Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció"— Előadás másolata:

1 19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció
19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció. Milyen kommunikációs eszközöket ismer, mikor használja azokat?Párbeszéden keresztül mutassa be a verbális és nem verbális kommunikáció fontosságát! Verbális, nem verbális kommunikáció,kommunikációs eszközök és a kommunikáció fontossága, diszkréció

2 A kommunikáció fogalma, szereplői
Fogalma: Az információ, tudásanyag, közlése, cseréje egy közös jelrendszer segítségével. A kommunikációhoz szükség van: - adóra, vagyis valakire vagy valamire, ami az információt vagy adatot kibocsátja, - egy vagy több vevőre, aki(k) az információt vagy adatokat befogadják és - egy csatornára vagy közegre, amely összeköttetést biztosít az adó és a vevő között, - szükséges egy közös jelrendszer vagy kód, ami biztosítja egymás megértését.

3 A kommunikáció folyamata
üzenet kód dekód médium kibocsátó befogadó zaj szelektív figyelem szelektív torzítás szelektív emlékezet válasz, visszacsatolás

4 A kommunikáció fontossága
ontossaga

5 A kommunikáció csoportosítása
a.) A kommunikáció iránya alapján beszélhetünk: - egyirányú, mint pl. a szónoki beszéd, olvasás, filmnézés, stb., vagy - kétirányú kommunikációról, mint pl. a beszélgetés. b.) az időbeliség alapján beszélhetünk - közvetett, amikor az adó és a vevő nem egyszerre vesz részt folyamatban, ill. egy harmadik szereplőn keresztül jut el az információ az üzenet címzettjéhez, - közvetlen, amikor az adó és a vevő egyszerre vesz részt a folyamatban.

6 A kommunikáció csoportosítása
c.) az igénybe vett csatornák alapján beszélhetünk - Verbális (szóbeli) - vokális (emberi hanggal képzett) és - nonverbális kommunikációról ( nem nyelvi jelekkel kifejezett kommunikáció, hangszín, tekintet, testtartás, mimika, stb.) d.) a szervezettség foka alapján megkülönböztetünk - személyes, - csoport, és - tömegkommunikációt

7 Marketing kommunikáció
Fogalma: az eladótól a vevő felé irányuló információ-kibocsátás, annak érdekében, hogy a vevő attitűdjét, magatartását befolyásolja, megváltoztassa. egyirányú, közvetett tömegkommunikáció

8 Marketingkommunikációs mix
A kommunikációs mix elemei: - a reklám, - a Public Relations, vagy PR, - a közvetlen értékesítés ösztönzés, Sales Promotion vagy SP, - a személyes eladás, a Personal Selling, vagy PS.

9 Reklámeszközök Hagyományostól eltérő reklámeszközök
ATL- Vonal feletti eszközök BTL- Vonal alatti eszközök Hagyományos reklámeszközök TV Rádió Sajtó Szaklapok Szórólapok Óriásplakát Hagyományostól eltérő reklámeszközök Eseménymarketing Szponzorálás Kiállítás Vásár Flashmob Internet

10 A belső és a külső PR eszközrendszerei
Belső PR Külső PR házi újság, zártláncú tévé, hirdetőtáblák, Csapatépítő tréningek Egyéb rendezvények szervezése, vezetők által tartott tájékoztatók, beszédek. - vevőtalálkozók, - szponzorálás, mecenatúra, - sajtótájékoztatók, - újságcikkek, - prospektusok, - PR filmek és spotok, hanganyagok, - a vállalat arculati eszközei,

11 Értékesítés ösztönzés - SP
Fogalma: mindazon marketing kommunikációs eszközök, amelyek nem tartoznak a reklám, a PR vagy a személyes eladás körébe Eszközei: - Point of Sales /PoS/: reklámozás az eladás helyén, eladáshelyi reklám, - Point of Purchase /PoP/: reklámozás a vásárlás helyén, vásárláshelyi reklám.

12 Fogyasztókat és kereskedőket ösztönző módszerek
Fogyasztókat ösztönzők Kereskedőket ösztönzők termelők, nagykereskedők vagy importőrök által árubemutatók, oktatások, gyárlátogatások szervezése, - rendszeres kapcsolattartás a területi képviselők segítségével, - árkedvezmények, jutalmak, nyereményjátékok, versenyek, reklámtámogatás, eszköztámogatás (állványok, hűtők, molinók, raklaptakaró fóliák,stb.) Kereskedők, termelők, vagy importőrök által árubemutatók, kóstolók, akciók szervezése, - árengedmények nyújtása: használt termékek cseréje, beszámítása, kuponok, részletre történő vásárlások, - ingyenes termékminták egy másik termékhez vagy pl. sajtóhirdetéshez kapcsolva újságokban, - ajándékok, (pl.: teáscsésze a teafűhöz) nyereményjátékok, törzsvásárlói program, hűségkártya program, ingyenes szolgáltatások nyújtása a vásárlóknak.

13 Személyes eladás - PS Fogalma: A személyes eladás az eladó és vevő személyes kapcsolatán alapuló marketing-kommunikáció, üzletkötés Használata: bizonyos termékek értékesítése során elengedhetetlen a személyes közreműködés luxus termékek nagy szakértelmet igénylő (gyógyszerek, számítógép) nagy értékű termékek értékesítése esetén (gépkocsi)

14 Diszkréció A vállalati kultúrában nagyon fontos, hogy a tudomásunkra jutott adatokat, információkat bizalmasan kezeljük, még akkor is ha nem írtunk alá titoktartási szerződést a munkába álláskor. A diszkréció megszegésének eredményei lehetnek: Versenytársaink piaci előnyökhöz juthatnak A cég jó hírneve csorbát szenvedhet Elbocsátásokat eredményezhet Személyiségi jogokat sérthet stb.

15 Köszönöm a figyelmet! Forrás:Czimmer Julianna :Marketing kommunikáció


Letölteni ppt "19. Tétel Tevékenységünk alapja a kommunikáció"

Hasonló előadás


Google Hirdetések