Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok"— Előadás másolata:

1 Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok

2 vizuális, vokális és/vagy egyéb jelek útján megvalósuló kommunikáció.
………………… kommunikáció a nyelvet, a beszédet és az írást jelenti. ………………… azaz nem szavakkal történő kommunikáció, amely lehet ………………………………………… A verbális A nonverbális vizuális, vokális és/vagy egyéb jelek útján megvalósuló kommunikáció.

3 Egyirányú …………………… a kommunikáció, ha a folyamaton belül a hallgatónak nincs módja a visszajelzésre, nem töltheti be a feladó szerepét. …………………… a kommunikáció akkor, amikor a beszélő és a hallgató állandóan szerepet cserél, vagyis a befogadónak van módja a visszajelzésre. Kétirányú

4 Közvetlen ………………………kommunikációról beszélünk, ha a feladó és a címzett egyszerre vesz részt a kommunikációban, azaz egy helyen és időben vannak jelen. ……………………... kommunikáció során a felek közötti kommunikáció nem egy térben történik. Közvetett

5 Személyes ……………………… kommunikáció során két vagy több személy egymással kommunikál. ……………………… kommunikáció alkalmazásakor az üzenet kibocsátója vállalat, állami intézmény, vagy társadalmi szervezet. Intézményesített

6 A csoportos kommunikáció
…………………………………………. fő jellemzője, hogy a kibocsátó általában egy személy, a befogadó pedig egy zártkörű csoport. ………………………………………….. során a befogadó közeg általában nagy létszámú heterogén sokaság, az információ kibocsátója térben vagy időben távol van a befogadótól. A tömegkommunikáció

7 Primer ………………….. kommunikáció: a kibocsátó és befogadó közötti kommunikációhoz semmiféle technikai eszköz igénybevételére nincs szükség.

8 Szekunder ………………….. kommunikáció során a kibocsátónak már valamilyen technikai eszközre van szüksége, de a befogadás technikai eszköz nélkül történik meg, például a sajtó. ………………….. kommunikáció során pedig mind a kibocsátónak és a befogadónak szüksége van valamilyen technikai eszköz igénybevételére. Tercier

9 A kommunikáció csoportosítása

10 verbális közvetlen kétirányú Közlési csatornák
Iránya szerint, száma szerint Módja szerint verbális egyirányú közvetlen nonverbális kétirányú közvetett

11 primer személyes szekunder tömeg Résztvevők száma szerint
Elkülönültség szerint primer személyes csoport szekunder tömeg tercier

12 személyes tartós Kibocsátó szerint Tartósság szerint intézményesített
nem tartós

13 Fogalompárosítás

14 7. 5. 2. Kibocsátó Üzenet Csatornák Befogadó Válasz Kódolás Dekódolás
Visszacsatolás Zaj Az üzenet lefordítása a befogadó nyelvére. A befogadó reakciója az üzenetre. Azon szimbólumok összessége, amit a küldő küldeni akar. 7. 5. 2.

15 1. 6. 3. Kibocsátó Üzenet Csatornák Befogadó Válasz Kódolás Dekódolás
Visszacsatolás Zaj Az a fél, aki üzenetet küld a másiknak. Az üzenet lefordítása a kommunikáció nyelvére. Azok a csatornák, amelyeken az üzenet eljut a befogadóhoz. 1. 6. 3.

16 4. 9. 8. Kibocsátó Üzenet Csatornák Befogadó Válasz Kódolás Dekódolás
Visszacsatolás Zaj Az üzenet fogadója. Nem tervezett torzulás a kommunikációs folyamatban. Az a válaszlépés, amit a befogadó az üzenet hatására tesz. 4. 9. 8.

17 Készítette: Nagy-Gulyka Brigitta


Letölteni ppt "Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok"

Hasonló előadás


Google Hirdetések