Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései."— Előadás másolata:

1 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései

2 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége H-1119 Budapest, Bártfai u. 5B Telefon

3 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár  Ellátja tagjai munkaadói érdekképviseletét  Segíti az üzleti kapcsolatok létrejöttét, megerősítését  Közreműködik tagjai versenyképességének fejlesztésében A szövetség tevékenysége

4 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Az iparág főbb adatai: Cégek száma: ~ Foglalkoztatottak száma: ~ fő Árbevétel:  2650 milliárd Ft. Export hányad: ~ 92% Fő piac az EU

5 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyarországi személyautógyárak AUDI Motor Hungária Kft. Magyar SUZUKI ZRt.

6 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár AUDI Motor Hungária Kft. Alapítva: 1993-ban Telephely: Győr Magyarország második legnagyobb árbevételű cége Profil: Motor és komponensek gyártása AUDI TT szerelése AUDI TT Roadster szerelése

7 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A gyár adatai: 1994-ben indult a motorgyártás 1998-ban indult az AUDI TT összeszerelés 2000-től diesel motor gyártás Jelenleg 7 féle Otto motort és 3 féle diesel motort, továbbá 2 féle AUDI TT tipust gyárt Kiépített kapacitás: 2700 egység R4 Otto motor/nap 2050 egység R4 TDI RD motor/nap 1400 egység V6 motor/nap 300 egység V8 motor/nap 250 gépjármű összeszerelés/nap

8 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyar SUZUKI ZRt. Alapítva: 1994-ben Telephely: Esztergom Profil: Jármű- és járműalkatrész-gyártás Technológiák: •Lemezmegmunkálás •Műanyag-feldolgozás •Hegesztés •Felületkezelés •Szerelés

9 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Főbb adatok: 2007 első hat hónapjában gépkocsit gyártott, (év végéig várható) Jelentős kapacitásbővítő beruházás folyik évi gépkocsi gyártására Gyártott típusok: Új Swift Suzuki SX4 Még ebben az évben új típust bocsát ki Frankfurtban bemutatták a Splasht, a Kizashit és a SX4 WRC-változatát

10 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A járműalkatrész-gyártó cégek Magyarországon Belföldi/külföldi/vegyes tulajdon (cégszámra vetítve ) 54 / 25 / 21 % Külföldi tőke részesedése: 75% (KSH) Jellemzően kis- és középvállalkozások Jellemző a nagysorozat gyártás és a kooperáció

11 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Főegység/részegység-gyártók aránya

12 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Tendenciák A cégszám folyamatosan nő Alkalmazotti létszám nő Folyamatos beruházások az iparban A gyártott termékek az egyszerűbbtől a bonyolultabb felé haladnak Folyamatos a technológiai fejlesztés A betanított munka részaránya csökken A magyar cégek bekapcsolódnak a fejlesztésekbe

13 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A gyártás növekedése az 1999-es évet bázisul véve

14 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Termelékenység alakulása 1999-es évet bázisnak tekintve

15 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Az improduktív dolgozók arányának alakulása az 1999-es évet véve bázisul

16 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Közép-Európa, mint a személygépkocsi gyártás helyszíne A gyártási költségek csökkentése érdekében új autógyárak letelepedése (PSA, KIA, stb.) Km-es beszállítói vonzáskörzet Magyarország, mint alkatrészgyártó bázis  Idetelepített gyártások  Bővülő gyártóképesség  Új európai gyártóközpontok A globalizáció hatása A redszerbeszállítók dominanciája, ennek hatásai

17 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A magyar járműalkatrész-ipar kapcsolatai Beszállítói kapcsolatok Együttműködések (bel- és külföldi) Tőkekoncentráció hatása Beszállítói hálózat átalakulása és fejlesztése Kormányzat rásegítő szerepe Szövetségi kapcsolatok, és ezek eredményei

18 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Mi tehet bennünket továbbra is eredményessé?  Az elvárt minőség garantálása  Bekapcsolódás a termékfejlesztésekbe  A jól megválasztott és folyamatosan fejlesztett technológia  Versenyképes árak és azok folyamatos csökkentése  A munkaerő képzése, minősége, költsége  Az infrastruktúra fejlesztése  A piaci igényekhez igazított gyártói együttműködés  Specialitások

19 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár A járműipar szerveződései Szövetségek Magyar Gépjárműipari Szövetség (26 tag) Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége Klaszterek Pannon Autóipari Klaszter Technológiai ágak szerinti klaszterek

20 Autóipar Magyarországon Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Köszönöm megtisztelő figyelmüket


Letölteni ppt "Autóipar Magyarországon 2007. Bogdanovits László MAJOSZ főtitkár Magyarországi jármű- és járműalkatrész-ipar, ezek szerveződései."

Hasonló előadás


Google Hirdetések