Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN"— Előadás másolata:

1 KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
Szegedi Péter

2 Krízis a cég berkein belül
Tömeghisztéria Azonnali sajtóvisszhang

3 „Üvegfalú cég” = Közvélemény bizalma

4 A kommunikáció módja a legfontosabb
Felkészültség Gyorsaság Átláthatóság Hatékonyság

5 Milyen gyorsan tudunk Krízis üzemmódra átállni?
Azonnali tudósítás! Bevésődnek a vélekedések Eluralkodnak a téves információk

6 Az idő ellenünk dolgozik!
Nincs idő a krízis időpontjában kidolgozni a kommunikációs tervet

7 Krízisről van szó egyáltalán?
Előre kidolgozott lépések Legmegfelelőbb üzenetek közvetítése cégen kívül és belül egyaránt.

8 Fontos a károk minimalizálása! Fontos megőrizni a jó hírnevet:
1. megfelelő üzenet 2. megfelelő időben 3. megfelelő embernek

9 A média tölti be, ha mi nem tesszük!
Információs űr A média tölti be, ha mi nem tesszük!

10 A válságstáb felépítése:
Agy Száj Kéz

11 Kategorizáljuk a kríziseket!
A kríziseket alábecsülni súlyosabb hiba, mint túlbecsülni Felkészültnek kell lenni, mert a krízis alapvetően akadályozza a munkavégzést.

12 A legsúlyosabb krízisek:
Haláleset (baleset/gyilkosság) Környezeti katasztrófa

13 Belső problémák Nagy összegű lopás Szerződés súlyos megszegése
Vélt vagy valós melléfogás

14 Külső problémák Olyan állítások (feltételezett) megjelenése, amelyek az előzőek bármelyikével vádolják meg a szervezetet Sztrájk, komolyabb tiltakozás vagy bojkott Komoly per a szervezet ellen Feljelentés, bármilyen törvényességi eljárás vagy szabályozási ügy, amely érinti a szervezetet.

15 Krízisek jellegük szerint
Hirtelen krízis Megjósolható krízis Lopakodó krízis Rossz döntések miatti krízis Cyber-krízis

16 Meg kell vizsgálni, milyen válsághelyzetek következhetnek be a cégnél
A nagy valószínűségű krízis nem okozhat jelentős kárt, ha felkészülünk rá.

17 Krízisbizottság Elengedhetetlen Kevés tag Krízishelyzetek elbírálása
Gyors döntések

18 Krízisbizottság tagjai:
Cégvezető Területi igazgató Jogi képviselő Humánpolitikai igazgató Legalább 2 szóvivő (megerősítés miatt) Külső tanácsadó (PR-szakértő)

19 Sajtó- és partnerkapcsolatok
Fontos hogy kiépítsük kapcsolatrendszereinket Nem feltétlenül kell krízishelyzeten kívül ezekkel a partnerekkel tartani a kapcsolatot. Rögzítsük az elérhetőségeket, hogy krízishelyzetben számítani lehessen rájuk

20 A Szakértő Krízishelyzetben fontos, hogy autentikus szakember képviseljen minket egy problémát illetően.

21 Az újságírók A jó kapcsolat kialakítása a sajtó képviselőivel mindenképpen fontos. Az újságírók mindig részrehajlóak, és az ilyen esetekben nem árt, ha ez javunkra történik.

22 Emlékeztetőül: Gyors reakció Stáb összehívása Helyzet felmérése
Stratégia kidolgozása Nyilatkozat -> Sulykolás Megfelelő tájékoztatás Információk összegyűjtése Rugalmasság, kreativitás Hosszú távú gondolkodás


Letölteni ppt "KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések