Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA"— Előadás másolata:

0 Egyéni készségek

1 & ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Egyéni készségek A egyéni készségek fogalma: Annak képessége, hogy reflektáljunk az olyan belső fogalmakra, mint érzelem, kogníció, saját identitás. ÉRZELEM & ÉRZELEM SZABÁLYOZÁS KOGNÍCIÓ AKADÁLYOK & ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA IDENTITÁS & ÖNBECSÜLÉS

2 A egyéni készségek képzés célja:
Reflektálás minden egyes készségekre és kompetenciára és tudatában lenni a személyen belüli dimenzió minden egyes összetevőjének és folyamatának A külvilág megtapasztalása (család, etnikai csoport stb.) Egy független identitás fejlesztése ami összhangban van a egyéni készségekkel 2

3 A egyéni készségek összefoglalva:
Érzelmek & érzelemszabályozás: a saját érzések észlelésének és kifejezésének képessége; Megismerés, önreflexió; valós önértékelés; problémamegoldó képesség; a saját vágyak és kívánságok észlelése; akadályok és erőforrások azonosítása; célok felállítása; döntéshozatal; Identitás & önbecsülés, önbizalom; értékek és hiedelmek azonosítása 3

4 Egyéni készségek A egyéni készségek fontossága a szociálisan hátrányos helyzetűek számára “Szociálisan hátrányos helyzetű egyén az, aki nem kapja és tartja meg a jogai elismerését, az anyagitól a kulturálisig, és nincs tisztában lehetőségeivel és képességeivel, bármilyenek is legyenek azok.” “Ez a hátrányos helyzet, komplex tényezőkből és azok interakcióik sokaságából áll, melyek ezen emberek szociális integrációjának gátjai.(O. De Leonardis 2000).” 4

5 A hátrányos helyzetűeket érinthető pszichológiai tényezők:
Egyéni készségek A hátrányos helyzetűeket érinthető pszichológiai tényezők: Erőtlennek észlelik magukat Alacsony önbecsülés és önhatékonyság Az etnikai és kulturális különbségek miatt erőforrásaikkal nincsenek tisztában 5

6 A egyéni változási folyamat elkezdésének követelményei:
Egyéni készségek A egyéni változási folyamat elkezdésének követelményei: MOTIVÁCIÓ SZÜKSÉGLETEK ÉS VÁGYAK MEGHATÁROZÁSA 6

7 A egyéni készségek fontos erőforrások az egészséges életvezetéshez
Az egészségfejlesztési megközelítés magában foglalja az egyén és közössége kapacitásának fejlesztését és bővítését az élet- és egészség körülményeinek irányítása, illetve a szociális kontextusban és a mindennapi életben felmerülő problémákkal és krízishelyzetekkel való megkűzdés érdekében. 7

8 A egyéni készségek fejlesztése és a terápiás megközelítés különbségei
a jövőre orientál (mától kezdve) és nem néz a múltba a személyt képesnek tartja, nem fogyatékosnak (disable) 8

9 Egyéni készségek A megfelelően irányított egyéni készségek bátoríthatják az intimitás és traumatikus előtörténet kommunikációját... A csoportvezető képes kell, hogy legyen kezelni az olyan helyzetet, amikor az egyén az érzelmeit túlságosan kivetíti A csoportvezetőnek meg kell tennie a szükséges beavatkozásokat. 9

10 Egyéni készségek Módszertan
Közvetlen és személyes elköteleződés minden résztvevővel szemben egy aktív foglalkozás során Csoportmunka és tapasztalatcsere Néha jobb félretenni a módszereket: Támogatólag a résztvevő mellett lenni Ember – ember kapcsolat 10

11 Csoportmunka egyéni készségekkel
A csoportmunka minden résztvevőt arra bátorít, hogy mélyedjen el egyéni élményeiben, fedezze fel, fejezzen ki magát és osszon meg másokkal valamilyen fontos egyéni élményt, történetet. Amire a csoportvezetőnek figyelnie kell: Légkör (bizalomas, biztonságos, nyugodt, barátságos) Kapcsolat (olyan helyzet teremtése, mely kapcsolatokat nyit) Fokozatosság (az egyéni idő tiszteletben tartása) Körforgás (minden résztvevőnek ugyanannyi idő és lehetőség biztosítása)

12 A csoportmunka pozitív hatásai
Egyéni készségek A csoportmunka pozitív hatásai Az egyének új készségeket gyakorolhatnak Másokban való bizalom építése és újjáépítése Mások segítésére való képesség fejlődése Izoláció csökkentése Más tagoktól történő tényszerű információ elsajátítása Korábbi élmények korrekciós összegzése

13 Egyéni készségek Aktív módszer A képzés során minden résztvevő számára biztosított a lehetőség arra, hogy egyéni készségeit hatékonyan kipróbálhassa a megfigyelhető és szabályozható konkrét viselkedésekben (például: érzelemkifejezés, problémamegoldás, döntéshozatal) A specifikus technikák használata és az aktivitás megkönnyítik az önkifejezést: rajzolás, festés, tánc, dráma

14 Egyéni készségek Az aktív módszertan biztosíthatja a Pro-Skills megközelítés elveinek megvalósulását Résztvétel (minden résztvevő szabadon megválaszthatja a bevonódás szintjét és intenzitását) Felhatalmazás (minden résztvevőnek lehetősége van visszajelzést adni, az aktivitást értékelni, szükségleteit és motivációját kifejezni) Jól-lét (az önkifejezés egy védett helyzetben, a csoportban, kiváló lehetőség a résztvevőknek arra, hogy más aspektusból szemléltessék helyzetüket, felismerjék a lehetőségeket és erőforrásokat).


Letölteni ppt "& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA"

Hasonló előadás


Google Hirdetések