Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B."— Előadás másolata:

1 Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B

2 Kísérőszeminárium Di Blasio Barbara Pécs,

3 A kísérőszeminárium típusai Célok és tartalmak Fejlesztendő kompetenciák Portfólió Dilemmák

4 A kísérőszeminárium típusai és céljai Pedagógiai kísérőszeminárium A tanári szakértelem elmélyítése, ill. az egyéni összefüggő szakmai gyakorlat támogatása (tevékenység- analízis és reflexió). Szakmódszertani kísérőszeminárium Az egyéni összefüggő szakmai gyakorlat helyszínének bemutatása, a szaktárgy tanítási lehetőségeinek és feltételeinek feltérképezése. Egyéni tanítás bemutatása, stb.

5 Célok és tartalmak Az összefüggő, szakképzettségenkénti egyéni gyakorlatok elvégzéséhez nyújt szakmai, főleg általános neveléstudományi és szaktárgyi szempontok szerinti segítséget. A kísérőszemináriumon és a vezetőtanárok által koordinált szakmai gyakorlaton szerzett ismeretek és tapasztalatok rendszerezésével és elméleti beágyazásával a portfólió igényes elkészítéséhez járul hozzá.

6 Célok és tartalmak 2. A KKK-ban rögzített kompetenciafejlesztés is szükségszerűen vállalt feladat. Feladata a pedagógusképzésben kialakuló új paradigma (reflektív és kutatásalapú tanári gyakorlat) támogatása és irányítása.

7 Célok és tartalmak 3. Tartalom: A hallgató feladata, hogy empirikus kutatással bizonyított hatékonyságú módszereket alkalmazzon, majd a saját gyakorlat hatékonyságát ellenőrizze. Az alapos pedagógiai tartalmi tudás mellett szükséges a megfelelő kutatásmódszertani felkészültség, kritikai tudományos műveltség, az egyéni tervek alapján létrehozott projektek kivitelezése, majd az (ön)értékelésre és reflexióra való képesség és alkalmasság bemutatása.

8 Az alkalmazott tartalmak támogatják: a kutatásalapú tanárképzés megvalósulását, mely terveink szerint felkészít a tudományos igényű megismerésre, problémamegoldásra, folyamattervezésre, pedagógiai értékelésre, szakmai együttműködésre, és tudatos önfejlesztésre.

9 Fejlesztendő kompetenciák A tanári kompetenciákat három nagy csoportba rendezhetjük: 1.a tanulási folyamat eredményével kapcsolatos, 2. a tanítási folyamattal kapcsolatos, 3. és a tanár értelmiségi szerepköréhez kapcsolódóak.

10 Portfólió Jelentése: dokumentumdosszié „…Olyan dokumentumok gyűjteménye, amelyek megvilágítják valakinek egy adott területen szerzett tudását, jártasságát, hozzáállását”. (Bird, 1990) Tükrözi a hallgató neveléstudományi, pszichológiai és szakmódszertani ismereteit, amelyet az oktatás különböző színterein meg is valósít.

11 Oktatási segédanyag Bárdossy Ildikó - Dudás Margit (2010): A tanulás tervezése és értékelése. PTE BTK, Pécs Internet: www. educatio.hu/download/.../A_t anulas_tervezese_es_ertekelese.pdf

12 Dilemmák A szemináriumot vezető oktató felkészültsége. Az időbeosztás nehézsége. A kompetenciák kérdésköre. A portfólió szerepe a minőség irányába történő elmozdulásban. Valóban mérhető-e a változás az egyén személyes és szakmai meggyőződésében és gyakorlatában? A ma iskolája nem egyszerűen a tanulás- tanítás, nevelés színtere, hanem nagyon bonyolult társadalmi problémák kibontakozásának helyszíne is.

13 Köszönöm a figyelmet! Di Blasio Barbara


Letölteni ppt "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B."

Hasonló előadás


Google Hirdetések