Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingmenedzsment 2008

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingmenedzsment 2008"— Előadás másolata:

1 Marketingmenedzsment 2008
(4) Árpolitika Marketingmenedzsment 2008

2 Az ár szerepe a marketing mixben
Jövedelmezőség (a jövedelem P-je) Rugalmasság (legrugalmasabb P) Promóció (promóciós eszköz is) Célpiac-árstratégia (differenciált árstratégia) Pozicionálás (az ár a minőség fokmérője a vevő szemében)

3 Árat befolyásoló tényezők
(1) Belső tényezők Marketingcélok Marketing mix stratégia (target costing / nonprice position) Költségek Szervezeti megfontolások (2) Külső tényezők Kereslet természete Verseny Egyéb környezeti tényezők tovább

4 Rövid távú költségek: rezsi és változó költségek
vissza

5 Átlagköltség hosszú távon
vissza

6 Vevőorientált árképzés
$ → ???

7 Ár-kereslet kapcsolat
Milyen esetekben érdemes árat emelni? Egyedi a termék Jó minőségű, presztízs termékről van szó Kevés a helyettesítő termék, vagy nem könnyű a minőségüket felmérni A termék ára jövedelmükhöz képest jelentéktelen P Q Demand Rugalmatlan kereslet Rugalmas kereslet

8 Árazási stratégiák Kötség-alapú: Érték-alapú: Versenytárs-alapú
Költség-plusz árazás (egységktg+árrés) Fedezeti-pont elemzés Érték-alapú: Value pricing Every Day Low Price (EDLP) High-low pricing Versenytárs-alapú

9 Cost-plus Pricing (unit cost + markup)
VC=$10.0 FC=$ Elvárt forgalom: db 1 toaster ktge: $10+($300e/50edb)=$16 20% nyereség esetén az eladási ár: $16/(1-0,2)=$20 50%-os viszonteladói részesedés esetén: P=$40 Probléma: Mi történik ha csak 30e db toastert tudunk eladni $20 nagykeráron??? → emelni kell a nagykerárat !? vissza

10 Fedezeti (nem ráfizetéses) pont elemzés (Break-Even Analysis)
Adott áron mennyi terméket kell eladni, hogy legalább a ktgek megtérüljenek Fedezeti mennyiség (TR=TC) → FC/(P-VC) Kérdés: Különböző árak mellett mekkora a fedezeti mennyiség, a kereslet, az összbevétel, az összktg? vissza

11 Árazási stratégiák új termék bevezetése esetén
Market-Skimming Pricing (lefölöző) Magas kezdeti ár Market-Penetration Pricing (behatoló) Alacsony kezdeti ár

12 Termék mix árazási stratégiák
Product Line Pricing (termékvonal árazás) Optional-Product Pricing (opcionális termék árazás) Captive-Product Pricing (rabul ejtő termék árazás) By-Product Pricing (melléktermék árazás) Product Bundle Pricing (termékcsomag árazás)

13 Alkalmazkodó stratégiák
Diszkont árazás Bizonyos feltételek esetén vagy időszakosan Engedményes árazás Engedmény a marketing közvetítőknek Szegmentált árazás Pszichológiai árazás Árkategóriákban gondolkodunk Promóciós árazás Loss leaders Egy „referencia árat” veszünk alapul Földrajzi árazás FOB Uniform árazás Bázispont árazás Fuvar-átvállalás Nemzetközi árazás Ugyanolyan ár Eltérő árak


Letölteni ppt "Marketingmenedzsment 2008"

Hasonló előadás


Google Hirdetések