Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia Karmacsi Gábor TÁMOP-3.1.4./08/2-2008-0135 TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0135 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia Karmacsi Gábor TÁMOP-3.1.4./08/2-2008-0135 TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0135 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő."— Előadás másolata:

1 IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia Karmacsi Gábor TÁMOP /08/ TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben”

2 Tudás A tudás önmagában koncentrálódik A nagyobb tudás könnyen olvaszt magába újat A kis tudás nehezen épít be új elemeket Nő a távolság azok között akik sokat tudnak és akik keveset TÁMOP /08/

3 Elméleti megközelítések Az új technológiák újabb kirekesztő elemmé válhatnak a régiek mellett (pl. analfabetizmus, szociális helyzet) Az új technológiák segítenek leküzdeni a hagyományos kirekesztő elemeket, új tanulási módszereket szolgáltatnak (pl. részleges tanulási képességzavarok prevenciója, fejlesztő szoftverekkel) Mindkettő igaz TÁMOP /08/

4 Paradigmaváltás az oktatásban TÁMOP /08/

5 Az információs robbanás hatása a tanári szerepre „Digitális szakadék” –A fiatalok és az idősebbek (tanárok) között XX. századi tanármodell Apa, tudóstanár. (Cél: a tudásanyag átadása) XXI. századi tanármodell Társ, információmenedzser, kalauz az információk dzsungelében. (Cél: megtanítsa, hogy hogyan kell az információt megszerezni és felhasználni) TÁMOP /08/

6 Oktatástechnológia = IKT Információs Kommunikációs Technológia A tanár számára hasznos segédeszköz A diákok részéről a információs írástudás szükségessége (NAT szerint meghatározott kompetencia) Információs kultúra TÁMOP /08/

7 Miért van szükség információs írástudásra? Lassan nincs szakma, ami e nélkül űzhető Ha van, rosszul fizetett, instabil Az ismeretek jelentős része digitalizálva (továbbképzés, átképzés terén fontos) Álláslehetőségek jelentős része digitalizálva Kapcsolati háló digitalizálódik (pl. iwiw) TÁMOP /08/

8 Az IKT szerepe az oktatásban – A pedagógus szempontjából Korlátlan hozzáférés az információkhoz, Alacsonyabb költség és időigény, Rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés, Lehetőség az együttműködésre másokkal, Önálló továbbképzés. TÁMOP /08/

9 Az IKT szerepe az oktatásban – A tanulók szempontjából Interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség, Jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás), Egyéni sikerélmény, Hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása. TÁMOP /08/

10 Az IKT szerepe az oktatásban – Az adminisztráció terén Tanulmányi előrehaladás könnyebb követése, (digitális napló, életpálya követés) Lényegesen könnyebb statisztikai és minőségbiztosítási felmérések és kiértékelések, (Minőség Irányítási Programok) Minőség és teljesítmény kontroll. TÁMOP /08/

11 Pályázati források TÁMOP /08/

12 Az IKT gyakorlati alkalmazásai az oktatásban Prezentáció Digitális tábla használata Gyűjtőmunka interneten Fejlesztő szoftverek használata Az órához kapcsolódó segédanyagok E-learning (tanulás szervező rendszerek) E-portfolio (egyenlőre csak érdekesség) TÁMOP /08/

13 IKT használata a TÁMOP-ban Kötelező az órák meghatározott %-ban az IKT eszközök használata Egyes tankönyvcsomagokhoz létezik kész digitális tananyag TÁMOP /08/


Letölteni ppt "IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia Karmacsi Gábor TÁMOP-3.1.4./08/2-2008-0135 TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0135 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések