Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe Klaszter – a kis- és közép vállaltok integrációs technikája A beszállítás logisztikai háttere Logitech.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe Klaszter – a kis- és közép vállaltok integrációs technikája A beszállítás logisztikai háttere Logitech."— Előadás másolata:

1 A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe Klaszter – a kis- és közép vállaltok integrációs technikája A beszállítás logisztikai háttere Logitech – Szakmai napok Szeptember 11-13

2 2 A Klaszterek kialakuláshoz vezető tényezők •Glokalizáció – Párhuzamos folyamatok –Globális telephely választás, Globális beszerzési stratégiák –Képességek térbeli koncentrációja •A verseny változó jellege •Jellemző válaszok Nemzeti vállalatok, helyi piacokon Globális vállalatok, globális beszállítói hálózattal, globális piacokon KKV-kGlobális vállalatok Hálózatosodás, Klaszter-szerveződés Összeolvadások, Felvásárlások, Stratégiai szövetségek VERSENYKÉPESSÉG, KÖLTSÉGCSÖKKENTÉS

3 3 Az első Klaszter kezdeményezés a volt szocialista országok területén

4 4 A PANAC – egy lehetséges válasz •A magyar autóipar jellemzői –Ágazat kettőssége •Magas technológiai szint, jelentős erőforrások, magas termelési érték –Külföldi tulajdon; Végtermékgyártók, Első szintű beszállítók •Hagyományos kapacitások, csekély erőforrások, alacsony termelési érték –Szétszórt erőforrások, alacsony komplexitású termékek, K+F alacsony szintje, a kooperáció alacsony szintje –Jelentős export orientáció – magas külföldi tartalom –Alacsony magyar hozzáadott érték •A kettősség oldása az által, hogy a feleket egy közös iparági hálózatba tömörítjük - Hídképzés

5 5 Hálózati integráció szerepe •Célja új üzleti lehetőségek teremtése együttműködés által –Új piaci szegmensek –Beszállítói készség fokozása •Piaci erő fokozása a beszállítói láncban –Képességek –Erőforrások –Piacismeret •Igények közös megjelenítésének lehetősége –Anyag és eszközök –Iparági sajátosságokból adódó speciális szolgáltatások –Humán erőforrás, képzettség Összeadódásának lehetősége (!) A+A > 2A B+B < 2B Költséghatékony megoldások Kooperációs projektek

6 6 A PANAC mint hálózat •A PANAC teljes innovációs hálózat –Iparág számára releváns résztvevők •Versenytársak (CO) és Vevők (US) •Részegység, alkatrész szállítók (CM) •Eszköz beszállítók, Szolgáltatók (ES) •Kormányzat, laboratóriumok, egyetemek (GU) –A megoldási lehetőségek a hálózaton belül  Gyorsabb reagáló képesség  Az igényekkel kapcsolatosan pontosabb információk  Egymásra utaltság  Kialakított kommunikációs csatornák –A beszállító fejlesztés a potenciális vevők részvételével és szakmai támogatásával történhet meg

7 7 A PANAC mint hálózat •A PANAC több sűrűsödési ponttal rendelkező hálózat –Több végtermékgyártó •Párhuzamosan megjelenő követelményrendszerek •Általános autóipari szemléletmód kialakításának lehetősége –Több területi központ •Szolgáltatások helyi szinten nyújthatók •A lokális erősségek összeadódhatnak

8 8 PANAC a közös platform PANAC •Iparági követelmények tisztázása •Aktuális Menedzsment technikák megismerése •Vezető technológiák megismerése •Személyes ismeretségek (bizalom) •A lehetséges beszállítók körének bővülése •Személyes ismeretségek (bizalom)

9 9 PANAC tagi adatok Alapítva: december PANAC - magterület PANAC Regisztrált szolgáltatók (5) Győr Zalaegerszeg Veszprém Budapest Kaposvár Békéscsaba Debrecen Eger Kecskemét Szeged PANAC Klaszter-mag tagok (8+3) PANAC Partner tagok (37) Tagsági procedúra folyamatban (3)

10 10 PANAC Beszállító Fejlesztés •Iparágspecifikus ismeretek terjesztése –A PANAC szerepe ott kezdődik, ahol az egyedi vevők szerepe véget ér –Széles körű ismertség – Nagyszámú lehetséges vállalat elérése –A beszállítói készség általános szintjének fokozása •Eszközök és tevékenységek –Iparági hírek és információk nyújtása –Tréningek, szakmai programok szervezése –Egyedi vállalatfelmérések lefolytatása –A vállalatközi tanulás elősegítése –Iparági szintű Benchmarking tevékenység vezetése

11 11 PANAC Beszállító fejlesztés fókuszterületei Stratégiai megbízhatóság Pénzügyi megbízhatóság Logisztikai megbízhatóság Gyártási megbízhatóság Beszállítói Bizalmi Piramis

12 12 Logisztikai megbízhatóság •A logisztika alatt sokan még mindig a szállítmányozást értik –Nem ismertek az ebben rejlő lehetőségek, nem épül bele a stratégiába –Innovatív, költségcsökkentést lehetővé tevő megoldások nem jutnak el a vállalakozásokhoz •JIT/JIS üzemeltetéséhez nincsen meg a kellő ismeret, ill. rendszerek –Nincsenek meg a rendszer(ek) működéshez szükséges feltételek (Képzés, hardver, szoftver) –On-line kapcsolat a vevővel nem megoldott –A kialakítás költségvonzata a KKV-k számára elfogadhatatlan •Egyedi érdekek figyelembevételével születnek a döntések –A beszállítói lánc hatékonyságának vizsgálata nem általános

13 13 Megoldási lehetőségek •Beszállítók lokális koncentrációja –Érdekharmonizáció •Versenypozíciók tisztázása •Kooperációs kapcsolatok kiépítése - projektmenedzsment –Eszközök összehangolása •A közös nyelv megteremtése •Magas színvonalú szolgáltatások, költséghatékony formában megvalósítva –Outsourcing a KKV-knél –Speciális megoldásokat követel meg a szolgáltatóktól –„Megoldás-bróker” jellegű tanácsadás •Képzés-oktatás – a lehetőségek megismertetése céljából


Letölteni ppt "A Pannon Autóipari Klaszter integrációs szerepe Klaszter – a kis- és közép vállaltok integrációs technikája A beszállítás logisztikai háttere Logitech."

Hasonló előadás


Google Hirdetések