Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 07. 22.www.solintezet.hu. KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 07. 22.www.solintezet.hu. KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos."— Előadás másolata:

1 www.solintezet.hu

2 KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos menedzsment módszereit és néha ellehetetleníti Sikeres vállalkozások a munkacsapat, ( alkalmazottak és vezetők ) közösségi tudását kell előhívják.

3 www.solintezet.hu " Egy beavatkozás, változtatás sikere a beavatkozó – vezető személy belső állapotának függvénye.-The success of an intervention depends on the interior condition of the intervenor." A Hanover Bíztosító korábbi vezérigazgatója, Bill O’Brien.

4 www.solintezet.hu A kultúra jéghegy modellje

5 www.solintezet.hu A futószalag logika A munkatárs feje üres és meg kell tölteni, azaz ha baj van, meg kell javítani. Ha nem megy, ki kell cserélni. A tanulás a ráció fejlesztése, fejben és nem a test egészében zajlik. Mindenki ugyanúgy tanul. A tanulás az iskolában zajlik és nem az életben. A munkatárs lehet okos és lehet buta.

6 www.solintezet.hu Tanulóműhelyek a gépkorszakban Szakértők vezetik és kontroll és fegyelem szükséges A tudás elemeire bontott, részekben megismerhető Az előadó, tanár, vezető az „IGAZSÁGOT ” közvetíti A tanulás, teljesítmény egyéni és eredményességét a verseny és egyéni jutalmazás képes felgyorsítani

7 www.solintezet.hu Tanulás vs. tanítás “ A tanításban és tréningben benne rejlik az a feltételezés, hogy a már létező ismeret és tudás kerül átadásra. A tanulás ezzel szemben egy önirányított felfedező, kutató folyamatra utal a még nem ismert, új innovatív lehetőségek irányába.” ( Canadian Centre for Management Development )

8 www.solintezet.hu Egyén és közösség A tréning egyéni, a tanulás közösségi. A tréning a már tudottat adja át, a tanulás a még nem ismertet tárja fel. A tanulás az innováció, az ÚJ, a kreativitás felfokozásának eszköze.

9 www.solintezet.hu A tanulás A tanulás, a mi értelmezésünkben közösségi, tehát személyes és szervezeti részvételre épül. Mélységesen interaktív, reflektáló és korrigáló: a folyamatos fejlődés tapasztalatra épülő gyakorlata

10 www.solintezet.hu JelenLét Presencing KÖZÖS JÖVŐKÉP RENDSZER- SZEMLÉLET MENTÁLIS MINTÁINK ASPIRÁCIÓ KREATIVITÁS KON- VERZÁCIÓ KO- OPERÁCIÓ KOMPLEXITÁS ÖNMAGUNK MESTERÉVÉ VÁLNI TEAM TANULÁS A TANULÓ Műhelyközösség

11 www.solintezet.hu Nagy rendszerek beavatkozási színtjei 12.állandók, paraméterek, számok 11.Tartalékok és más stabilizátorok az áramláshoz képest 10.Az anyagi tartalékok, raktárkészlet szerkezete infrastruktúrák-fizikai-társadalmi 09.A késleltetés hossza a rendszerváltozáshoz képest 08.A negatív visszacsatolási körök ereje a javítandó viszonylatában 07 a pozitiv visszacsatolás eredménye 06. Az információ áramlás szerkezete (elérhetőség, kontrol, nyitottság) 05.Az adott rendszer belső szabályzói 04.A változtatás erőtere, hozzáad, módosít, önszerveződés 03.A rendszer létének célja 02.A mögöttes paradigma érték és gondolat mintái..ami a célokat, struktúrákat, paramétereket, stb. éltetik 01. Túllépni a paradigmákon ( Bohm - Scharmer-Kabat-Zin...)

12 www.solintezet.hu Tudatos alkotói-teremtői attítüd Együtt-működés Összetett rendszerek átlátása Kulcs kompetenciák

13 www.solintezet.hu tudás “ konszenszusra épülő koordinált cselekvés. A tudás nem egy birtokolható adat vagy tárgy, hanem egy részvételre ösztönző folyamat, amely magának a részvételnek közösségi, kapcsolati dinamikájában teremtődik és változik…

14 www.solintezet.hu Részvételi Vezetés Célok Stratégiai szándék Kritikus kérdések Stakeholders, az érintettek Beszélgetés Mag-folyamat Együttműködést kialakító Társadalmi, közösségi folyamatok, technológiák Közösségi intelligencia, bölcs és összehangolt tettek

15 www.solintezet.hu T. R ? TÉR Ige-dinamikus: Terel, terem, teremt, terül, terpeszkedik, Főnév-statikus: Terem, tér, TÁR Ige:Tár (kitár),tárul, társít, társul, társalog, Főnév: társ,társam- társad+alom=társadalom, társaság, társalgás,

16 Ruzsa Ágota Gondolkodásunk létrája SZENT MEGGYÖZŐDÉSEK HIEDELEM, Következtetés FELTÉTELEZÉS JELENTÉS Közösségi Egyéni ADAT, amit kiszűrök ÉLET

17 www.solintezet.hu Jövő-KÉP alapú vezetés és tervezés Csak azt a környezeti jelzést fogjuk, észleljük, aminek értelme van a jövőképünk szempontjából, amit már elképzeltünk. Minél több jövőemléket dolgozunk ki, annál nyitottabbak és befogadóbbak vagyunk a külvilág jelzései iránt. “ ( Arie de Geus, pp.46 –Az élő szervezet)

18 www.solintezet.hu Uralkodó, régi értékek A Theosz és Logosz embere: A gépi, ipari – statikus társadalom kora: A piramis Kontrol, alkatrész,elszenved vagy felülkerekedik-küzdelem és hiány A munka = kín–kivetettség a Paradicsomból

19 www.solintezet.hu 8 vezetői tudat 1. alkalmazkodó-5% 2., diplomata-12% 3. szakértő-38% 4. eredmény vezérelt-30% 5. Az önvezérelt- 10% 6. A stratéga-4% 7. A TérTeremtő alkémista-1% 8. A Mágus-0.5%

20 KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos menedzsment módszereit és néha ellehetetleníti Sikeres vállalkozások a munkacsapat, ( alkalmazottak és vezetők ) közösségi tudását kell előhívják.

21 www.solintezet.hu

22 www.solintezet.hu Köszönöm Ruzsa Ágota, térteremtő coach és facilitátor igazgató SoL Intézet

23 www.solintezet.hu A kérdés Mit hallottam eddig? Mi a bennem égő fő kérdés életemmel és munkámmal kapcsolatban? Milyen értékek mentén élem az életem? Mi értékeim eredője?


Letölteni ppt "2014. 07. 22.www.solintezet.hu. KOMPLEXITÁS Információ robbanás Felgyorsult változás Sokféle stakeholder, rendszer és folyamat Mindez aláássa a hagyományos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések