Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TISZTELET: TISZTELET: ERŐNK FORRÁSA ® Programvezetők : Utónév Vezetéknév Dátum Helyszín Az Legacy Business Cultures személyre szabott tananyaga.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TISZTELET: TISZTELET: ERŐNK FORRÁSA ® Programvezetők : Utónév Vezetéknév Dátum Helyszín Az Legacy Business Cultures személyre szabott tananyaga."— Előadás másolata:

1 TISZTELET: TISZTELET: ERŐNK FORRÁSA ® Programvezetők : Utónév Vezetéknév Dátum Helyszín Az Legacy Business Cultures személyre szabott tananyaga

2 Miért éppen a tisztelet? Mert az emberi lények „nyílt láncú” rendszerek

3 A tisztelethez vezető út PG: iv

4 Tisztelet: erőnk forrása ® –A tisztelethez vezető út előkészítése –Elménk: ahol az egész elkezdődik –Hozzáállás: alapkompetencia –Tisztelet: önbecsülés –Megvalósítás: az előttünk álló út PG: v

5 Vágjunk bele!

6 A tisztelethez vezető út előkészítése I. fejezet A tisztelethez vezető út előkészítése

7 Bemelegítő gyakorlat Álljon fel, és keressen valakit, akit nem ismer jólÁlljon fel, és keressen valakit, akit nem ismer jól Mutatkozzon be, mondja el honnan jött, és mit dolgozik a DuPont-nálMutatkozzon be, mondja el honnan jött, és mit dolgozik a DuPont-nál Beszéljen valakiről, aki hatással volt arra, ahogyan másokkal bánikBeszéljen valakiről, aki hatással volt arra, ahogyan másokkal bánik PG 1-1

8 A “tisztelet” … PG: 1-2

9 Tisztelet ≠ Tolerancia PG: 1-3

10 Ellenségesség Aktív Aktív Passzív Elkerülés Tisztelet Tolerancia Kapcsolat- teremtés A tisztelethez vezető út PG: 1-3

11 A „tisztelet” … aktív folyamat, amelybenaktív folyamat, amelyben megítélés nélkül teremtünk kapcsolatot emberekkel, akikmegítélés nélkül teremtünk kapcsolatot emberekkel, akik a legkülönbözőbb háttérrel rendelkezneka legkülönbözőbb háttérrel rendelkeznek tudatosságom erősítése és hatékonyságom növelése érdekébentudatosságom erősítése és hatékonyságom növelése érdekében olyan módon, ami a magam és mindazok számára megbecsülést jelent, akikkel kölcsönös kapcsolatban állok.olyan módon, ami a magam és mindazok számára megbecsülést jelent, akikkel kölcsönös kapcsolatban állok. PG: 1-3

12 A kapcsolatteremtés 10 szabálya 1.Véleményemet tiszteletteljes hangnemben és hangerővel nyilvánítom ki. 2.Figyelembe veszem mások nézőpontját. 3.Értékelem a létező ismeretforrások sokféleségét. 4.Meghallgatom a teljes mondandót anélkül, hogy személyes megjegyzésekkel vagy más módon félbeszakítanám a beszédet. 5.Megkeresem az egyetértésre, kapcsolódásra és támogatásra módot adó pontokat. PG: 1-4

13 A kapcsolatteremtés 10 szabálya (folyt.) 6.Ha nem értek egyet, elmagyarázom a nnak okát. 7.Beismerem magamnak, hogy miben kell még fejlődnöm vagy változnom. 8.Tudom, hogy nem kell, hogy mindig igazam legyen. 9.A csoport önbecsülését építő módon cselekszem. 10.Gondolataim és véleményem elmondásakor tiszteletben tartom az időt. PG: 1-4

