Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A mestertanárképzés hálózati támogatása A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, 2011. október.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A mestertanárképzés hálózati támogatása A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, 2011. október."— Előadás másolata:

1 A mestertanárképzés hálózati támogatása A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, október

2 2 A tanárképzés új rendszere Kettős „kényszer” jelentkezett:  Bolognai- rendszer  Közoktatás (PISA) Alapelvek: egységes tanárképzés, egy tanári mesterszak, két szakképzettség Alapképzés – mesterképzés funkciója:  közismereti első és második tanári szakképzettség  szakmai, művészeti tanárképzés Képzési változatok: nappali, kiegészítő, részképzés

3 A felsőoktatás válasza a tanárképzés fejlesztésére (TÁMOP /1/B ) A tanárképzést és továbbképzést segítő kutató- és szolgáltató hálózat fejlesztése az észak–magyarországi régióban című pályázattal

4 A mestertanárképzés elektronikus támogatása az EKF-en Elektronikus portfolió eportfolio.ektf.hu Regionális Hálózati Pedagógiai Tudásmegosztó Fórum epednet.ektf.hu Mestertanár Videoportál mestertanarvp.ektf.hu Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért htgyk.hu

5 Hálózat a Tanár Gyakorlati Képzésért

6 Előzmények: Kapcsolódás a TÁMOP pályázathoz A felsőoktatási intézmények és a közoktatási intézmények együttműködésével jön létre a gyakorlóhelyek hálózata Cél: a partneriskolák-fogadóintézmények országos adatbázisának létrehozása

7 Feladat Országos informatikai rendszer megtervezése és kialakítása címen → indikátor Régiós intézmények és mentorok adatainak összegyűjtése, a gyakorlóhelyek kialakítása

8 Az összefüggő gyakorlat célja Az iskola társadalmi, és jogszabályi környezetének megismerése; Szakszolgálatok és szakmai szolgáltató intézmények feladatainak megismerése; Az iskola komplex oktatási-nevelési feladatrendszerének megismerése; A szaktárgyak tanítása, a tanári kompetenciák fejlesztése; Az összefüggő gyakorlat helye: partneriskola.

9 A partneriskola Szakképzett gyakorlatvezető mentor A hallgató tapasztalatszerzését támogató intézményi kultúra Intézményvezető (kulcsszereplő) Fenntartó

10 Partneriskolai kör kialakítása A felsőoktatási intézmény autonómiája és felelőssége Elvárások, kiválasztási szempontok meghatározása Regionális hálózat kialakítása Országos hálózat kialakítása

11 A kiválasztási folyamat eredménye Az észak-magyarországi régió 46 intézményével kötöttünk együttműködési megállapodást (nem lezárt folyamat), 80% referencia intézmény november 24. szakmai konferencia (tanúsítványok átadása)

12

13 Hálózat a tanár gyakorlati képzésért Mi is ez? A gyakorlaton lévő hallgatók, a gyakorlatot biztosító közoktatási intézmények és a felsőoktatási intézmények közötti kapcsolatot biztosító elektronikus adatbázis. Célja A hallgatók tanítási gyakorlatra való jelentkezésének leegyszerűsítése és követése.

14 A résztvevők és feladatuk a rendszerben – felsőoktatási intézmény munkatársa felviszi a partnerintézményeket, az ott tanítható szakokat és mentorokat felviszi a hallgatókat a jelentkezési időszak lezárása után „listázza” a hallgatók jelentkezését – partnerintézmény (gyakorlóhely) oktatója, mentor az „üzenőfalon” keresztül üzenhet a hallgatóknak – hallgató jelentkezik valamelyik gyakorlóhelyre

15

16

17

18

19 Az intézményválasztás folyamata Hallgatói jogosultság Hallgatói választás Lista nyomtatása Kapcsolatfelvétel az intézménnyel Megállapodás

20 Eredmények A 2011/12 tanév I. félévében összefüggő gyakorlatát teljesítő valamennyi 5. féléves hallgatónk az adatbázis segítségével talált gyakorló intézményt

21 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "A mestertanárképzés hálózati támogatása A mestertanárképzés hálózati támogatása Estefánné Varga Magdolna- Magyar István Agria Media Eger, 2011. október."

Hasonló előadás


Google Hirdetések