Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás PTE PMMIK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 14.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás PTE PMMIK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 14."— Előadás másolata:

1 MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás PTE PMMIK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 14

2 A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás Mit kell szabályozni az üzleti sikerességhez? Milyen legyen a szabályozás? – –Érzékenyen kövesse a változó vállalati célokat, a célok prioritását, – –támaszkodjon objektív tényekre, – –a vezetők és munkatársak széles körére terjedjen ki (motiválás!), – –a megvalósítás költségkímélő módon és hatékonyan menjen végbe. – –A minőségügyi rendszer továbbfejlesztéséhez a rendszerben összegyűjtött adatok adják az alapot.

3 A vállalati minőségi mutatórendszer és a vele történő szabályozás (folytatás_1) – –A gyűjtött adatokból képezzük a minőségmutatókat! – –Használatuk során lényeges, hogy az adatok rendszeresen és egyszerűen elérhetők legyenek, – –a mutatók meghatározása egyértelmű legyen, – –a mutatók támogassák a beavatkozást, – –legyenek alkalmasak a szabályozás sikerességének visszamérésére. – –A minőségmutatók számszerűsítve tükrözik a kitűzött minőségcélok teljesülését.

4 Milyen mutatókra van szükség? Vigyázat! Ezek nem gazdasági, hatékonysági mutatók, még ha szorosan kapcsolódnak is néha ezen fogalmakhoz.   Összvállalati minőségmutatók (kulcsmutatók) – –A vállalati működés egészét mérik. – –Elsősorban a felső vezetés igényeit elégítik ki.   A beavatkozásokat támogató mutatók (akciócentrikus mutatók) – –A vállalat belső tevékenységét mérik.

5 Minőségmutatók használata A minőségmutatók használata akkor hatékony, ha célértékekhez lehet őket hasonlítani! Célértékek származhatnak: – –folyamatképességből (lásd később), – –vevői igényekből, – –minőségtervek kiértékeléséből, – –vevői elégedettség vizsgálatokból, stb. A minőségmutatókhoz sokszor segédmutatók kapcsolódnak! Céljuk a folyamat működésének figyelemmel kísérése (a szükséges beavatkozás miatt!)

6 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás PTE PMMIK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 20 14."

Hasonló előadás


Google Hirdetések