Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.. Milyen céllal hozunk létre reklámokat? A reklám „hőskorában”: tájékoztatás A reklám „hőskorában”: tájékoztatás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.. Milyen céllal hozunk létre reklámokat? A reklám „hőskorában”: tájékoztatás A reklám „hőskorában”: tájékoztatás."— Előadás másolata:

1 Reklám és manipuláció 3. b február 12.

2 Milyen céllal hozunk létre reklámokat? A reklám „hőskorában”: tájékoztatás A reklám „hőskorában”: tájékoztatás Ma: befolyásolás, meggyőzés, manipuláció Ma: befolyásolás, meggyőzés, manipuláció

3

4

5 Meggyőzés, befolyásolás és manipuláció Meggyőzés: Olyan közlés, amelyet azért bocsátunk ki, hogy a befogadóból valamilyen szándékolt hatást váltsunk ki. Meggyőzés: Olyan közlés, amelyet azért bocsátunk ki, hogy a befogadóból valamilyen szándékolt hatást váltsunk ki. Befolyásolás: Emberek akaratának, állásfoglalásának, érzelmeinek megváltoztatása a számunkra kedvező irányba. Befolyásolás: Emberek akaratának, állásfoglalásának, érzelmeinek megváltoztatása a számunkra kedvező irányba. Manipuláció: Az egyik fél információtöbblete révén olyan dologra veszi rá a másik felet, amit az a teljes információ birtokában nem tenne meg. Manipuláció: Az egyik fél információtöbblete révén olyan dologra veszi rá a másik felet, amit az a teljes információ birtokában nem tenne meg.

6 Mi és hogyan hat ránk? Avagy a manipuláció eszközei…

7

8 Mit reklámozhat? OUSU OUSU

9 Tehát mi és hogyan hat ránk? (1.) pl. érzelmi ráhatás pl. érzelmi ráhatás jutalom ígérete jutalom ígérete hízelgés hízelgés szükségletek és vágyak keltése szükségletek és vágyak keltése frappáns, jól megjegyezhető szlogen, figyelemfelkeltés (folyt. köv.) frappáns, jól megjegyezhető szlogen, figyelemfelkeltés (folyt. köv.)

10 Gyűjtsünk, írjunk reklámszlogent! 1 perc alatt a lehető legtöbb reklámszlogen gyűjtése! 1 perc alatt a lehető legtöbb reklámszlogen gyűjtése! Adjuk el ezt a terméket kreatív reklámszlogennel! Adjuk el ezt a terméket kreatív reklámszlogennel!

11

12 Mi és hogyan hat ránk? (2.) híres ember szerepeltetése híres ember szerepeltetése

13 Mi és hogyan hat ránk? (3.) Ásóka, baktériumok, gombák, a hajunkban lakó szörnyetegek… Ásóka, baktériumok, gombák, a hajunkban lakó szörnyetegek… A Domestos szörnyei: A Domestos szörnyei: Y Y Y Y H4 H4 H4 H

14 művészeti ágak bevonása művészeti ágak bevonása

15 Mi és hogyan hat ránk? (3.) félelemkeltés félelemkeltés asszociációs játék asszociációs játék humor stb. humor stb.

16 A meggyőzés centrális (központi) és periférikus (mellék)útja Centrális érveket sorol fel (érvek minősége!) érveket sorol fel (érvek minősége!) további gondolatokat, érveket idéz elő további gondolatokat, érveket idéz elő tartós attitűdváltozást eredményez tartós attitűdváltozást eredményezPeriférikus nem tartalmi szempontok, pl. beszélő vonzereje, kedvessége nem tartalmi szempontok, pl. beszélő vonzereje, kedvessége az érvek mennyisége fontos az érvek mennyisége fontos a forrás tekintélye a forrás tekintélye kevésbé tartós kevésbé tartós

17 Reklám nemes cél érdekében Például? Például? 0j1_ZM 0j1_ZM 0j1_ZM 0j1_ZM „Amikor ez a vonat kifut az alagútból, nézzen ki az ablakon” (Harlem nyomornegyede) „Amikor ez a vonat kifut az alagútból, nézzen ki az ablakon” (Harlem nyomornegyede)

18 Reklámírás Edénykészlet eladása – tizenéves kamaszoknak Edénykészlet eladása – tizenéves kamaszoknak Debütáló könyv drogokról, szenvedélyekről, kilátástalanságról – nyugdíjas magyartanárnak Debütáló könyv drogokról, szenvedélyekről, kilátástalanságról – nyugdíjas magyartanárnak Fitness-wellness hétvége – 40 éves férfi baráti társaságnak Fitness-wellness hétvége – 40 éves férfi baráti társaságnak Ejtőernyős ugrás – 50 éves háziasszonyoknak Ejtőernyős ugrás – 50 éves háziasszonyoknak DÜNAMISZ fogalma DÜNAMISZ fogalma

19 Szép délutánt! Szép délutánt!


Letölteni ppt "Reklám és manipuláció 3. b 2013. február 12.. Milyen céllal hozunk létre reklámokat? A reklám „hőskorában”: tájékoztatás A reklám „hőskorában”: tájékoztatás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések