Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mediatizált valóság és bulvarizálódás  Mediatizált valóság: 1. Virtuális jelleg 2. Info-áradat – bizonytalan hitelesség 3. Média-függő döntéshozatal 4.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mediatizált valóság és bulvarizálódás  Mediatizált valóság: 1. Virtuális jelleg 2. Info-áradat – bizonytalan hitelesség 3. Média-függő döntéshozatal 4."— Előadás másolata:

1 Mediatizált valóság és bulvarizálódás  Mediatizált valóság: 1. Virtuális jelleg 2. Info-áradat – bizonytalan hitelesség 3. Média-függő döntéshozatal 4. Hírérték mint piaci árfolyam  Bulvarizálódás: 1. Szenzációfókusz + infotainment 2. Média minőség csökkenés 3. Magánéleti tematizáltság – közéleti közöny 4. Média-kontroll ►Média-követés

2 Valóság torzulás A média realitást torzító hatása Realitás Vágyak Médiahatás Média- kitettség

3 Információ Média információ Szerkesztett info Info csatornák Hozzáférhetőség

4 Szervez eti info Internet Napilap TV-R Bulvár- pl ElitKözép Alsó- közép Alsó Periféri a Társ 10% Társ 45% Társ 30% 10%5% Információ és reklámfogyasztás egyenlőtlenségi háromszöge Reklám befolyásoló ereje

5 Személyiség- befolyásolhatóság koronként L N 1. XVIII 2. XIX 3. XX. 4. XXI. Tradicionális személyiség Belülről vezérelt személyiség Kívülről irányított személyiség Szabadság korlátozása Szabadság kiteljesedése Tradicionális elvárások Tömegmanipulációs irányítás

6 A divathatás paradoxona A társas viszony A személy Motivációs elvek: -Kiemelkedési és önmegvalósítási vágy Hovatartozás- élmény és elfogadás Társas befolyás A valóság megkonstruálás a

7 Média és divat

8 Divat  Célja: –szükséglet keltés –Fogyasztás irányítás –Gazdasági élénkítés  Működés: - divat paradoxon –Versengésen alapuló utánzás – konformitás (Spnecer) –Kitűnni vágyás, non- konformitás (Kroeber)

9 Divat javak fogyasztása Divat- terjedés Érték Fogyasz tás

10 Hedonizmus és fogyasztás - tudatosság Magas Hedonizmus Fogyasztás Alacsony Magas Gyenge fogyasztói tudat görbe Erős fogyasztói tudat görbe Fogyasz tói attitűd torzulás

11 Divat-terjedési fokozatok 1.Diffúz szakasz 2. Multiplikátor hatás 3. Lecsengő fázis Váltás

12 Kellemes ség Kellemetle nség Stimulusinte nzitás (Újdonsághat ás) Megszok ott Újszerű Teljese n új Az ‘újszerűséget’ és ‘újat’ módosító hatások: 1.Személyiség nyitottsága 2.Asszociációs viszonyok 3.Szociológiai kemény változók Wundt-görbe

13 Kiemelt hatások 1. Divat – viselkedés – életmód 2. Reklámhatás – dinamizmus 3. Siker – Boldogság – Harmónia 4. Divatközvetítés - intenzivitás 5. Gazdaság – közélet – magánélet 6. Sportosság – karrier - boldogság 7. Hiteles – meggyőző – érdekes 8. Életstílus –fiatalosság – dinamizmus

14 Divatcentrikusság Médiahatás Gazdasági érdek Reklámhatás Rejtett üzenet hatás Magánéleti szimbolika Fiatalság-dinamizmus

15 Rejtett reklámhatás  Rejtett reklámok és hirdetések  Álhírek, -riportok, -interjúk  Erős PR-hatás

16 A feminizálódó divat

17 Érzelmi tézisek  Boldogság  Melegség  Fiatalosság  Harmónia  Magánélet  Stabilitás  Gyengédség

18 Rejtett divathatás Média Gazdaság Infotainment- álhír leple Befogadók

19 Show-elemek divatközvetítő hatása  Érdekesség  Életstílus  Sportosság  Fiatalosság  Karrier  Siker  Gazdagság

20 Erős és hideg ÉrdekességIntenzitásKarrierErősségGazdagságDinamizmusSportosságÉletstílus

21 Életstílus és divat a médiában Sportosság Fiatalosság Dinamizmus Karrier Boldogság

22 A divatélmény Életstílus+dinamizmus Vizuális élmény+érdekesség Magánélet+siker Élménybefogadás Divatorientált életstílus

23 A pszichoszociális paradoxon Jólét növekedése Alacsony szint Érzelmi és viselkedési anomáliák jelenléte Devianciák Fejlettség


Letölteni ppt "Mediatizált valóság és bulvarizálódás  Mediatizált valóság: 1. Virtuális jelleg 2. Info-áradat – bizonytalan hitelesség 3. Média-függő döntéshozatal 4."

Hasonló előadás


Google Hirdetések