Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Public Affairs – Issues management
A public affairs fogalma Részterületei Az issues management(IM) fogalma Az IM folyamata Kapcsolódása más kommunikációs területekhez
2
1. A public affairs fogalma(1.)
A Public Affairs a kulcsfontosságú érdek-gazdákkal való kapcsolatépítés. Érdekgazdák: kormányzat ellenőrző szervek részvényesek civil szervezetek újságírók belső közvélemény
3
1. A PA fogalma(2.) A PA célja az érdekgazdák informálása
bizalmi légkör kialakítása a szervezet céljainak megjelenítése a közügyekben vállalt felelősség közvetítése
4
1. A PA fogalma(3.) Public relations Public affairs
belülről vezérelt kívülről vezérelt reaktív proktív/interaktív jelenorientált jövőorientált tényekkel foglalkozik ügyekkel foglalkozik kommunikációt hoz létre megértést hoz létre eseményt kezel folyamatot kezel irányított információadás nyílt információadás bürokratikus a döntésbe bevonó
5
A PA részterületei(1.) Lobbizás -érdekérvényesítés
Korrekt információval látja el a közügyekben döntési kompetenciával rendelkező helyi, regionális és országos vezetőket, segítve konszenzuson alapuló törvények, szabályzók meghozatalát.
6
2. A PA részterületei (2.) A lobbizás szabályozása Lobbi-stratégiák
Lobbi-eszközök meghallgatások speciális rendezvények szakértői anyagok ( politikai és kapcsolati térképek)
7
3. Issues management Fogalma és célja:
Az issues management figyelmezteti a szervezeteket a környezetükben egymással versengő érdekekre, azonosítja az előnyöket és a lehetséges ellenállás mértékét, majd megkeresi az érdekek összeegyeztetésének lehetőségét, biztosítva ezzel a szervezeteknek a környezeti változásokra való gyors reagálását.
8
Issues management Az issues management feltérképezi a társaság
jövőjét és üzleti lehetőségeit, a változásokhoz való alkalmazkodás hatékony eszköze és piaci előnyt is biztosít.
9
4. Az IM folyamata mission statement - kommunikációs "iránytű„
előrejelzés, monitoring és elemzés problémaazonosítás prognózis megoldási alternatívák akcióprogramok megvalósítás értékelés
10
5. IM kapcsolódása más területekhez
A stratégiai terv Az üzleti terv A nyilvánossági politika terve
11
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez
CRM= vevőkapcsolatmenedzsment integrálja az ügyfelek közötti interakciókat összegyűjti, értelmezi az információkat feldolgozza és felhasználhatóvá azokat Adatbázisba rendezi a piac változásait leíró adatokat támogatja a termék- és szolgáltatásfejlesztést a kereskedelmi tevékenységet a vevőszolgálatot és a teljeskörű vállalati működést
12
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez
CRM - új fogyasztói és célcsoport-kultúra az individualitás egyéni igények a fogyasztók multidimenzionálisak az életstílusuk differenciáltabb a fogyasztói magatartás nem stabil információs szimmetria a fogyasztói érdekvédelem a fogyasztó személye
13
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez
Integrált kommunikáció elemzési, kommunikációs és értékelési technikák koordinált alkalmazása egyesíti magába az információs, az irányítási, az együttműködési, üzleti folyamattervezési, visszacsatolási és ösztönzési módszereket a munkahelyen emberi teljesítmény motiválását a szolgálja a szervezet küldetését, jövőképét és imagé-t (Gayeski & Woodward)
14
5. Kapcsolódás más kommunikációs területekhez
Az IC előnye szinergiahatás konzisztencia kölcsönhatások misszióorientáltság identifikáció költséghatékonyság
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.