14 Tanulási napló PG: LJ1

15 Az elme: ahonnan az egész kiindul II. fejezet Az elme: ahonnan az egész kiindul

16 Hogyan nyilvánul meg és milyen érzés a TISZTELET? PG: 2-1

17 A tisztelet és az agyműködés “A társadalmi méltányosság és tisztelet segít az alkalmazottaknak a tanulásban. Ha érdeklődést tanúsítunk mások iránt, támogatjuk és őszintén megdicsérjük őket, azzal szerotoninból és oxitocinból álló vegyületet „fecskendezünk” az agyukba. Ezek a neurotranszmitterek ösztönzik a bizalmat, megnyitják mások elméjét a gondolataink előtt, és vágyat ébresztenek jobb megismerésünkre, és arra, hogy segítsenek bennünket abban, amit el kell érnünk.” Ellen Weber, Ph.D. igazgató, MITA International Brain Based Center

18 A tisztelet előnyei Munkával való fokozottabb elégedettség A munkatársak jobb fizikai és érzelmi egészségi állapota A tehetséges dolgozók vonzására, fejlesztésére és megtartására való fokozottabb képesség Jobb információáramlás és szervezeti tanulás Fokozottabb ügyfélelégedettség Magasabb szervezeti termelékenység, nyereségesség és rugalmasság PG: 2-1

19 Hogyan nyilvánul meg és milyen érzés a TISZTELETLENSÉG? 1111 PG: 2-1

20 A tiszteletlenség és az agyműködés “Ha lenézünk valakit, azzal kortizolt „fecskendezünk” az agyába, ami blokkolja a prefrontális kérget, és lezárja azt az új gondolatok és a nekünk való segítés hajlandósága elől.” Ellen Weber, Ph.D. igazgató, MITA International Brain Based Center

21 A tiszteletlenség következményei Alacsony érzelmi elkötelezettség vagy annak teljes hiánya az alkalmazottak részéről A stressz által kiváltott betegségek megnövekedése A munkahelyről való távollétek és balesetek megnövekedése Az alkalmazottak átlagos mértéken felüli cserélődése Információk visszatartása (vagy elrejtése) Alacsonyabb ügyfélelégedettség és az ügyfelek nagyobb mértékű „cserélődése” Átlag alatti szervezeti termelékenység, nyereségesség és rugalmasság

22 A tisztelet anatómiája

23 Észlelés Tudatos befogadás (keresőmotor) Döntések és cselekvések Asszociáció Értékelés Kreatív tudatalatti (Vírusirtó szoftver) Aktuális „igazság és valóság”Aktuális „igazság és valóság” Elfogulatlan. Nem ítélkezőElfogulatlan. Nem ítélkező Hozzáállás, szokások, ismeretek és meggyőződések tárolásaHozzáállás, szokások, ismeretek és meggyőződések tárolása Megoldja a konfliktusokat Ellenőrzi, hogy önmag ával azonos módon cseleksz ik -e Megőrzi az aktuális realitását Hatékonyság Tudatalatti (merevlemezes meghajtó) PG: 2-2

24 Hogyan működik – röviden az asszociációról és az értékelésről Az adatok észlelése. –“Ez egy _______” Az adatok társítása és értékelése. –“Legutóbb, amikor _________-t ettem, nagyon beteg lettem!” Döntéshozatal az értékelés alapján. –“Nem eszem meg ezt a __________-t.” PG: 2-2

25 Ismeretek kontra meggyőződések

26 Sztereotípiák Egy csoport tagjaira közösen jellemző egységes mentális kép. Túlságosan leegyszerűsített véleményt képvisel. A tudatalattinkban él, és „igazságként” illetve „valóságként” működik. PG: 2-3

27 Előítéletek Teljes és kielégítő vizsgálódás előtt (vagy nélkül) meghozott döntések vagy megtett cselekedetek. Negatív vagy pozitív Szokássá válhat PG: 2-3

