Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Www.wstuning.hu. 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu2 Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Www.wstuning.hu. 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu2 Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?"— Előadás másolata:

1 www.wstuning.hu

2 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu2 Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?

3 Hogyan teszteld sikeressé a webáruházadat? 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu3

4 Tesztek típusai? • Szakmai • Technikai • Ergonómiai • Jogi • PR/Marketing/Értékesítés • Humán 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu4

5 A típusok közötti kapcsolat Az egyes tesztekben vizsgált dolgok több esetben függnek egymástól. Sok esetben a vizsgálat tárgya egy adott nézőpontból jó-, más nézőpontból rossz megoldásnak tűnhet. Tehát egy elem megváltoztatásával több másikon javíthatunk, vagy éppen ronthatunk! 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu5

6 …ezeknek folyománya, hogy a tökéletes webáruház NEM LÉTEZIK!!!

7 Technikai tesztek A technikai tesztek célja, hogy felfedje azokat a hibákat, amelyek a webáruház működőképességének útjába álnak. Elvégzése során a főbb funkciókat és linkeket egyesével ki kell próbálni, a tömeges elemeket pedig szúrópróba szerűen. (Keresőoptimalizálási alapokat foglalja magába.) 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu7

8 Tipikus technikai hibák • Szövegek egymásra csúsznak • Rendelhető mennyiségek nincsenek beállítva • Kapcsolat felvételi lehetőség hiányzik • Túl sok link • Túl sok kategória • Nincsenek, vagy rosszak kulcsszavak • Egyfajta böngészőben dolgoznak 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu8

9 Ergonómiai tesztek Az ergonómiai tesztek célja, hogy az eredményét felhasználva a webáruház használata egyszerű (magától értetődő) legyen. Elvégzése során a célcsoport szemé(lyé)n keresztül kell vizsgálni, hogy mennyire könnyen megtalálhatók a főbb információk, illetve, hogy pl. hány kattintás kell egy rendeléshez. 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu9

10 Tipikus ergonómiai hibák • Nehezen olvasható szövegek • Picike (alig látható) gombok/elemek • Háttérbe olvadó színű gombok • Túl bonyolult regisztráció • Hosszú és bonyolult rendelési folyamat • Rossz keresési lehetőségek 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu10

11 Jogi tesztek A jogi tesztek célja, hogy a vizsgálat feltárja milyen jogszabályba ütköző szövegek (termékek) vannak-, vagy éppen hiányoznak a webáruházban. A jogi teszt elvégzésébe érdemes jogászt bevonni, vagy ügyvédi iroda tanácsát kérni. 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu11

12 Tipikus jogi hibák • Maga a termék nem forgalmazható • Nincsenek kint az üzemeltető adatai • Kötelező írások hiányoznak (ÁSZF, Szállítás, Adatkezelés) • A webshop nincs bejelentve a hivatalok felé • A működtetett hírlevél rendszer nem felel meg a szabályoknak 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu12

13 PR/Marketing/Értékesítési tesztek A tesztek célja feltárni azokat a hibákat, amelyek a bizalomépítés-, vágykeltés- és az értékesítés hatékonyságát csökkentik. A teszt végzése során a lehetséges vásárló szemével nézve kell az egyes termékeket végignézni. (Én megvenném az itt látható információ alapján, ha a célcsoportba tartoznék?) 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu13

14 PR/Marketing/Értékesítési hibák • Rossz minőségű, vagy túl pici képek • Túl sokféle-, vagy olvashatatlan font típus • Nem épít bizalmat a leírás • Nincs célcsoportra szabva a kialakítás • Tulajdonságok leírása az előnyök helyett • Túl sok termék jelenik meg egyszerre • Nincs külön termék az először vásárlóknak 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu14

15 Humán tesztek A humán tesztek célja, hogy felszínre hozza azokat a problémákat, amiket a felhasználók észrevesznek, a „belső” emberek viszont nem. A humán tesztek elvégzésekor a felhasználó őszinte véleményét kell megtudni, ha az kedvezőtlen is a webshopra nézve. 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu15

16 Humán tesztelési lehetőségek • Ismerősök (őszinteség) • Nem vásárlók felhívása • Folyamatos felmérés űrlapok segítségével • Minőségbiztosítás és életciklus követése 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu16

17 A legnagyobb hibák • Nincs honlap integráció • Nincs címlista építés • Nincs e-mail kommunikáció • Nincs ügyfélszolgálati támogatás 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu17

18 Összefoglalás Teszt típusok Alapvető hibák Legnagyobb hibák Javaslat Kérj elemzést és végezd a teszteket rendszeresen! 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu18

19 Kérdések ? 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu19 roland.szep@wstuning.hu +36(70) 341-1942

20 Köszönöm a figyelmet! 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu20 www.wstuning.hu


Letölteni ppt "Www.wstuning.hu. 2010.09.17.Webshop Tuning - www.wstuning.hu2 Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések