Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz? Vezetői kompetenciafejlesztés lehetőségei az egészségügyben A KONETT Team komplex vezetőfejlesztési modelljének.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz? Vezetői kompetenciafejlesztés lehetőségei az egészségügyben A KONETT Team komplex vezetőfejlesztési modelljének."— Előadás másolata:

1 Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz? Vezetői kompetenciafejlesztés lehetőségei az egészségügyben A KONETT Team komplex vezetőfejlesztési modelljének bemutatása Előadó: Salamon Hugó, KONETT Team vezető tanácsadója április 10.

2 Munkatársak, munkaerő (betegellátó, üzemeltető) A HR fejlesztések háttere Vezetés orvosi – szakmai orvosi - vezetői Központi fejlesztések, támogatások (ÚMFT, TIOP, TÁMOP stb.) •Bizonytalan helyzet, negatív társadalmi megítélés •Elkezdett – félbehagyott reformok •Krónikus forráshiány •Munkaerő-hiány, pályaelhagyás

3 3 HR sajátosságok az egészségügyben +-- Emberi munka meghatározó szerepe Kedvezőtlen munkakörülmények Magas kompetencia követelmények Alacsony jövedelem Személyes hozzáállásNagy felelősség, stressz Személyes és személyközi kommunikáció Alacsony társadalmi presztízs

4 4 HR szerepe és az ellátási színvonal növelése Kórház ELLÁTÁS SZÍNVONALA Munkatársak kompetenciája •tréning •karrier út •teljesítmény ELLÁTÁS ELÉRHETŐSÉGE Munkaerő nagysága és megoszlása •dolgozói létszám •munkaerő utánpótlás •munkaerő összetétele ELLÁTÁS MINŐSÉGE Munkaerő teljesítménye •készségek összetétele •munkakörülmények •támogatás

5 5 A vezetőfejlesztés átfogó céljai •Az egészségügyi intézmények szervezeti-vezetési kultúrájának fejlesztése a vezetők képzésén keresztül •A vezetők közötti közös nyelv erősítése, szervezeti kérdésekről folytatott eszmecseréken, szervezeti ismereteinek bővítése, szintetizálása •A vezetői funkciók és feladatok összefoglalása, vezetői kompetenciák fejlesztése és gyakoroltatása •A vezetők csoportkezelési gyakorlatának fejlesztése Mindez a betegellátás színvonalának növelése érdekében

6 Miért is gondoljuk, hogy ez fontos? •Tapasztalatunk és meggyőződésünk, hogy a szervezetek alapvetően vezetőik tudásától, ismereteitől, világlátásától, készségeitől és képességeitől meghatározott •A szervezetek humán rendszerek, amelyek karbantartása ugyanolyan fontos, mint bármely más élő vagy élettelen rendszereké •Szervezeti karbantartás jelentősége 6 A vezetőfejlesztés indokoltsága

7 HR rendszer-karbantartó feladatai Az egészségügyi szervezet Vezetői kompetencia- fejlesztés Szakmai képzések Team-fejlesztés Speciális képzések PM képzés Coaching

8 8 Kinek ajánljuk? Egészségügyi intézmények vezető beosztású dolgozói •Orvos-szakmai vezetők –Orvosigazgatók –Járóbeteg / fekvőbeteg ellátási igazgatók –Osztályvezető főorvosok –Szakdolgozók (főnővér stb.) •Szakmai vezetők –Kórházigazgatók –Gazdasági vezetők –Műszaki vezetők –Titkárságvezetők –Egyéb vezetők (beszerzés, minőségbiztosítás, HR stb.)

