Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.om.hu1 A jövő iskolája Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. április 16.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.om.hu1 A jövő iskolája Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. április 16."— Előadás másolata:

1 A jövő iskolája Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter április 16.

2 Gyorsuló idő n 5 évente a létező szakmák 5%-a kicserélődik, n Az infokommunikációs technológiai ismeretek nélkül űzhető szakmák száma 2 évente 5%-kal csökken, n Az alapvető IKT ismeretek nélkül űzhető szakmák jövedelemtermelő képessége a minimálbér körül mozog.

3 A tudásváltás jellemzői n A megtanult szakmai ismeretek 10 év alatt elévülnek, n A munkavállaláshoz kapcsolódó ismeretek mennyisége az Interneten évente 32-szeresére nő, n Az Internet kapcsolatok száma évente megduplázódik, n Az elérhető sávszélesség folyamatosan emelkedik.

4 Paradigma váltás Ipari társadalomTudás alapú társadalom Tények, adatok, szabályokKépességek és kompetenciák Zárt, végleges, tankönyv-tudás átadása egyszeri alkalommal Élethosszig tartó kapcsolat tudás- Hálózatokkal Rögzített, homogén csoportos tanulás Tanulás rugalmas, heterogén csoportokban (személyre szabott) Frontális oktatás„Konstruktivista” oktatás

5 Tanári szerep metamorfózisa n XX. századi tanármodell – apa, tudóstanár, a tudás monopolistája. n XXI. századi tanármodell – társ, információmenedzser, révkalauz az információk dzsungelében.

6 Tanulás egy életen át n Az oktatás középpontjába a folyamatos tanulásra felkészítő készségek, kompetenciák kell, hogy kerüljenek:  Intelligens tanulás  Digitális írástudás  Probléma megoldó készség  Kommunikációs készség  Szociális és életviteli készségek

7 Az IKT szerepe az oktatásban n A pedagógusok számára:  Korlátlan hozzáférés az információkhoz,  Alacsonyabb költség és időigény,  Rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés,  Szakmai fejlődés kiszélesedése,  Lehetőség az együttműködésre másokkal,  A NAT lehetőségeink kihasználása az alternatív módon szerkeszthető tananyag tartalmakkal,  Önálló továbbképzés.

8 Az IKT szerepe az oktatásban n A tanulók számára:  Interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség,  Jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás),  Időmegtakarítás,  Egyéni sikerélmény,  Könnyebb figyelem összpontosítás,  Hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása.

9 Az IKT szerepe az oktatásban n Adminisztráció:  Tanulmányi előrehaladás könnyebb követése,  Munkaerő piaci igények hatékony visszacsatolása,  Gazdasági folyamatok elemezhetősége,  Lényegesen könnyebb statisztikai és minőségbiztosítási felmérések és kiértékelések,  Minőség és teljesítmény kontroll.

10 IKT eszközök az oktatásban n Sulinet Internet végpontok 1998.

11 IKT eszközök az oktatásban n Sulinet Internet végpontok 2002.

12 IKT eszközök az oktatásban n Közháló Internet végpontok 2005.

13 IKT eszközök az oktatásban n Közháló Internet végpontok az Informatikai és Hírközlési Minisztérium szervezésében, n Minden közintézmény szélessávú Internet hozzáférést kap, n 5500 közoktatási intézmény (2005-ig), n 600 elzárt vagy határon túli intézmény számára műholdas adatszórás (2004).

14 IKT eszközök az oktatásban n Helyi hálózatok kialakítása  2004 első félévében 300 wireless hálózat átadása a középiskolák számára az IHM által kiírt pályázat keretében.

15 IKT eszközök az oktatásban n Mobil, digitális prezentációs eszköz (zsúrkocsi)

16 IKT eszközök az oktatásban Mobil, digitális prezentációs eszköz (digitális zsúrkocsi) n Tartalma:  1 laptop  1 projektor  Erősítő, hangfal, mikrofon  VHS, DVD  Tartódoboz n Digitális bőrönd: laptop + projektor n Minden középiskolába zsúrkocsi és bőrönd A projekt bonyolítója az IHM.

17 IKT eszközök az oktatásban n Tanár továbbképzés és eszközvásárlási támogatás:  2004 tavasz: pedagógus IKT alapú továbbképzése,  2004 – pedagógus kompetencia oktatás központú IKT tovább képzése eszközvásárlási támogatással,  Sulinet Expressz adókedvezmény.

18 IKT eszközök az oktatásban n Számítógépes laborok számának növelése:  2005-től informatika fejlesztésének normatív támogatása,  Kedvező pénzügyi konstrukciók kialakítása.

19 IKT eszközök az oktatásban n Sulinet Digitális Tudásbázis (2004. szeptember)  évfolyamok közismereti tárgyainak digitalizált tananyagai,  Példák, animációk, demonstrációs filmek,  Kiegészítő adatbázisok, háttér információk,  Módszertani segédletek, óravázlatok,  Egyedileg alakítható tartalom,  Fórum, chat, kollaborációs lehetőség.

20 IKT eszközök az oktatásban n Sulinet Digitális Tudásbázis (2004. szeptember) n Tanár n Előre elkészített, illetve csapatban vagy egyedileg fejlesztett tartalmak felhasználása a tanórán, n Foglalkozás, téma átszerkesztése, n Kooperatív munka a tanórán vagy projektfeladat. n Diák n Egyéni tanulás, n Háttér a felkészüléshez (házi dolgozat, kiselőadás stb.), n Kollaboratív, kooperatív tanulás, n Tartalomfejlesztés egyénileg vagy együttműködésben.

21 IKT eszközök az oktatásban n Egyéb eszközök  Interaktív táblák  Kollaborációs eszközök  Wireless alkalmazások  Kísérleti és mérő eszközök  Szimulációs berendezések

22

23 Köszönöm a figyelmet! április 16.


Letölteni ppt "Www.om.hu1 A jövő iskolája Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter 2004. április 16."

Hasonló előadás


Google Hirdetések