Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 1 A reklám alapjai és formái l Kommunikáció és vevői információbefogadás Miért beszélünk reklámról? l A reklám formái.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 1 A reklám alapjai és formái l Kommunikáció és vevői információbefogadás Miért beszélünk reklámról? l A reklám formái."— Előadás másolata:

1 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 1 A reklám alapjai és formái l Kommunikáció és vevői információbefogadás Miért beszélünk reklámról? l A reklám formái Hirdetés Public Relations Eladásösztönzés l Közvetlen (direkt) marketing l Reklámeszközök egyes jellemzői

2 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 2 Kommunikáció és vevői információbefogadás (1) l Reklám: információ-kibocsátás vásárlói attitűd és magatartás befolyásolása l Az információ gazdasági szerepe Reklám: tranzakciós költségcsökkentés manipulatív befolyásolás

3 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 3 Kommunikáció és vevői információbefogadás (2) Á ltalános kommunikációs modell l Magatartás és attitűdváltozás logikája l Centrális és periferikus út az attitűdváltozáshoz

4 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 4 ADÓ ÜZENETCSATORNAVEVŐ ZAJ KÓDOLÁSDEKÓDOLÁS

5 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 5 VÁLLALAT REKLÁMMÉDIUMVEVŐ MÁS REKLÁM REKLÁMKÉSZÍTÉSFELDOLGOZÁS

6 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 6 VÁLLALAT REKLÁMMÉDIUMVEVŐ MÁS REKLÁM REKLÁMKÉSZÍTÉSFELDOLGOZÁS MÁS VEVŐK

7 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 7 Reklám Motiváltság az információ feldolgozásra Képesség az információ feldolgozásra Centrális út az attitűd megváltoztatásához igen nem Periférikus jelzések jelenléte Periférikus út az attitűd megváltoztatásához Elaboration Likelihood Model

8 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 8 Kommunikáció és vevői információbefogadás (3) l Eltérő érdekeltség a vásárlásban erősen: fogékony a szájreklámra kevéssé: nem fogékony a szájreklámra l Eltérő érdekeltség a termékkategóriák szerint a pezsgőtől az izzóig l A reklám formái: Hirdetés PREladásösztönzés Integrált reklám: optimalizálás

9 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 9 A reklám formái ReklámCélIdőtávElsődleges célcsoport HirdetésÉrtékesítés-RövidFogyasztói célcsoport növelés, imázs-építés Public Relations ImázsépítésHosszúÁltalános vélemény- alkotók EladásösztönzésÉrtékesítés-RövidPotenciális vásárlók növelés

10 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 10 Hirdetés (1) Hirdetésnek tekintünk minden olyan személytelen vállalati üzenetet, melyért megrendelő fizet, s tömegkommunikációs eszközökön keresztül jut el a befogadóhoz.

11 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 11 Hirdetés (2) l Bevezető és fenntartó reklám figyelemfelkeltés szemben megerősítés l Kreatív stratégia egyediség, különleges hatások: Postabank támogató szereplő, személyiség: CIB, Cserhalmi György Hirdetési kampány: koncentrált, ütemezett

12 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

13 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

14 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

15 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

16 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

17 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

18 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

19 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet

20 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 20 Public Relations (PR) (1) A hirdetéstől eltérően az elsődlegesen nem közvetlenül eladási célokat szolgáló vállalati üzeneteket PR (közönségkapcsolatok) néven foglaljuk össze.

21 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 21 Public Relations (PR) (2) Vállalati arculat elemei tárgyi, vizuális megjelenés (épületek, levelek) munkatársak megjelenése (öltözet, formaruha).

22 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 22 Public Relations (PR) (3) l A szponzorálás egy eseménnyel, egyénnel, csoporttal való képzettársítás megvásárlása és felhasználás speciális marketingcélokra

23 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 23 Eladásösztönzés (1) Eladásösztönzés mindaz, a vásárlók érdeklődését felkeltő reklámtevékenység, amely nem tartozik a hirdetés, a PR és a személyes eladás témakörébe.

24 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 24 Eladásösztönzés (2) l Ösztönző eszközök: versenyek, utazások, bonus, díjak, hirdetési támogatás, ingyenes minta, költségátvállalás l Árral kapcsolatos eszközök: kuponok, engedmények, visszatérítés, készpénzfizetési engedmények Információnyújtás: Direct Mail, kirakat, bemutatók, szóróanyag, katalógus, reklámtárgy, vásár

25 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 25 Eladásösztönzési hatások és eszközök HatásEszköz Próbavásárlás Termékminta, bevezető árcsökkentés, keresztösztönzés Újravásárlás Kupon,engedmény,árcsomagok Mennyiség növelése Mennyiségi engedmények, nyereséges akciók,közös akciók Vásárlási gyakoriság Időhöz kötött akciók növelése Verseny növelése Keresztkuponok

26 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 26 Közvetlen marketing (1) Közvetlen marketingen a vevőkhöz személy szerint szóló és a választ mérhetővé tevő reklámeszközök alkalmazását értjük.

27 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 27 Közvetlen marketing (2) l Hatása közvetlenül mérhető válaszadók azonosíthatók l Fogyasztói magazinok a termék vásárlóinak (OPEL) l Adatbázisok: létrehozás, karbantartás, vétel Adatbázis-marketing, szakvállalatok

28 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 28 A reklámeszközök jellemzői ReklámeszközJellemzői Napilap rugalmas, szegmentált, informatív Televizió tömeges elérés, kevésbé szegmentált Rádió tömeges, szegmentált, rugalmas Plakát lokális, speciális kör, növekvő Szóróanyag szegmentált, rugalmas,alacsony olvasottság

29 Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 29 Az érték és a márka PLUSSSZ Balance új reklám Mindannyian büszkék vagyunk a magyar sikerekre. Különösen jó hír ezért, hogy egy sikertörténet most folytatódik: újra magyar kézbe került a Plusssz márka. Ismét bizonyíthat a magyar tehetség és ötletesség. Kicsi is, pezseg is, plusssz a miénk! Örüljünk neki együtt! A magyar ember egyik legáldottabb tulajdonsága, hogy a semmit valamivé képes fogalmazni. Ha ez a tevékenység tehetséggel és áldott fantáziával párosul, kivételes magasságok elérésére képes. Kívánom, hogy ez a tulajdonságunk egyre többször találjon teremtő talajra Magyarországon. Koltai Lajos Üdvözlöm Somody Imre kezdeményezését, különösképpen azért, mert Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozása küszöbén a magyar értékek és tradíciók megőrzése alapvető fontossággal bír. Ismerve Somody Imre képességeit nincs kétségem, hogy terveit sikerre viszi. Tervei megvalósításához kívánok Neki minden jót! Zwack Péter


Letölteni ppt "Bauer-Berács: Marketing, 12. fejezet 1 A reklám alapjai és formái l Kommunikáció és vevői információbefogadás Miért beszélünk reklámról? l A reklám formái."

Hasonló előadás


Google Hirdetések