28 Az értékes észlelése Tudatos befogadás (keresőmotor) Nem megalapozott döntések és cselekedetek Téves asszociációk Elfogult értékelések Sztereotípiák és előítéletekSztereotípiák és előítéletek Korábbi tapasztalatok és elvárások Hozzáállás, szokások és alá nem támasztott meggyőződések Nem hatékony Tudatalatti (merevlemezes meghajtó) Kreatív tudatalatti (vírusirtó szoftver) Megoldja a konfliktusokat Megmagyarázza részrehajlásunkat és sztereotípiáinkat Igazolja előítéleteinket és tiszteletlen magatartásunkat

29 Hogyan működik – röviden a sztereotípiákról és az előítéletekről Az adatok észlelése. –“Ez az ember goromba volt velem!” Az adatok társítása és értékelése. –“Akármikor találkozom vele, mindig goromba.” –“Legutóbb, amikor ilyen emberrel találkoztam, goromba volt.” –“Most jut eszembe, hogy _______ mit is mondott az „ilyenekről”. Biztosan mind gorombák!” Döntéshozás az értékelés alapján. –“Azért volt goromba, mert ő is egy _______!” PG: 2-3

30 Az „adatkihívás” Tegyük fel, hogy a z adott konfliktus álcázott tanulási lehetőség. Keressünk és mérlegeljünk más nézőpontokat. Feltételezzük másokról a legjobbakat Tegyük mérlegre saját információforrásunkat. Kérdőjelezzük meg saját feltevéseinket Keressünk kapcsolódási pontokat. PG: 2-3

31 Tanulási napló PG: LJ1

32 Hozzáállás: alap szakértelem III. fejezet Hozzáállás: alap szakértelem

33 Bemelegítő gyakorlat: Az általunk tisztelt emberek tulajdonságai PG: 3-1

34 Készségek Tudás Hozzáállás Szokások Tisztelet kinyilvánítása A megfelel ő hozzáállást igényli a készségeink és tudás unk meg alap ozásának támogatásához PG: 3-1

35

36 Mi a hozzáállás? Olyan gondolkodási „szokás”, ami irányítja a reakcióinkat „Alapértelmezés szerinti” reakciónk vagy döntésünk Van „megfelelő” hozzáállás? Megváltoztatható a hozzállásunk? PG: 3-2

37 A SZAVAK hatalma! PG: 3-3

38

39 Önirányított neuroplaszticitás “Az agy attól függően változtatja funkcióját, hogy az adott személy mire összpontosítja a figyelmét. Minden egyes alkalommal, amikor egy adott célból új agysejtek jönnek létre, gyarapodnak vagy összekapcsolódnak, abban egy idő multán jobbak leszünk. A figyelmünket azonban a pozitív magatartásra is összpontosíthatjuk, és ezeket a kapcsolatokat is fejleszthetjük. A törzsdúcok pozitív vagy mérgező magatartásra is „behuzalozhatók”. Mindenki maga határozza meg, melyik válik dominánsabbá.” Ellen Weber, Ph.D. igazgató, MITA International Brain Based Center

40 A hozzáállás kialakítása és karbantartása PG: 3-3 “Általában jó hallgatóság vagyok!” Büszke Kapcsolódó Tiszteletteljes

41 Szavak a munkahelyen Milyen példák vannak arra, hogyan használhatjuk a szavakat a tisztelet előmozdítására? Milyen példák vannak arra, hogy a szavak hogyan csökkenthetik a tiszteletet? PG: 3-3 PG: 3-4

42 Tanulási napló PG: LJ1

43 Tisztelet : önbecsülés IV. fejezet Tisztelet : önbecsülés

44 Az önbecsülés… Annak a mértéke, amennyire szeretjük, tiszteljük önmagunkat ÉS magabiztosak vagyunk saját magunkkal, másokkal és az élet kihívásaival szemben Mennyire táplálunk meleg, barátságos és megbecsülő érzéseket saját magunk iránt PG: 4-1

