VII. 30.) OKM szept. 10. PM1923/2008. (VIII. 8.) PM2009. jan. 1. EÜM1632/2008. (VIII. 14.) EÜM2008. aug. 15.

5 Szakképesítések száma típusaik szerint (8/2008. (VI. 13.) SZMM rendelet alapján)

6 Szakmai és vizsgakövetelmények moduláris OKJ szerint

7 Központi programok moduláris SZVK szerint

8 OKJ monitoring vizsgálat Célja:  Megítélni az új szakképesítési rendszer bevezetésének sikerességét, a szakmai megvalósítás hatékonyságát  Véleményt mondani az új rendszer beválásáról  Javaslatokat tenni a szükséges módosításokra

9 A vizsgálat témakörei 1. Vélemény az SZVK általános előírásairól 2. Vélemény a szakképesítések szakmai-és vizsgakövetelményeiről 3. Vélemény a központi programok helyi alkalmazásának tapasztalatairól 4. Vélemény az áttérés sikerességéről Összesen 16 kérdés-csoportban, adat-típusú és szöveges véleménykérés

10 A vizsgálat kiterjedtsége  A vizsgálat azokra az intézményekre irányult, amelyek a 2007.október 1.- és szeptember 30. között vizsgával befejeződött, új OKJ szerinti képzéseket folytattak.  Vizsgálni kívántunk összesen 323 intézményt,ezen belül  234 felnőttképzési intézményt,  89 szakképző iskolát, illetve  113 szakképesítést kívántunk vizsgálni.  Visszaérkezett kérdőív összesen 116 intézménytől, ezen belül:  79 felnőttképzési intézménytől  37 szakképző iskolától, összesen  61 szakképesítésre vonatkozóan érkezett vissza kérdőív.

11 Főbb megállapítások Az új moduláris rendszert a válaszadók nem kérdőjelezték meg. Az átlagos „osztályzat” minden kérdéscsoportban 3,5 - 4,5 volt. A szöveges vélemények kritikusabbak voltak, mint az adattípusúak. A rendszer elemeinek pontosítása, jobb összehangolása egyértelmű kérés. Egyes szakképesítések esetében a konkrét változtatási javaslatokat tettek. Igény van a folyamatos és pontosabb segítségre a rendszer sikeres működése érdekében.

12 További feladatok  Szakértői értékelés (minősítés) készül az egyes szakképesítésekre vonatkozóan  Intézkedési terv készül a szükséges korrekciós feladatokra, pl.:  szakértői fórum összehívása,  konkrét felülvizsgálat,  módosítás (korrekció) végrehajtása, stb.  Külön terv készül a szakmai segítségadás további feladataira (pl.. Útmutatók készítése)

13 A április 20-ig nyilvántartásba vett TISZK-ek adatai  Az NSZFI által nyilvántartásba vett TISZK-ek száma:72  Regisztrált központi képzőhelyek száma:7  Nyilvántartásba vett TISZK-ek típusonként I. önkormányzati társulásként működő17 II. nonprofit társaságként működő6 III. évfolyam-szétválasztós19 IV. tagintézményes7 V. kiemelkedően közhasznú társaságként működő22 VI. önkormányzati társulás és más iskolafenntartó megállapodása alapján működő1 VII. önkormányzati társulás és nonprofit társaság megállapodásával működő0

14 TISZK típusonként iskolák száma és tanulók száma I II III IV V VI VII. 0 0 TISZK-ekben lévő fenntartók száma: 271 Állami140 Nem állami131 TISZK-ekbe bevitt iskolák száma 598 TISZK-ekben lévő összes tanuló létszáma:

15 „A KÉPZÉS MINŐSÉGÉNEK ÉS TARTALMÁNAK FEJLESZTÉSE” TÁMOP 2.2.1

16 Alprojektek  Pályakövetés rendszerének kialakítása  Minőségbiztosítási rendszer fejlesztése  A szak- és felnőttképzésben oktatók szakmai, munkahelyi tapasztalatszerzése és továbbképzése  Szakmai idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése  Munkahelyi gyakorlati képzés támogatása  Szakmai vizsgarendszer fejlesztése  Vizsgafeladat-bank kialakítása  Tananyagfejlesztés  A képzés iránti kereslet növelése

17 Megvalósítás II.

18 Főigazgató Gazdasági főigazgató-helyettes pénzügyi audit Főigazgató-helyettes szakmai audit Programiroda vezető Fejlesztési vezetőPénzügyi menedzser Kontroller csoport FK, PüK Projektirányítás adminisztráció AP1 AP2AP3AP4 AP5 AP6AP7 AP8 AP9 Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Alprojekt vezető Koordinátor Megvalósítás I.

