Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN „Az.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN „Az."— Előadás másolata:

1 Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN „Az informatika szakképzés a tudásalapú társadalomért” INFORMATIKAI KONFERENCIA BUDAPEST, Április 5.

2 KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN A SZAKMASTRUKTÚRA FEJLESZTÉS EREDMÉNYEI ÉS KONKRÉT HATÁSA AZ INFORMATKAI KÉPZÉSEKERE  STRUKTÚRA  STRUKTÚRA (KONKRÉT KÉPZÉSEK, MEGOSZLÁS)  TARTALOM  TARTALOM (LÉNYEGES TARTALMI VÁLTOZÁSOK)  INNOVATÍV MÓDSZEREK  INNOVATÍV MÓDSZEREK (TANÍTÁS-TANULÁS, TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉS, ELŐZETES TUDÁS MÉRÉS ÉS BESZÁMIÍTÁS, ÚJ SZOLGÁLTATÁSOK)  EMBERI ERŐFORRÁS FEJLESZTÉS

3 AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK (OKJ - RÉGI) OKJ számMegnevezésSzint Számítógép-kezelő (-használó)Alapfokú PLC-programozóAlapfokú Gazdasági informatikus II.Középfokú Számítástechnikai szoftver-üzemeltetőKözépfokú Informatikai hálózattelepítő és üzemeltetőKözépfokú Gazdasági informatikus I.Emelt szintű Információrendszer szervezőEmelt szintű Informatikus (tér, műszaki, oktatási, rendszer)Emelt szintű Számítástechnikai programozóEmelt szintű Számítógéprendszer programozóEmelt szintű CAD-CAM tervező, dokumentációkezelő informatikusEmelt szintű Multimédia-fejlesztőEmelt szintű Informatikai statisztikus és gazdasági tervezőFelsőfokú Műszaki informatikai mérnökasszisztensFelsőfokú

4 AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSEK - RÉGI

5 Szint ALAP szakképesítés SzintRÉSZSzintELÁGAZÁS 55 Általános rendszergazda 55 Informatikai statisztikus és gazdasági tervező 55 Telekommunikációs asszisztens 55 Web-programozó 54 Adatbázis adminisztrátor 54Adatbázistervező 54Adatelemző 54 CAD-CAM informatikus 31 Számítógépes műszaki rajzoló 54 Informatikai alkalmazásfejlesztő 54 Infokommunikációs alkalmazásfejlesztő 54Információrendszer-elemző és -tervező 54Internetes alkalmazásfejlesztő 54Szoftverfejlesztő 54 IT kommunikációs szolgáltató54IT mentor 54Közösségi informatikai szolgáltató 54Oktatási kommunikációtechnikus 54 Informatikai rendszergazda52 IT kereskedő 54 Informatikai hálózattelepítő és - üzemeltető AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK

6 Szint ALAP szakképesítés SzintRÉSZSzintELÁGAZÁS 52 Számítástechnikai szoftverüzemeltető 54Informatikai műszerész 54IT biztonság technikus 54Számítógéprendszer-karbantartó 54 Szórakoztatótechnikai műszerész 54 Webmester 54 Informatikus 54 Gazdasági informatikus 54 Infostruktúra menedzser 54 Ipari informatikai technikus 54 Műszaki informatikus 54 Távközlési informatikus 54 Telekommunikációs informatikus 54 Térinformatikus 54 Multimédia-alkalmazás fejlesztő 54 Designer 54 E-játék fejlesztő 54 E-learning tananyagfejlesztő 54 Multimédiafejlesztő 54 Tartalommenedzser 33 Számítógép-szerelő, -karbantartó AZ ÚJ OKJ SZERINTI SZAKMÁK

7 AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 SZAKMA

8 AZ ÚJ OKJ SZAKMÁK MEGOSZLÁSA 12 ALAPKÉPZÉS 3 RÉSZKÉPZÉS 27 ELÁGAZÁS

9 A SZAKMASTRUKTÚRA JELLEMZŐI  RENDSZER SZINTŰ FEJLESZTÉS (TARTALMI) (Jellemzők: átjárhatóság, rugalmasság)  MODULOKBÓL ÉPÍTKEZIK (egymásra épül, közös modulok vannak, ezért a vertikális és horizontális átjárhatóság, beszámíthatóság a jellemző)  KONKRÉT MUNKAADÓI ELVÁRÁSOKRA ÉPÍT

10 SZAKMASTRUKTÚRA JELEMZŐI  A RÉSZ-, ÉS ALAP SZAKKÉPZÉSEK, ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK A RENDSZERRE  RÉSZE AZ ÉRTÉKELÉSI RENDSZER IS (mely magába foglalja a bemenő tudás, a képzés moduljainak, továbbá a kimeneti kompetenciának az értékelését)

11 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMAI FELADATOK ELVÉGZÉSÉHEZ SZÜKSÉGES  SZAKMAI ISMERETEK  SZAKMAI KÉSZSÉGEK, ALKALMAZÁSOK  MÓDSZERKOMPETENCIÁK (pl. logikus gondolkodás)  TÁRSAS KOMPETENCIÁK (pl. együttműködési, kapcsolatteremtő készség, kompromisszum készség)  SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK (pl. önállóság, felelősség, megbízhatóság)

