Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A reklám alapjai és formái

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A reklám alapjai és formái"— Előadás másolata:

1 A reklám alapjai és formái
Kommunikáció és vevői információbefogadás Miért beszélünk reklámról? A reklám formái Hirdetés Public Relations Eladásösztönzés Közvetlen (direkt) marketing Reklámeszközök egyes jellemzői

2 Kommunikáció és vevői információbefogadás (1)
Reklám: információ-kibocsátás vásárlói attitűd és magatartás befolyásolása Az információ gazdasági szerepe Reklám: tranzakciós költségcsökkentés manipulatív befolyásolás

3 Kommunikáció és vevői információbefogadás (2)
Általános kommunikációs modell Magatartás és attitűdváltozás logikája Centrális és periferikus út az attitűdváltozáshoz

4 KÓDOLÁS DEKÓDOLÁS ÜZENET CSATORNA VEVŐ ADÓ ZAJ

5 VÁLLALAT REKLÁM MÉDIUM VEVŐ MÁS REKLÁM REKLÁMKÉSZÍTÉS FELDOLGOZÁS

6 REKLÁMKÉSZÍTÉS FELDOLGOZÁS REKLÁM MÉDIUM VEVŐ VÁLLALAT MÁS VEVŐK MÁS REKLÁM

7 Elaboration Likelihood Model Reklám
Motiváltság az információ feldolgozásra Képesség az információ feldolgozásra Centrális út az attitűd megváltoztatásához igen nem Periférikus jelzések jelenléte Periférikus út az attitűd megváltoztatásához

8 Kommunikáció és vevői információbefogadás (3)
Eltérő érdekeltség a vásárlásban erősen: fogékony a szájreklámra kevéssé: nem fogékony a szájreklámra Eltérő érdekeltség a termékkategóriák szerint a pezsgőtől az izzóig A reklám formái: Hirdetés PR Eladásösztönzés Integrált reklám: optimalizálás

9 A reklám formái Reklám Cél Időtáv Elsődleges célcsoport imázs-építés
Hirdetés Értékesítés- Rövid Fogyasztói célcsoport növelés, imázs-építés Public Relations Imázsépítés Hosszú Általános vélemény alkotók Eladásösztönzés Értékesítés- Rövid Potenciális vásárlók növelés

10 Hirdetés (1) Hirdetésnek tekintünk minden olyan személytelen vállalati üzenetet, melyért megrendelő fizet, s tömegkommunikációs eszközökön keresztül jut el a befogadóhoz.

11 Hirdetés (2) Bevezető és fenntartó reklám
figyelemfelkeltés szemben megerősítés Kreatív stratégia egyediség, különleges hatások: Postabank támogató szereplő, személyiség: CIB, Cserhalmi György Hirdetési kampány: koncentrált, ütemezett

12 1993

13 1994

14 1995

15 1996

16 1997

17 1998

18 1999

19 2000

20 Public Relations (PR) (1)
A hirdetéstől eltérően az elsődlegesen nem közvetlenül eladási célokat szolgáló vállalati üzeneteket PR (közönségkapcsolatok) néven foglaljuk össze.

21 Public Relations (PR) (2)
Vállalati arculat elemei tárgyi, vizuális megjelenés (épületek, levelek) munkatársak megjelenése (öltözet, formaruha) .

22 Public Relations (PR) (3)
A szponzorálás egy eseménnyel, egyénnel, csoporttal való képzettársítás megvásárlása és felhasználás speciális marketingcélokra

23 Eladásösztönzés (1) Eladásösztönzés mindaz, a vásárlók érdeklődését felkeltő reklámtevékenység, amely nem tartozik a hirdetés, a PR és a személyes eladás témakörébe.

24 Eladásösztönzés (2) Ösztönző eszközök: versenyek, utazások, bonus, díjak, hirdetési támogatás, ingyenes minta, költségátvállalás Árral kapcsolatos eszközök: kuponok, engedmények, visszatérítés, készpénzfizetési engedmények Információnyújtás: Direct Mail, kirakat, bemutatók, szóróanyag, katalógus, reklámtárgy, vásár

25 Eladásösztönzési hatások és eszközök
Hatás Eszköz Próbavásárlás Termékminta, bevezető árcsökkentés, keresztösztönzés Újravásárlás Kupon,engedmény,árcsomagok Mennyiség növelése Mennyiségi engedmények, nyereséges akciók,közös akciók Vásárlási gyakoriság Időhöz kötött akciók növelése Verseny növelése Keresztkuponok

26 Közvetlen marketing (1)
Közvetlen marketingen a vevőkhöz személy szerint szóló és a választ mérhetővé tevő reklámeszközök alkalmazását értjük.

27 Közvetlen marketing (2)
Hatása közvetlenül mérhető válaszadók azonosíthatók Fogyasztói magazinok a termék vásárlóinak (OPEL) Adatbázisok: létrehozás, karbantartás, vétel Adatbázis-marketing, szakvállalatok

28 A reklámeszközök jellemzői
Reklámeszköz Jellemzői Napilap rugalmas, szegmentált, informatív Televizió tömeges elérés, kevésbé szegmentált Rádió tömeges, szegmentált, rugalmas Plakát lokális, speciális kör, növekvő Szóróanyag szegmentált, rugalmas,alacsony olvasottság

29 Az érték és a márka PLUSSSZ Balance új reklám
Üdvözlöm Somody Imre kezdeményezését, különösképpen azért, mert Magyarország Európai Unióhoz való csatlakozása küszöbén a magyar értékek és tradíciók megőrzése alapvető fontossággal bír. Ismerve Somody Imre képességeit nincs kétségem, hogy terveit sikerre viszi. Tervei megvalósításához kívánok Neki minden jót! Zwack Péter Mindannyian büszkék vagyunk a magyar sikerekre. Különösen jó hír ezért, hogy egy sikertörténet most folytatódik: újra magyar kézbe került a Plusssz márka. Ismét bizonyíthat a magyar tehetség és ötletesség. Kicsi is, pezseg is, plusssz a miénk! Örüljünk neki együtt! A magyar ember egyik legáldottabb tulajdonsága, hogy a semmit valamivé képes fogalmazni. Ha ez a tevékenység tehetséggel és áldott fantáziával párosul, kivételes magasságok elérésére képes. Kívánom, hogy ez a tulajdonságunk egyre többször találjon teremtő talajra Magyarországon. Koltai Lajos


Letölteni ppt "A reklám alapjai és formái"

Hasonló előadás


Google Hirdetések