Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)"— Előadás másolata:

0 PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!”
Konczosné dr. Szombathelyi Márta

1 Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR)

2 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
A médiakapcsolatok jelentősége a PR tevékenységben A sajtó és a PR viszonya A sajtókapcsolati munka alapelvei A sajtómunka eszközei és módszerei Hír, hírérték A sajtókapcsolatok módszerei A sajtókapcsolatok eszközei

3 A médiakapcsolatok jelentősége a PR tevékenységben
A leghatásosabb és legfontosabb összekötő kapocs szervezet és közönsége között Figyelmen kívül hagyása a közönség figyelmen kívül hagyását jelenti A sajtóval való viszony menedzselése hozzátartozik a szervezet vezetéséhez Az információ jól időzítve érkezzen, szakszerű és pontos legyen, összhangban álljon a szervezeti, üzleti törekvésekkel A szerkesztői hírek mindig hitelesebbek, mint a szervezet saját hírei

4 A sajtó és a PR viszonya Kétoldalú kommunikáció a szervezet és a média között „Fekete doboz” jelenség (a közönség elérésének max. 50%-a), nem szabad abszolutizálni a sajtó szerepét A médiapiac szerkezete: Lokalizáció (a lokális média és információ felértékelődése) Globalizáció (a világ összezsugorodása, a nagyvilág hírei lokálisan is befolyásolnak) A jó sajtókapcsolat szempontjai A kommunikációs csatornák nyitva tartása Az újságírók ismereteinek bővítése, munkájának megkönnyítése Nem szabad kivételt tenni Nem szabad a sajtót megzsarolni A rossz híreket menedzselni kell A jó sajtókapcsolat feltételei A PR szakember közvetlenül az első számú vezetőtől kapja az információt Szakmailag képzett legyen A sajtókapcsolat hatékonyságának folyamatos értékelése

5 A sajtókapcsolati munka alapelvei
4 axióma Az emberek hajlamosak rá, hogy az elsőként hallott sztorit higgyék el (igyekezzünk elsők lenni) Az emberek inkább a külsőségek, és nem a realitások alapján ítélnek (legyünk megnyerők) A rossz kiszorítja a jót (Gresham-féle törvény): a sajtót a negatív hírek érdeklik „A lehetőség előnyben részesíti a felkészült szellemet” (Pasteur) (legyünk felkészültek) 4 realitás A hírek mindenütt jelen vannak, mindenből lehet hír A közönség információk iránti étvágya telhetetlen A hír csak ma él, holnap már senkit sem érdekel (legyünk gyorsak) A folyamatos kommunikáció szaggatottságának jelei (legyünk folyamatosan jelen) 3P Process (folyamatosság) Proaktivity (proaktivitás) Preparation (előkészületek) Médiavizsgálat (hogyan látják szervezetünket az adott médium szakemberei) Sajtó kapcsolatrendszer kiépítése Médiatréning Médiafigyelés (média monitoring)

6 A sajtómunka eszközei és módszerei
Eszközök Sajtómonitoring Hírlevél (news release), video hírlevél Sajtóanyag (press kit) Sajtófotó és képaláírás Életrajzok Vezetői cikk Esettanulmány Állásfoglalás Helyzetértékelés Sajtólista Sajtódokumentáció stb. Módszerek Sajtótájékoztató és –konferencia Sajtóreggeli, -ebéd, -vacsora Interjú Sajtó háttérbeszélgetés Sajtóbejárás Study tour Sztorigenerálás (dolgozói, családi, vezetői, műszaki, szponzorálási stb. szempontból) Sajtóközpont, sajtóiroda stb.

7 Hír, hírérték 5W+1H = teljes hír 4W = tényhír Hírérték szempontjából
Who? (Ki?) What? (Mit?) When? (Mikor?) Where? (Hol?) Why? (Miért?) How? (Hogyan?) 4W = tényhír Hírérték szempontjából Kemény hírek (hard news) ma vagy tegnap történt események Puha hírek (soft news) érdekes sztorik, trendek

8 Csoportmunka: news release készítése
Minél rövidebb legyen. A fejléc tartalmazza a kiadó szervezet adatait, a végén legyenek ott az író a személy adatai. Legyen dátum, és „Sajtóanyag” felirat. Ne legyen több 1 oldalnál. Cím Elég érdekes-e? (de ne túl okoskodó) Megfelel-e a valóságnak? Bevezetés Könnyen meg lehet-e érteni a bevezetés mondanivalóját? Azonnal érthető-e cikkünk témaköre, tartalma? Tartalmazza-e az összes alapvető fontosságú információt? (részleteket csak később) Főszöveg Elég hosszú-e a cikk, hogy minden benne legyen, amit el akarunk mondani? Tud-e húzni a szerkesztő az anyagból anélkül, hogy fontos információ elveszne? Elkerültünk-e minden reklámszerű kifejezést? Rövidek és tömörek-e a mondataink? Van-e magyarázat a nehezebb szavak vagy rövidítések első említésekor?


Letölteni ppt "Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések