Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing stratégia BSC alapon. Versenyelőny forrásai Ár Profit elérése, erős versenyben Rugalmasság Termék Mennyiségi Időbeli Minőség Termékteljesítmény.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing stratégia BSC alapon. Versenyelőny forrásai Ár Profit elérése, erős versenyben Rugalmasság Termék Mennyiségi Időbeli Minőség Termékteljesítmény."— Előadás másolata:

1 Marketing stratégia BSC alapon

2 Versenyelőny forrásai Ár Profit elérése, erős versenyben Rugalmasság Termék Mennyiségi Időbeli Minőség Termékteljesítmény Konformitás Esztétika Javíthatóság Termékélettartam Karbantarthatóság Megbízhatóság Szállítás pontossága Mennyiségi megfelelés Minőségi megfelelés Számlázás Szolgáltatás Tranzakció előtti, alatti, utáni elemek

3 Mi jellemzi működési terepünk általános piaci helyzetét? Melyek a meghatározó fejlődési trendek, tendenciák? Mi versenytársaink jelenlegi és jövőbeni stratégiája? Milyen versenytársaink vevő és termék portfoliója? Hogyan pozícionáljuk helyzetünket hozzájuk képest? Hogyan szegmentáljuk meglévő és potenciális vevőinket? Van-e lefedetlen piaci szegmens? Kit tekintünk „jó vevőnek”? Mit tekintünk „core business”-nek? Stratégiai feltérképezés avagy a versenypozíció meghatározása

4 Pénzügyi teljesítmény Pénzügyi teljesítmény Jövőkép és stratégia Jövőkép és stratégia Ügyfelek Belső folyamatok Belső folyamatok Tanulás és fejlődés Tanulás és fejlődés A Balanced Scorecard

5 Nézőpont CélokMutatókCélértékekFelelősök Pénzügyi Belső folyamatok Tanulás, fejlődés Vevői Akciók Határidők …és az Ön mi stratégiai térképe???

6 MegkülönböztetőKöltségvezető Ö s s z p o n t o s í t ó Ügyfél által érzékelt különlegesség Alacsony költségszint Teljes iparág Meghatározott szegmensek Stratégiai cél S t r a t é g i a i e l ő n y Marketing ! Piacismeret ! Technológia ! Hatékonyság ! Forrás: Porter alapján Alap stratégiák

7 Vállalati alap-, és részstratégiák Marketing Értékesítés Logisztika BeszerzésTermelés Megkülönböztető Speciális fogyasztói igények Differenciált árak Közvetlen vevőkapcsolat Speciális értékesítési hálózat Újszerű értékesítési csatornák Közvetlen, intenzív szállítói kapcsolatok SCM szemlélet Interaktív irányultság Prioritás a minőség Diverzifikált termékek Igényközpontú gyártás Gyakori átállások Prioritás a HR erőforrás Költségvezető Standardizált termékek Alacsony ár Közvetett vevőkapcsolat Klasszikus értékesítési hálózat Tranzakcióközpontú szállítói kapcsolatok Hagyományos szerződések Prioritás a költség Készletre gyártás Nagy szériák Prioritás az algoritmizált folyamatok és a kiegyensúlyozott anyagáramlás

8 Tulajdonosi érték növelése (hosszú távú érdek) Termelékenységi stratégiaJövedelmezőségi stratégia Költségdiktáló szerep az iparágban Eszközkihasználtság maximalizálása Bevétel új vevőktől Vevőforgalomból való részesedés növelése kiváló beszállítói kapcsolatok hatékony szolg. nyújtás költség, minőség, idő optimalizálás folyamatos szolgáltatás kockázatkezelés Alapfolyamatok kívánt termék-, és szolgáltatás választék biztosítása megfelelő információs, kommunikációs folyamatok Ügyfélmenedzsment technológia fejlesztés folyamatfejlesztés beruházások kezelése Fejlesztés, innováció környezeti és bizton- sági incidensek elkerülése interaktivitás közreműködés közösségekben Társadalmi kapcsolat Emberi tőke Folyamatfejlesztési képességek (TQM, BPR) Szervezeti tőke Tudás-, és legjobb gyakorlat megosztása Információs tőke Beszállítói és vevő- kapcsolatok kiépítése (e-business) Pénzügyi Vevői Belső folyamatok Tanulás fejlődés legalacsonyabb költségű, legmagasabb profitot hozó beszállítók optimális minőség megfelelő kínálat jó ár/érték arány Sztenderdizált, nagy volumenű, alacsony költségű termékek és szolgáltatások Hozzáértő és motívált képzett munkaerő Költségvezető stratégia

9 Cégérték növelése (hosszú távú érdek) Termelékenységi stratégiaJövedelmezőségi stratégia Teljes életciklusban jelentkező költségek kezelése Bevétel új termékekből, szolgáltatásokból Árrés növelése új termék- ből, szolgáltatásból rugalmas, hatékony, kontrollált folyamatok kapacitásbiztosítás költséghatékonyság K+F szolgáltatásnyújtás közben Alapfolyamatok proaktív kapcsolatok vevői igények tudatos és strukturált gyűjtése piacismereten alapuló új típusú kínálat újdonságok gyors piaci bevezetése Vevőmenedzsment magas jövedelmező- ségű projektek tudatos generálása fejlesztés átfutási idejének (ötlettől az első bevételig) optimalizálása Projektmenedzsment környezetterhelés és kedvezőtlen környe- zeti hatások minima- lizálása közvélemény megfele- lő tájékoztatása interaktív kapcsolatok Társadalmi kapcsolat Emberi tőke Magasszintű funkcionális szaktudás Kreatív, sokoldalú munkatársak Funkcióközi csoportmunka Szervezeti tőke Kreativitás és innováció kultúrája Információs tőke Versenyelőnnyé alakítás elsőnek piacra lépni új vevői rétegek, szegmensek új vevői szükségletek teremtése magas teljesítménypotenciállal rendelkező, speciális, minőségi termékek és szolgáltatások Teljesítményhatárokat a megkívánt szintre kiterjesztő termékek, szolgáltatások A legtehetségesebbek kiválasztása, fejlesztése, motíválása és megtartása Termékvezető stratégia Pénzügyi Vevői Belső folyamatok Tanulás fejlődés

10 Tulajdonosi érték növelése (hosszú távú érdek) Hatékonysági stratégiaNövekedési stratégia Költség struktúra javítása Eszközkihasználtság javítása Bevételi lehetőségek kiterjesztése Vevői érték növelése Szolgáltatás jellemzők KapcsolatArculat beszállítás szolgáltatás előállítása szolgáltatásnyújtás kockázatkezelés Alapfolyamatok kiválasztás megnyerés megtartás növekedés Ügyfélmenedzsment felismert lehetőségek K+F portfolió fejlesztés megvalósítás Fejlesztés, innováció környezet egészség, biztonság foglalkoztatás közösségi viszonyok Társadalmi kapcsolat szolgáltatásokat előállító és nyújtó folyamatok környezet és közösség együttműködése új szolgáltatásokat előállító folyamatok vevői értéket növelő folyamatok árminőségválasztékidő elérhe- tőség funkcio- nalitás kiszol- gálás partner- kapcsolat imázsmárka Emberi tőke készségek képzés tudás Szervezeti tőke kultúra vezetés összehangolás Információs tőke működő rendszerek adatbázisok hálózatok Pénzügyi Vevői Belső folyamatok Tanulás fejlődés

11 Belső folyamatok teljes tulajdonlási költ- ségek csökkentése JIT szállítások kiváló minőségű beszállítás szállítói kapcsolatok szállítói új ötletek közös fejlesztések outsourcing (érett, nem stratégiai kapcsolatok) Beszállítói kapcsolatok termelési költségek csökkentése választéknyújtás ciklusidő optimalizálása termelésfejlesztés állótőke kihasználtság működő tőke hatékonysága Szolgáltatás előállítása elosztás ciklusidő optimalizá- lása kiszolgálás értékesítés orientált vevőkommunikáció speciális igények kezelése minőségjavítás Szolgáltatás- nyújtás pénzügyi kockázatok működési kockázatok technológiai kockázatok szolgáltatás bizton- sági kockázatok beszállítói kockázatok szabályzó rendszer- beli kockázatok HR kockázatok Kockázat- kezelés Alapfolyamatok Emberi tőke Információs tőke Szervezeti tőke Tanuló szervezet Változáskezelés (folyamatos javítás) kultúrája Minőségirányítási és folyamatfejlesztési készségek Folyamatjavítást támogató információs rendszer, IT technológia és gyakorlat Tanulás fejlődés

12 szegmensek speciális érdekeinek megértése hasznot nem hozó ügyfelek kiszűrése magas értékű ügyfelek megcélzása (stratégiai jellegű kapcsolatok) márkamenedzsment Ügyfél kiválasztás érték előirányzat (márka) kommuniká- ciója tömegmarketingből testre szabás új partnerek és/vagy új szolgáltatások megnyerése értékesítési hálózatok fejlesztése Ügyfél megszerzés kiváló ügyfélszolgálat kiváló szolgáltatás- nyújtás egyedi igények kezelése ügyfél életpálya tervezés lojalitási / keresztvá- sárlási programok ügyfél ajánlás Ügyfél megtartás keresztértékesítés termékek, szolgál- tatások és szeg- mensek között közösen kialakított megoldások integrált partnerkap- csolati rendszer ügyfelek képzése Ügyfélkapcsolat fejlesztés Emberi tőke Információs tőke Szervezeti tőke partner/vásárló centrikus szemlélet személyes célok összehangolása a szervezeti célokkal legjobb gyakorlat megosztása (hazai és nemzetközi) piackutatás jövedelmezőség elemzés üzleti kommunikáció szegmensenkénti stratégiai célok termékvonal ismeret konkurencia elemzés termékvonal ismerete problémamegoldás ügyfélkapcsolatok ágazati ismeretek ügyfélismeretek konkurencia ismeret tárgyalóképesség vevői adatbázis ügyfélelemzés jövedelmezőség elemzés adatbázis marketing piaci információk elemzése honlap interaktív ügyfél- kapcsolatok problémakezelő rendszer ügyfélelemzés konkurencia információk Tanulás fejlődés Belső folyamatok Ügyfélmenedzsment

13 Belső folyamatok szegmensenkénti valós vevői igények felismerése újtípusú vevő igények generálása új lehetőségek felfedezése Lehetőségek felismerése megfelelő projektek kiválasztása projekt portfolió kezelése termékek/szolgálta- tások új alkalmazha- tósága együttműködési lehetőségek kiaknázása K+F portfolió kezelése termék-, és szolgál- tatás menedzsment fejlesztési ciklusidő rövidítése fejlesztési költségek csökkentése Fejlesztés bevezetés tervezése felfutási idő költség, minőség, ciklusidő optimuma megvalósítási célok kontrollingja Megvalósítás Fejlesztés, innováció Emberi tőke Információs tőke Szervezeti tőke Kreativitás és folyamatos innováció kultúrája Speciális szakterületi és „tudomány-közi” tudás Üzleti információk gyors kezelésére és integrálására alkalmas információs rendszer, IT technológia és gyakorlat Tanulás fejlődés

14 Belső folyamatok energia és erőforrás felhasználás víz- és levegő szennyezés szilárd hulladék kibocsátás és kezelés veszélyes hulladékok kezelése szolgáltatás hatása a környezetre környezeti kockázatok Környezet egészséges és biztonságos felhasznált anyagok megbízható szállítók egészséges techno- lógiák biztonságos eszközök sztenderdizált minőség Egészség és biztonság különbözőség elismerése hátrányos helyzetű (csökkent munkaké- pességű) munkavál- lalók foglalkoztatása képzési programok Foglalkoztatás társadalmi felelősségvállalás szakmai szervezetek civil szervezetekkel való kapcsolatok együttműködés non-profit szerveze- tekkel Közösség Társadalmi kapcsolatok Emberi tőke Információs tőke Szervezeti tőke Társadalmi tudatosság és felelősség kultúrája Befektetés az emberi tőkébe Társadalmi „érzékenység” felismerésének és kezelésének képessége Környezet-, és egészségbarát technológiák alkalmazása és ennek környezeti tudatosítása Tanulás fejlődés


Letölteni ppt "Marketing stratégia BSC alapon. Versenyelőny forrásai Ár Profit elérése, erős versenyben Rugalmasság Termék Mennyiségi Időbeli Minőség Termékteljesítmény."

Hasonló előadás


Google Hirdetések