Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011."— Előadás másolata:

1 MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011

2 A termék fogalma  A termék általános értelemben tevékenységek vagy folyamatok eredményét jelenti. Ennek megfelelően a termék lehet:  hardver (pl. összeszerelt gép, berendezés)  szoftver (pl. számítógépprogram, információ, eljárás, feljegyzés)  szolgáltatás (pl. biztosítás, bank, szállítás)  feldolgozott anyag (pl. alapanyagok, gáz). A termék jellegét összetett termékeknél a domináns elem határozza meg. A szolgáltatás speciális termék, mivel nincs termékteste, heterogén, nem tárolható, nem exportálható, utólag nem javítható.

3 A termék-előállítási folyamat és szereplői  Főszereplők: –termék előállító –vevő, felhasználó  Lényeges szereplő: a gazdasági, társadalmi környezet. Az egyes szereplők elvárásai között jelentős különbségek tapasztalhatók!

4 A szereplők minőséggel kapcsolatos elvárásai

5 A termékpálya klasszikus ábrázolási formája a minőséghurok

6 A következő előadás tartalma:  A Kano-féle minőségmodell  A minőségmozgalom áttekintése  A minőségkövetelmények mérése

7 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "MINŐSÉGMENEDZSMENT 2. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011."

Hasonló előadás


Google Hirdetések