12 A TARTALOM MEGHATÁROZÁS ALAPELVEI A SZAKMA GYAKORLÁSÁHOZ SZÜKSÉGES TOVÁBBI KOMPETENCIÁK  TANULÁSI, ÖNÁLLÓ TANULÁSI KÉPESSÉG  ÖNÉRTÉKELÉSI KÉPESSÉG  ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG  KOMMUNIKÁCIÓS KÉSZSÉG SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) – MINIMUM 3 HÓNAP SZAKMAI GYAKORLAT (KÜLSŐ) – MINIMUM 3 HÓNAP

13 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK VALAMENNYI KÉPZÉS TARTALMAZZA:  SZAKMAI NYELVI KOMPETENCIA (MÁS-MÁS SZINTEN SZÖVEGÉRTÉS, SZÓKINCS ÉS KOMMUNIKÁCIÓ)  ECDL KOMPETENCIA (NEM BIZONYÍTVÁNY, TUDÁS)  CSOPORTMUNKÁRA VALÓ FELKÉSZÍTÉS (PROJEKT ALAPISMERETEK, PROJEKT MENEDZSMENT)

14 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK  TANULÁSI KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE (a tanulás tanulása, önálló és elektronikus tanulásra való felkészítés)  LOGIKAI GONDOLKODÁS FEJLESZTÉSE (az algoritmikus készség fejlesztése)  ÖNÉRTÉKELÉSI ÉS ÖNMENEDZSELÉSI KÉSZSÉG FEJLESZTÉSE

15 A TARTALOM FEJLESZTÉSE LEGFONTOSABB JELLEMZŐK  Az ALAPKÉPZÉSEK (12) mindegyike tartalmaz egy közös ALAPMODULT  Az ALAPKÉPZÉSEK további AZONOS MODULOKAT foglalnak magukba (pl. Alkalmazásfejlesztő, Multimédia alkalmazás fejlesztő)  Egy ALAPKÉPZÉS „TÖRZSTARTALMA” minden elágazásban benne van + spec. tartalom (25-30 %).

16  MÓDSZEREK ÉS ALKALMAZÁSUK  SZOLGÁLTATÁSOK TERVEZÉSE, MEGVALÓSÍTÁSA  MODULOKBÓL ÉPÜLŐ, RUGALMAS TANÍTÁS- TANULÁSI FOLYAMAT TERVEZÉSE, ÉRTÉKELÉSE  ELÁGAZÁSOK ÉS RÁÉPÜLÉSEK TERVEZÉSE  GAZDASÁGOSSÁG, KÖZÖS MODULOK  INNOVATÍV MÓDSZEREK A VIZSGÁZTATÁSBAN MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET? MIRE KELL FELKÉSZÍTENI AZ INTÉZMÉNYEKET?

17 KÉPZÉSI, ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ  TANULÓI-TANÁRI KOOPERÁCIÓN ALAPULÓ  EGYÉNRE SZABOTT, RUGALMAS, NYITOTT (FEJLESZTŐ)  PROJEKT- MUNKA, TANULÓI EGYÜTTMÜKÖDÉS  TRÉNINGEK, KÉSZSÉG-, ÉS KÉPESSÉGFEJLESZTÉS  ÖNÁLLÓ TANULÁS, ÖNÉRTÉKELÉS  ÚJ – MOTIVÁLÓ – TANULÓI TELJESÍTMÉNY ÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) MÓDSZEREK (ÖN-, PORTFÓLIÓ, PROJEKT ÉRTÉKELÉS) TANÍTÁS-TANULÁSI MÓDSZEREK

18 ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS  ELŐZETES TUDÁSBESZÁMÍTÁS TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  TANANYAGOK (NYOMTATOTT, E-LEARNING) TERVEZÉSE, KÉSZÍTÉSE ÉS ALKALMAZÁSA  DINAMIKUS E-TANULÓI INFORMÁCIÓS RENDSZER  E-KONZULTÁCIÓS RENDSZER  E-VIZSGA RENDSZER  TANULÓ-KÖVETÉSI RENDSZER  KOMPETENCIA BIZONYÍTVÁNY (EUROPASS) SZOLGÁLTÁSOK FEJLESZTÉSE

19  A TANÁROK KÉPZÉSE (módszertani, tananyag fejlesztési)  MENEDZSMENT, TANÁROK KÉPZÉSE (tanítás- tanulási folyamat tervezése, képzésfejlesztés, oktatásszervezési stratégiák)  A TANULÓK KÉPZÉSE (tanulás-technikai)  FELKÉSZÍTÉS AZ E-TANANYAGOK (SDT) HASZNÁLATÁRA (a képzési folyamatban résztvevők) MIRE KELL FELKÉSZÍTENI A KÉPZÉSI FOLYAMAT SZEREPLŐIT?

20 A XXI. SZÁZADBAN AZ INFORMATIKA TARTALOM ÉS ESZKÖZ IS A MINDENKI SZÁMÁRA ELENGEDHETETLEN TUDÁSHOZ Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ

21 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET


Letölteni ppt "Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI RT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK AZ INFORMATIKAI SZAKKÉPZÉSBEN „Az."

Hasonló előadás


Google Hirdetések