19 Ellenőrzés

20 Szakmai vizsgarendszer fejlesztése

21 SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNY 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL 2. KÖVETELMÉNYMODUL 3. KÖVETELMÉNYMODUL 1. KÖVETELMÉNYMODUL ÍRÁSBELI GYAKORLATI INTERAKTÍV SZÓBELI Kompetencialeírások

22 ÍRÁSBELIGYAKORLATIINTERAKTÍVSZÓBELI A követelménymodulok lefedése feladatokkal

23 A tankönyvi tartalommező megoszlása  Stabil tartalmak  Változó tartalmak  Helyi tartalmak  Feladat-vezérelt tanulásirányítás

24 Szakmai Tankönyvi Tartalomszolgáltatási Rendszer Szak-Tan-TáR Tartalom- elemek Tartalomelem: a tananyagelemek szakmai információtartalma + tanulásirányító Tanulásirányító: módszertani segédlet a feladattal vezérelt tanulói tevékenységhez Tantárgy szerkezetű képzési folyamat A. tantárgy B. tantárgy C. tantárgy D. tantárgy E. tantárgy F. tantárgy G. tantárgy H. tantárgy A tartalomelemekből többféle szakmai tankönyv állítható össze Szakmai tantárgyak tankönyveiTananyagegységek tankönyvei 1. tananyagegység 2. tananyagegység 3. tananyagegység 4. tananyagegység 5. tananyagegység 6. tananyagegység Tananyagegység alapú képzési folyamat

25 A Szak-Tan-TáR használata Szakképesítés kiválasztása Követelménymodulok Abroncsgyártó Agrokémiai és növényvédelmi kereskedő Akusztikus emissziós anyagvizsgáló Anyagbeszerző Asztalosipari szerelő Atomerőművi gépész Atomerőművi karbantartó Automatikai műszerész Automatikai technikus Autógyártó Belsőépítési szerkezet- és burkolatszerelő Beszédleíró-gyorsíró Beton- és vasbetonkészítő Betonelemgyártó Autógyártó feladatok Általános gépészeti munka-, baleset-, tűz- és környezetvédelmi feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok Autógyártó Felhasználók tanulási képességek szerint: Információs tartalomTanulásirányító Autógyártó feladatok A próbagyártás technológiája Gépgyártósori gépkezelői, gépszerelői feladatok „A” 30-as szintű „B” 50-es szintű „C” Gyakorlattal rendelkező Egyéni A képzés tartalomelemei

26 Tartalomelemek Vizsgaelemek SZVK szerinti kompetenciák tartalma Lefedettség

27 SZAKKÉPESÍTÉSEK S) SzolgáltatásokP) PénzügyA) AgrárG) GépészetE) Építészet, faiparI) Informatika, elektromosság közlekedés V) Vegyipar, Könnyűipar,Nyomda- ipar, Környezetvédelem H) Humán 8 szakmai tématerület; 40 szakmai téma-főcsoport 144 szakmai témacsoport 192 munkacsoport; 6x192 szakértő. Fejlesztési feladatok Kompetenciák leírása Belső arányok feltárása Leképezés a vizsgafolyamatra Vizsgahelyszínek akkreditációs követelményei Tartalomelem-struktúra meghatározása Meglévő tan- és szakkönyvi anyagok feltárása Bemeneti kompetenciák Feladatkészítés Tananyag-tartalomelemek készítése A megvalósítás ütemezése

28 A szakértők felkészítése Szakértői pályázat

29 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában Budapest 2009. április 21."

Hasonló előadás


Google Hirdetések