45 Észlelés Tudatos befogadás (ítélet) Döntések és cselekedetek Társítás Értékelés Kreatív tudatalatti (irányító) Az igazságot és a valóságot képviseli Elfogulatlan. Nem ítélkező A hozzáállást, szokásokat, ismereteket és meggyőződéseket tárolja Megoldja a konfliktusokat Ellenőrzi, hogy ön magával azonos módon cseleksz ik -e Megőrzi az aktuális realitását Hatékonyság Tudatalatti (Robot)

46 Hogyan segít az egészséges önbecsülés a munkában? Hogyan hátráltat a munkában az alacsony önbecsülés? Önbecsülés a munkahelyen PG: 4-2

47 Az egészséges önbecsülés támogatja … az eredményekért való fokozottabb személyes felelősségvállalást az egészségesebb kapcsolatokat az új ötletek és megközelítések iránti fokozottabb elfogadókészséget a mások iránti fokozottabb empátiát a különböző hátterű emberekkel kapcsolatos jobb komfortérzetet PG: 4-2

48 Az alacsony önbecsülés káros a kapcsolatokra és az eredményességre nézve PG: 4-2

49 Az alacsony önbecsülés gyakran eredményezi a következőket: Elzárkózás A következők visszatartása: Figyelem Dicséret Információk A territoriális határok áthágása Mások támadása a tudatalatti szintjén A magyarázkodásra való fokozottabb hajlam PG: 4-2

50 Önbecsülési felmérés PG: 4-3

51 Az önbecsülési felmérés pontozása Ha a páratlan számú állítások bármelyikére “2” vagy “3” pontot adott, karikázza be az adott állítás számát (1,3,5,7,…) Ha a páros számú állítások bármelyikére “0” vagy “1” pontot adott, karikázza be az adott állítás számát (2,4,6,8, …) Adja össze a bekarikázott állí tások számait Minél magasabb a bekarikázott állí tások száma, annál közelebb van a magas önbecsülés által jellemzett gondolkodásmintákhoz. PG: 4-3

52 Hét lépés az önbecsülés felépítéséhez 1.Ismerjük fel, hogy értékesek vagyunk, és egyedülálló tehetséggel rendelkezünk úgy, ahogy vagyunk 2.Hagyjunk fel azzal a meggyőződéssel, hogy versengenünk kell másokkal 3.Ismerjük fel, hogy az önérték velünk született. Értékünket nem a cselekedeteink vagy a döntéseink határozzák meg 4.Cselekedeteinkért és döntéseinkért vállaljunk száz százalékos felelősséget PG: 4-5

53 Hét lépés az önbecsülés felépítéséhez (folytatás) 5.Ismerjük fel, hogy a hibák az eredményhez vezető lépcsőfokok 6.Ismerjük fel, hogy az élet olyan utazás, ahol egyszerre csak egynapi utat látunk be 7.Ismerjük fel, hogy a dicséret kifizetődik – akkor is, ha a dolgok nem mennek túl jól PG: 4-5

54 Mit tudok elkezdeni? Mit kell abbahagynom? Mit kell tovább csinálnom, vagy többet csinálnom? Önbecsülési akcióterv PG: 4-6

55 1.Minden munkatársat úgy kezeljünk, mint aki figyelemre érdemes, értékes és egyedi… úgy, ahogy van. 2.Érjük el a kollégáknál, munkatársaknál, hogy a tőlük telhető legjobb teljesítményt nyújtsák. 3.Kommunikáljuk, hogy az önérték velünk született, és nem az egyes cselekedetek vagy döntések határozzák meg. 4.Választásainkért és döntéseinkért tartsuk egymást száz százalékos mértékben felelősnek. 5.A tanulási hibákat tekintsük az eredményhez vezető lépcsőfokoknak. 6.Ismerjük fel, hogy üzleti sikerünk egy olyan utazás, amiből egyszerre csak egynapi utat láthatunk be. 7.Ne feledjük, hogy a dicséret kifizetődik – különösen akkor, ha a dolgok nem mennek túl jól. Az egészséges csoportos önbizalom felépítésének hét lépése PG: 4-7