9 9 Viselkedés magatartás Készségek Tudás- területek Személyes Személyközi Hajlam, hozzáállásSzemélyiségjegyek 2 1 A vezetőfejlesztés, komplex, kompetenciafejlesztő program Kompetencia piramis

10 A program témacsoportjait összefoglaló modell 10 A vezető személyes és személyközi készségei Csoportismeret, csoportkezelés Szervezetismeret struktúra, szervezeti kultúra Vezetői feladatok és funkciók Egészségügyi intézet szervezeti modul I-II-III. • szervezeti célok • kultúra, értékek, normák • vezetői működés

11 11 Szervezetismeret, vezetői feladatok • A vezetés lényege • Szervezeti közeg • A működő és a vágyott szervezeti kultúra • Vezetői filozófia • Vezetői önismeret és csoportismeret • Motivációs funkció • Döntéshozatali funkció • Egyéni és csoportos döntéshozatal Szervezetismeret struktúra, szervezeti kultúra Vezetői feladatok és funkciók

12 12 Egészségügyi intézet szervezeti modul • Szervezeti célok, stratégia • Vezetői elvárások • Értékek, normák • A célok eléréséhez szükséges lépések, feladatok Egészségügyi intézet szervezeti modul I-II-III. • szervezeti célok • kultúra, értékek, normák • vezetői működés

13 13 Csoportismeret, csoportkezelés • Csoportműködtetési funkciók • Konfliktuskezelés és problémamegoldás • Kreatív és racionális problémamegoldás • Csoportos alkotótechnikák • Az emberek kezelésének eszköztára Csoportismeret, csoportkezelés

14 14 A vezető személyes és személyközi készségei • Vezetői énkép, önismeret • Stratégiai célok megvalósítását végző feladat- és munkacsoportok működtetése • A vezetők kommunikációs helyzetei • Stressz-kezelés, időgazdálkodás • Asszertivitás, asszertív kommunikáció • Vezetői autoritás, felelősség, hatóerő A vezető személyes és személyközi készségei

15 15 A KONETT Team komplex vezetőfejlesztési programjának folyamata (csoportos interjúk és előkészítő kérdőív) 3 napos tréning 2 napos tréning 3 napos tréning Szervezeti feladat Szervezeti feladat Előkészítés Lezárás (értékelés, elemzés, lezárás)

16 16 Módszerek és technikák •Az általános, akadémikus fejlesztés helyett gyakorlatorientáltság •Szervezeti modul I-II-III. A program kapcsolódik azokhoz a szervezeti folyamatokhoz és fejlesztésekhez, amelyek az adott egészségügyi intézet szervezetére irányulnak •A tapasztalati tanulás tréning módszere a felnőttek kompetenciáinak fejlesztésére és gyakoroltatására – strukturált gyakorlatok, szimulációk, esetelemzések •Személyes vezetői konzultációk – egymással és a trénerekkel •Menedzsment audit kérdőívek (mérési eszközök) •Személyes vezetőfejlesztési akcióterv

17 17 A sikeres vezetői és szervezeti magatartás jellemzői •Előre tekintő, előre gondolkozó szemlélet •Reagáló helyett aktív viselkedés •A lehetőségek állandó keresése •Negatív helyzetek pozitívvá változtatása •Követés helyett vezetésre törekvés •Befelé fordulás helyett állandó kitekintés, vagy még inkább kívülről való befelé nézés •A sikeres vezetői stratégiának feltétele az állandó változásban való gondolkodás (ha tetszik, ha nem)

18 18 Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz? •Nemzetközi szinten egyre növekvő összeget költenek az egészségügyi intézetek vezetőfejlesztésre. •A vezetők kompetenciafejlesztése az egyik leginkább költséghatékony módszer az organikus fejlődésre. •A tudatosan működő professzionális menedzsment pozitívan visszahat a környezetére, erősíti a munkatársak munkavégzésének színvonalát, és ezzel végső módon javítja a betegellátás színvonalát. Rejtett tartalék vagy kidobott pénz

19 19 Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségünk KONETT Tanácsadó és Szolgáltató Kft Budapest, Bimbó út 3. 3/3. Telefon, fax.: Honlap:


Letölteni ppt "Rejtett tartalékok vagy kidobott pénz? Vezetői kompetenciafejlesztés lehetőségei az egészségügyben A KONETT Team komplex vezetőfejlesztési modelljének."

Hasonló előadás


Google Hirdetések