Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna."— Előadás másolata:

1 K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna

2 M IÉRT KELLENEK A REKLÁMOK ? „Hogy fejlessze az agyunkat!” (10 éves, lány)

3 A „ RÁBESZÉLŐGÉP ” 1800-as évek, első hirdetők Négy szakasz:  Az üzenet ragadja meg a befogadó figyelmét  Az érveket a közönség értse meg  A befogadó sajátítsa el az érveket  Mindig a „tanultaknak” megfelelően cselekszünk

4 A MODERN PROPAGANDA FOGÁSAI Új, gyors, könnyű, javított, most, azonnal, meglepő, bemutatjuk Szemmagasságban elhelyezett cikkek Lekerekített formák, sex appeal – nagyobb hatásfok, mint a rajzfilmfigurák szerepeltetése Pénztár közelében lévő áruk Akciók és „csomag-ár”

5 M ANIPULÁCIÓ, BEFOLYÁSOLÁS, MEGGYŐZÉS Manipuláció és meggyőzés közötti különbség Többféle módon lehet manipulálni:  Pontatlan információ  Nem teljes körű tájékoztatás  Hamis információk átadása  Túltájékoztatás

6 A CSALÁD, MINT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐ Legközvetlenebb módon hat a gyerekek fejlődésére Testvérek, nagyszülők, rokonok Szegényebb családok és a hitelintézetek 2004-ben ügy volt bíróságon, ebből 36%- ban túlfogyasztás, kölcsönfelvétel

7 A 6-10 ÉVES KORÚ GYERMEKEK ÉLETKORI SAJÁTOSSÁGAI Érzékelés és észlelés Figyelem fejlettsége Az emlékezet fejlődése Képzelőerő Gondolkodásmód A kötelesség Szükséglet-motiváció Érzelmek

8 G YERMEKEK ÉS A REKLÁM Fantáziahiány – a klasszikus oktatás egyre nehezebbnek tűnik Médiatudor „Ne higgy el mindent, amit a tévében látsz!” A média által ábrázolt és a valós világ viszonya

9 K UTATÁS - H IPOTÉZISEK Vizsgálati személyek – Vénkerti Általános Iskola 38 lány és 24 fiú neme8 éves9 éves10 éves11 évesösszesen leány fiú ősszesen:

10 K UTATÁS - HIPOTÉZISEK A gyermekek kevés olyan dolgot ismernek fel, amelyet nem látnak a televízióban.

11 K UTATÁS - H IPOTÉZISEK Sikersorozat, vagy film szereplőivel könnyebb az eladás 50 gyermek rendelkezik valamilyen cikkük, amely filmmel, vagy mesével kapcsolatos 12-en vannak, akik nem rendelkeznek ilyen tárgyakkal.

12 K UTATÁS - HIPOTÉZIS A szegényebbek fogékonyak a reklámokra Státusz-szimbólumokká válnak a tárgyak Tanulók zöme: nagyvárosi, lakótelepi lakásban, átlagos életszínvonalon él. Vannak, akik átlag alatti színvonalon élnek.

13 R EKLÁMOK VALÓSÁGTARTALMA

14 M IÉRT KELLENEK A REKLÁMOK ? „Hogy a szereplők felkészüljenek a következő jelenetre.” „Hogy a szünetben ne unatkozzunk.” Hogy fejlessze az agyat.” „Azért, mert ha nincs reklám, akkor az egész műsor unalmas lenne.” „Hogy ne egyszerre nézzük meg a filmet.”

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna."

Hasonló előadás


Google Hirdetések