Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"— Előadás másolata:

1 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

2 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 1 Tananyagbeosztás ^1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része ^2.PR-elméletek ^3.A PR szakma története ^4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése ^5.A PR tevékenység eszközei ^6. A PR tevékenység részterületei ^7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR) ^8.Hírnév, imázs ^9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi ^11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) ^12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) ^13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása ^14. A házi dolgozatok értékelése

3 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 2 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) ^A médiakapcsolatok jelentősége a PR tevékenységben ^A sajtó és a PR viszonya ^A sajtókapcsolati munka alapelvei ^A sajtómunka eszközei és módszerei ^Hír, hírérték ^A sajtókapcsolatok módszerei ^A sajtókapcsolatok eszközei

4 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 3 A médiakapcsolatok jelentősége a PR tevékenységben ^A leghatásosabb és legfontosabb összekötő kapocs szervezet és közönsége között ^Figyelmen kívül hagyása a közönség figyelmen kívül hagyását jelenti ^A sajtóval való viszony menedzselése hozzátartozik a szervezet vezetéséhez ^Az információ jól időzítve érkezzen, szakszerű és pontos legyen, összhangban álljon a szervezeti, üzleti törekvésekkel ^A szerkesztői hírek mindig hitelesebbek, mint a szervezet saját hírei

5 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 4 A sajtó és a PR viszonya ^Kétoldalú kommunikáció a szervezet és a média között ^„Fekete doboz” jelenség (a közönség elérésének max. 50%-a), nem szabad abszolutizálni a sajtó szerepét ^A médiapiac szerkezete: vLokalizáció (a lokális média és információ felértékelődése) vGlobalizáció (a világ összezsugorodása, a nagyvilág hírei lokálisan is befolyásolnak) ^A jó sajtókapcsolat szempontjai vA kommunikációs csatornák nyitva tartása vAz újságírók ismereteinek bővítése, munkájának megkönnyítése vNem szabad kivételt tenni vNem szabad a sajtót megzsarolni vA rossz híreket menedzselni kell ^A jó sajtókapcsolat feltételei vA PR szakember közvetlenül az első számú vezetőtől kapja az információt vSzakmailag képzett legyen vA sajtókapcsolat hatékonyságának folyamatos értékelése

6 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 5 A sajtókapcsolati munka alapelvei ^4 axióma vAz emberek hajlamosak rá, hogy az elsőként hallott sztorit higgyék el (igyekezzünk elsők lenni) vAz emberek inkább a külsőségek, és nem a realitások alapján ítélnek (legyünk megnyerők) vA rossz kiszorítja a jót (Gresham-féle törvény): a sajtót a negatív hírek érdeklik v„A lehetőség előnyben részesíti a felkészült szellemet” (Pasteur) (legyünk felkészültek) ^4 realitás vA hírek mindenütt jelen vannak, mindenből lehet hír vA közönség információk iránti étvágya telhetetlen vA hír csak ma él, holnap már senkit sem érdekel (legyünk gyorsak) vA folyamatos kommunikáció szaggatottságának jelei (legyünk folyamatosan jelen) ^3P vProcess (folyamatosság) vProaktivity (proaktivitás) vPreparation (előkészületek) w Médiavizsgálat (hogyan látják szervezetünket az adott médium szakemberei) w Sajtó kapcsolatrendszer kiépítése w Médiatréning w Médiafigyelés (média monitoring)

7 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 6 A sajtómunka eszközei és módszerei Eszközök ^Sajtómonitoring ^Hírlevél (news release), video hírlevél ^Sajtóanyag (press kit) ^Sajtófotó és képaláírás ^Életrajzok ^Vezetői cikk ^Esettanulmány ^Állásfoglalás ^Helyzetértékelés ^Sajtólista ^Sajtódokumentáció stb. Módszerek ^Sajtótájékoztató és – konferencia ^Sajtóreggeli, -ebéd, - vacsora ^Interjú ^Sajtó háttérbeszélgetés ^Sajtóbejárás ^Study tour ^Sztorigenerálás (dolgozói, családi, vezetői, műszaki, szponzorálási stb. szempontból) ^Sajtóközpont, sajtóiroda stb.

8 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 7 Hír, hírérték ^5W+1H = teljes hír vWho? (Ki?) vWhat? (Mit?) vWhen? (Mikor?) vWhere? (Hol?) vWhy? (Miért?) vHow? (Hogyan?) ^4W = tényhír vWho? (Ki?) vWhat? (Mit?) vWhen? (Mikor?) vWhere? (Hol?) ^Hírérték szempontjából vKemény hírek (hard news) ma vagy tegnap történt események vPuha hírek (soft news) érdekes sztorik, trendek

9 SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK 8 Csoportmunka: news release készítése ^Minél rövidebb legyen. A fejléc tartalmazza a kiadó szervezet adatait, a végén legyenek ott az író a személy adatai. Legyen dátum, és „Sajtóanyag” felirat. Ne legyen több 1 oldalnál. ^Cím vElég érdekes-e? (de ne túl okoskodó) vMegfelel-e a valóságnak? ^Bevezetés vKönnyen meg lehet-e érteni a bevezetés mondanivalóját? vAzonnal érthető-e cikkünk témaköre, tartalma? vTartalmazza-e az összes alapvető fontosságú információt? (részleteket csak később) ^Főszöveg vElég hosszú-e a cikk, hogy minden benne legyen, amit el akarunk mondani? vTud-e húzni a szerkesztő az anyagból anélkül, hogy fontos információ elveszne? vElkerültünk-e minden reklámszerű kifejezést? vRövidek és tömörek-e a mondataink? vVan-e magyarázat a nehezebb szavak vagy rövidítések első említésekor?


Letölteni ppt "SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések