Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN Szegedi Péter. • Krízis a cég berkein belül • Tömeghisztéria • Azonnali sajtóvisszhang.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN Szegedi Péter. • Krízis a cég berkein belül • Tömeghisztéria • Azonnali sajtóvisszhang."— Előadás másolata:

1 KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN Szegedi Péter

2 • Krízis a cég berkein belül • Tömeghisztéria • Azonnali sajtóvisszhang

3 • „Üvegfalú cég” = Közvélemény bizalma

4 A kommunikáció módja a legfontosabb • Felkészültség • Gyorsaság • Átláthatóság • Hatékonyság

5 Milyen gyorsan tudunk Krízis üzemmódra átállni? • Azonnali tudósítás! • Bevésődnek a vélekedések • Eluralkodnak a téves információk

6 • Az idő ellenünk dolgozik! • Nincs idő a krízis időpontjában kidolgozni a kommunikációs tervet

7 • Krízisről van szó egyáltalán? • Előre kidolgozott lépések • Legmegfelelőbb üzenetek közvetítése cégen kívül és belül egyaránt.

8 • Fontos a károk minimalizálása! • Fontos megőrizni a jó hírnevet: – 1. megfelelő üzenet – 2. megfelelő időben – 3. megfelelő embernek

9 Információs űr A média tölti be, ha mi nem tesszük!

10 A válságstáb felépítése: Száj Agy Kéz

11 • Kategorizáljuk a kríziseket! • A kríziseket alábecsülni súlyosabb hiba, mint túlbecsülni • Felkészültnek kell lenni, mert a krízis alapvetően akadályozza a munkavégzést.

12 A legsúlyosabb krízisek: Haláleset (baleset/gyilkosság) Környezeti katasztrófa

13 • Nagy összegű lopás • Szerződés súlyos megszegése • Vélt vagy valós melléfogás Belső problémák

14 • Olyan állítások (feltételezett) megjelenése, amelyek az előzőek bármelyikével vádolják meg a szervezetet • Sztrájk, komolyabb tiltakozás vagy bojkott • Komoly per a szervezet ellen • Feljelentés, bármilyen törvényességi eljárás vagy szabályozási ügy, amely érinti a szervezetet. Külső problémák

15 Krízisek jellegük szerint • Hirtelen krízis • Megjósolható krízis • Lopakodó krízis • Rossz döntések miatti krízis • Cyber-krízis

16 • Meg kell vizsgálni, milyen válsághelyzetek következhetnek be a cégnél • A nagy valószínűségű krízis nem okozhat jelentős kárt, ha felkészülünk rá.

17 Krízisbizottság • Elengedhetetlen • Kevés tag • Krízishelyzetek elbírálása • Gyors döntések

18 Krízisbizottság tagjai: • Cégvezető • Területi igazgató • Jogi képviselő • Humánpolitikai igazgató • Legalább 2 szóvivő (megerősítés miatt) • Külső tanácsadó (PR-szakértő)

19 Sajtó- és partnerkapcsolatok • Fontos hogy kiépítsük kapcsolatrendszereinket • Nem feltétlenül kell krízishelyzeten kívül ezekkel a partnerekkel tartani a kapcsolatot. • Rögzítsük az elérhetőségeket, hogy krízishelyzetben számítani lehessen rájuk

20 A Szakértő • Krízishelyzetben fontos, hogy autentikus szakember képviseljen minket egy problémát illetően.

21 Az újságírók • A jó kapcsolat kialakítása a sajtó képviselőivel mindenképpen fontos. • Az újságírók mindig részrehajlóak, és az ilyen esetekben nem árt, ha ez javunkra történik.

22 Emlékeztetőül: • Gyors reakció • Stáb összehívása • Helyzet felmérése • Stratégia kidolgozása • Nyilatkozat -> Sulykolás • Megfelelő tájékoztatás • Információk összegyűjtése • Rugalmasság, kreativitás • Hosszú távú gondolkodás


Letölteni ppt "KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN Szegedi Péter. • Krízis a cég berkein belül • Tömeghisztéria • Azonnali sajtóvisszhang."

Hasonló előadás


Google Hirdetések