Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged."— Előadás másolata:

1 Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged

2 Felkészülés 1. Milyen a jó iskola/óvoda? 2. Akkor a mi iskolánk, a mi óvodánk jó? 3. Honnan tudjuk? 4. Ha már tudjuk, kell-e, mit és hogyan fejleszteni, hogy jó legyen? fejleszteni, hogy jó legyen?

3 Honnan tudjuk? Szervezetdiagnózis •SWOT •Quinn-Rohrbaugh modell •RaDAr

4 Milyen a jó iskola/óvoda? iszonyítási pontokat. Fogalmazzuk meg az elvárásokat – azaz határozzuk meg a viszonyítási pontokat. A feladatát optimálisan ellátni képes szervezet jellemzőinek meghatározása:  Erősségei, lehetőségei (SWOT)  Hatékonysági modell (QR)  Működési jellemzői (RDA)

5 Közös gondolkodás •Szerintetek mik a jó iskola/óvoda erősségei, gyengeségei; milyen veszélyek és lehetőségek gátolják, illetve segítik munkájukat?

6 Elméleti háttér SWOT

7 Quinn-Rohrbaugh modell

8 Quinn-Rohrbaugh

9 Quinn-Rohrbaugh (Cameron és Quinn) modell

10

11 Feladatok •Hogyan működik a különböző kultúrákban: –Innováció –DÖK –Konfliktuskezelés –Teljesítményértékelés •Osszon szét 100 pontot a QR modell típusai között aszerint, hogy az egyes típusokban leírtak mennyire jellemzőek az Ön intézményére! Majd röviden jellemezze a Quinn modell alapján intézménye kultúráját!

12 Közös gondolkodás •Szerintetek melyek a szervezeti jellemzői a QR modellben a jó iskolának/óvodának?

13 Diagnózis – QR modell

14 Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Belső folyamatok modell Innovatív modell Célorientált modell

15 Egy intézmény a QR modellben Emberi kapcsolatok modell Innovatív modell Célorientált modell Belső folyamatok modell

16 Közös gondolkodás •Szerintetek mi jellemzi a jó iskola/óvoda viselkedését, működését?

17 Példamondatok •Az intézményben napi gyakorlat a team munka. •A szervezet jól kommunikál külső és belső partnerei felé. •Önfejlesztő szervezetként működik. •A szervezetben szervezeti szinten kezelik a konfliktusokat. •Nyitott a szervezet a változásokra.

18 A PDA bemutatása – elméleti háttér Szervezetdiagnózis:  SWOT analízis  RDA (egyéni adatfelvétel)  Quinn-Rohrbaugh (Cameron és Quinn) modellhez kapcsolódó kérdőív

19 PDA modell

20 RDA-Quinn

21 SWOT-RDA

22 RDA-SWOT

23 SWOT-QUINN

24 QUINN-SWOT

25 A fejlesztés lépései  SWOT analízis a szervezetben  A szervezet meghatározó személyiségei kitöltik on-line a RDA-t és a QR modellt.  Szervezetdiagnózis  Szervezetfejlesztési terv

26 A PDA fejlesztési útvonalai

27 Fejlesztési javaslatok - példa Külső támogatás növelése: •Meghívni a szülőket bemutatókra •Eredmények megjelenítése az önértékelésben (fenntartó) •Kapcsolat kialakítása – helyi média, többi intézmény •Saját honlapon való publikálás

28 Fejlesztési javaslatok - példa Dokumentálás •A jó gyakorlatok szakszerű leírása •Esetpéldák írása •Publikálás

29 Vezető a szervezetben

30

31 Következtetések - vezetők fejlesztése  Bróker  Értékelő (megfigyelő, nyomonkövető)  Irányító

32 Bróker A vezető brókerként főképpen a szervezet külső elfogadtatásán dolgozik. Építi az intézménye arculatát, törekszik elismertségének növelésére, megpróbál megnyerni másokat, és forrásokat szerezni a szervezet számára. Ravasz politikus, befolyással bíró, meggyőző szakember, aki összekötő kapocs a környezettel és szóvivő is egyben.

33 A nyomon követés során a vezetőnek információt kell szereznie arról, hogy mi történik az egyes részegységekben; meg kell ítélnie, hogy az egyének betartották-e a rájuk vonatkozó szabályokat, a részegységek teljesítették-e feladataikat. A tájékozódás tényeken, adatokon és ezek elemzésén alapul. A vezető tevékenysége kiterjed az adminisztratív feladatok ellátására, a rutin jellegű információk áttekintésére és megválaszolására, a szervezeti feladatok és tevékenységek folyamatos dokumentálására. Értékelő (megfigyelő,nyomonkövető)

34 Irányító Irányítóként világos elvárásokat fogalmaz meg, amelyeket közvetít a célképzés és tervezés folyamatán keresztül. A vezető egyben döntéshozó, aki definiálja a problémákat, választ a lehetőségek között, célokat ad, megszabja a szerepeket és feladatokat, valamint a „játékszabályokat”, alakítja a szervezet „politikáját”, értékeli az egyéni teljesítményeket, oktatásával támogatást nyújt, eligazít.

35 Fejlesztési javaslatok Hogyan lehet egy szervezetet elindítani az innovativitás felé? (Innováció, adaptáció, külső támogatás, növekedés) Hogyan lehet egy szervezetben erősíteni az emberi kapcsolatokat? (elkötelezettség, morál, részvétel, nyíltság)

36 Sok sikert, jó munkát!

37 Köszönöm figyelmüket! Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft.


Letölteni ppt "Szervezetfejlesztés, vezetésfejlesztés Cseh Györgyi Qualitas T&G Kft., Szeged."

Hasonló előadás


Google Hirdetések