56 Tanulási napló PG: LJ1

57 VI. fejezet Megvalósítás: Az előttünk álló út

58 PG: 5-1 érzelmek gondolkodási folyamat hozzáállásönbecsüléselkötelezettség Tisztelet

59 “Az emberek támogatják azt, aminek a létrehozásában segítettek” – Edge Learning Institute Együttműködési kódex kidolgozása PG 5-2

60 Együttműködési kódex kidolgozása 1.Kis csoportok 2.Ötletbörze 3.Magatartás-specifikus cselekvések 4.Megegyezés: mit tegyünk 5.Megegyezés: mit NE tegyünk 6.Eredmények egyesítése 7.Konszenzus keresése PG 5-2

61 EGYÜTTMŰKÖDÉSI KÓDEX MINTA Nyíltan, őszintén és kedvesen beszélünk a munkatársainkkal Nyíltan, őszintén és kedvesen beszélünk a munkatársainkkal Aktív odafigyelési készségeket alkalmazunk és nem szakítjuk félbe egymást Aktív odafigyelési készségeket alkalmazunk és nem szakítjuk félbe egymást Nyitottak, őszinték és befogadóak vagyunk az egymással folytatott kommunikációnkban Nyitottak, őszinték és befogadóak vagyunk az egymással folytatott kommunikációnkban Megosztjuk egymással az ismereteinket, véleményünket és perspektíváinkat Megosztjuk egymással az ismereteinket, véleményünket és perspektíváinkat Megtaláljuk a kisebb-nagyobb alkalmakat, hogy megdicsérjük egymást Megtaláljuk a kisebb-nagyobb alkalmakat, hogy megdicsérjük egymást Mindenkiről a legjobbat tételezzük fel, és nem vonunk le elhamarkodott következtetéseket Mindenkiről a legjobbat tételezzük fel, és nem vonunk le elhamarkodott következtetéseket Szemkontaktussal és meleg hangvételű köszönéssel üdvözöljük egymást Szemkontaktussal és meleg hangvételű köszönéssel üdvözöljük egymást Az egymással folytatott kommunikációban alkalmazzuk az általános udvariassági formulákat (kérem, köszönöm stb. Az egymással folytatott kommunikációban alkalmazzuk az általános udvariassági formulákat (kérem, köszönöm stb. Egymással egyenlőként bánunk, munkakörtől és beosztástól függetlenül Egymással egyenlőként bánunk, munkakörtől és beosztástól függetlenül Képesek vagyunk nevetni magunkon, és behozni a humort a munkahelyre Képesek vagyunk nevetni magunkon, és behozni a humort a munkahelyre Őszinte és konstruktív visszajelzést adunk egymásnak Őszinte és konstruktív visszajelzést adunk egymásnak Ellenezzük a negatív beszédet, ami mások motiválását hátráltatja Ellenezzük a negatív beszédet, ami mások motiválását hátráltatja

62 Tanulási napló PG: LJ1

63 “Minden jelentős és maradandó változás belülről fakad, és megtalálja a maga útját a felszínre.” Bob Moawad alapító, Edge Learning Institute Az utazás ma kezdődik PG: 5-5

64 Záró kérdések: 1.Mik a legfontosabbak, amiket ma magával visz innen? 2.Mi az az egy dolog, amit azért fog megtenni, hogy segítsen a DuPont-nak megmutatni az EMBEREK IRÁNTI TISZTELETET? PG: LJ

65 Köszönjük!


Letölteni ppt "TISZTELET: TISZTELET: ERŐNK FORRÁSA ® Programvezetők : Utónév Vezetéknév Dátum Helyszín Az Legacy Business Cultures személyre szabott tananyaga."

Hasonló előadás


Google Hirdetések