Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Testnevelés tantárgypedagógia 9. A testnevelési tanterv. A tanterv főbb elvi kérdési, felépítése. A NAT, a kerettanterv, helyi tanterv, tanmenetkészítés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Testnevelés tantárgypedagógia 9. A testnevelési tanterv. A tanterv főbb elvi kérdési, felépítése. A NAT, a kerettanterv, helyi tanterv, tanmenetkészítés."— Előadás másolata:

1 Testnevelés tantárgypedagógia 9. A testnevelési tanterv. A tanterv főbb elvi kérdési, felépítése. A NAT, a kerettanterv, helyi tanterv, tanmenetkészítés.

2 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tantervek 78-as 1995-ig NAT 1995 Kerettanterv NAT 2003 Központi, folyamat- szabályozó Decentralizált, kimenet- szabályozó Decentralizált kerettanterv Decentralizált alaptanterv

3 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Alapelvek, célok, általános feladatok: egészséges testi fejlődés mozgásműveltség fejlesztése motorikus képességek fejlesztése mozgásigény fenntartása

4 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tervezés a testnevelésben Nemzeti alaptanterv, kerettanterv Pedagógiai program Helyi tanterv Tanmenet Óratervezés

5 Testnevelés tantárgypedagógia as 1995-igNAT 1995Keret- Tanterv 2000 NAT 2003 célok, feladatok bevezető, általános fejlesztési követelmények célok, feladatok, ált. fejlesztési követelmények alapelvek, célok tananyagtémakörök, tartalmak Későbbi fólián! követelményekrészletes köv évf. belépő tevékenység- formák módszertani alapelvek új tartalmak, minimális teljesítményszint Fejlesztési feladatok, azok szerkezete taneszközök1.-4.; ;

6 A NAT tananyaga: osztály Rendgyakorlatok Gimnasztika Járások, futások Szökdelések, ugrások Dobások Támasz, - függés és egyensúlygyakorlatok Labdás gyakorlatok Küzdőfeladatok és játékok Foglalkozások a szabadban Úszás

7 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tartalmak: 1.-4.évf. mozgásformák évf. sportági mozgások új tartalmak: –küzdőfeladatok, játékok –önvédelem, küzdősportok –prevenció, relaxáció –ritmikus gimnasztika

8 Testnevelés tantárgypedagógia 9. NAT 2003 Az iskolai testnevelés és sport által történő személyiségfejlesztés Speciális kognitív, affektív-emocionális és motoros tudást biztosít Életmód-alakítás Prevenció Általános kulcskompetenciák fejlesztése Előírt képességmérés

9 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Helyi tervezés Pedagógiai program –a testnevelés helyi tanterve helyi lehetőségek (tárgyi, személyi) igények szokások, hagyományok az iskola sajátos pedagógiai elvei

10 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tanmenetkészítés: A tanítási anyag kiválasztása A tanítási anyag és a követelmények felbontása A tanítási anyag elrendezése

11 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tanmenetkészítés: a tanítási anyag kiválasztása A tanulók előképzettsége (motoros és teljesítménypróbák, előző évi mozgás és képességszint) Dologi feltételek - helyi körülmények Rendelkezésre álló évi óraszám

12 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tanmenetkészítés: a tananyag és a követelménybontás A kiválasztott tananyag gyakorlatfajtáinak kisebb, de szorosan egymáshoz tartozó és egymásra épülő részekre való felosztást jelenti. –körben bővülő oktatási menet Túlaprózni hiba!

13 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Tanmenetkészítés: a tanítási anyag elrendezése Szabadtér vagy tornaterem (ahol eredményesebben lehet oktatni) Szabadtér → őszi vagy tavaszi (tavasszal emeltebb szinten) Az előzőek elrendezése tanítási egységekre

14 Testnevelés tantárgypedagógia 9. A tanítási egységek: Kb. 3-4 hét (8 -10 egység) Meg kell határozni a tanítási egység fő feladatát Alkalmas mozgásanyag megjelölése (alsóban mozgásformák, játékok) Kiegészítő anyag megjelölése Állandó jellegű gyakorlási anyag megjelölése Optimális óraszám megjelölése Ellenőrzési feladatok megjelölése

15 Testnevelés tantárgypedagógia 9. Formai követelmények: A tananyag legyen áttekinthető Feladatok, követelmények megjelölése pontosan Állandó jellegű gyakorlási anyag fokozatossága Értékelés követelményei, ideje, módja


Letölteni ppt "Testnevelés tantárgypedagógia 9. A testnevelési tanterv. A tanterv főbb elvi kérdési, felépítése. A NAT, a kerettanterv, helyi tanterv, tanmenetkészítés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések