Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Digitalizáció: Szép új világ?
Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos
2
Ellátottság
3
Digitális televíziózás a világ országaiban (háztartások %)
Forrás: World Television Markets, IDATE, Szonda Ipsos
4
Hol tart a digitális fejlődés itthon és külföldön?
(ellátottság %) Forrás: IPSOS
5
Technology trends - UK Source: IPSOS MORI Tech Tracker & BaseEngage Oct 06
6
Az eszközellátottság alakulása Magyarországon
(15+, %) (85%) (70%) (62%) (58%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária : Nemzeti Médiaanalízis
7
Niche Technologies Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006/ Szonda-GfK: IAR
8
KONVERGENCIA What is happening . . . Mi is történik . . . 37% have
Digital TV 85% have Mobile phone mobil van: 67% digitális tv van: 8% 37% have All three Mindkettő van:34% 62% can access the web internet van: 38% HU UK Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006 / Szonda-GfK: NMA / Szonda Ipsos
9
Interaktív TV
10
Interaktív TV szolgáltatások ismertsége és használata - UK
Forrás: IPSOS MORI - VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006
11
Vásárlás a tv-n keresztül: attitűd - UK
biztonságosabb vásárolni tv-n, mint interneten bankkártya használatnál jobban bízik tv-ben, mint internetben Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006
12
Lehetséges iTV szolgáltatások - UK
Repülőjegy/utazás - 45% CDs / Books / Videos / DVDs - 43% Ajándék - 39% Nem elektromos háztartási felszerelés - 37% Játékok - 37% Elektronikus termékek – 37% Élelmiszer – 35% Gyorséttermi rendelés – 35% Divat/sport ruházat – 32% Pénzügyi termékek – 27% Mit vennének az iTV-n keresztül?: Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006
13
A programmal való kapcsolat preferált módja - UK
% Base: All with Sky digital or digital cable Red Button has strongest links with programmes Source: DART January 2005
14
A hirdetésre való reagálás preferált módja - UK
% Base: All with Sky digital or digital cable Interakció: a website meglátogatása még mindig magas arányú! Source: DART January 2005
15
(index a 2000-es értékhez képest)
A legolvasottabb három közéleti-politikai napilap olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest) UK: The Daily Telegraph, The Times, The Guardian FRA: Le Monde, Le Figaro, Le Parisien GER: Süddeutsche Zeitung, Frankfurter AZ, Handelsblatt ITA: La Repubblica, Corriere della Sera, La Stampa ESP: El Pais, El Mundo, El Periodico Forrás: IPSOS
16
A legolvasottabb közéleti hetilapok olvasottságának alakulása
(index a 2000-es értékhez képest) UK: TES, The Economists, New Scientist FRA: Le Nouvel Observateur, L'Express, Le Figaro Magazine GER: Spiegel, Stern, Focus ITA: Panorama, L’Espresso Forrás: IPSOS
17
Kiből lesz itt tartalomfogyasztó?
18
Digitális világ: új játékszabályok
- Lineáris és nem lineáris médiatípusok Lineáris: TV, rádió a digitalizációval létrejön a nem lineáris fogyasztás lehetősége jó vételi minőség, on-demand, interaktivitás lehetősége Nem lineáris: Sajtó: ‘on-demand’, (on-line verzióval: interaktivitás, szinergiahatás, egymásra épülő különböző ‘platformok’) Internet: ‘on-demand’, interaktivitás A közönség új típusú szegmentálódása: aktív és passzív Aktív tartalomfogyasztásra a nem lineáris médiatípusok alkalmasak Médiafogyasztás helyett tartalomfogyasztás
19
Digitális világ: új játékszabályok
Aktív tartalomfogyasztók-passzív médiafogyasztók: Az aktív tartalomfogyasztót más módon lehet elérni reklámüzenetekkel – új üzleti modell szükséges A „tartalom” felértékelődése – „tartalomgyárak” Ha nincs aktív tartalomfogyasztó közönség, hiába van lehetőség a digitális technika lehetőségeinek kiaknázására Megfordítva: ahol az aktív tartalomfogyasztó van, ott van az új (piaci) potenciál a digitális világban – mindenki az aktív tartalomfogyasztóra pályázik – KIK EZEK?
20
Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók?
Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
21
Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók?
Innovatívak 1,3M fő Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
22
Az innovatívak célcsoportjának jellemzői
Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
23
Az innovatívak célcsoportjának jellemzői
Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
24
Vásárlás havonta üzletláncokban (index)
ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Product Media Index
25
Interneten történő vásárlás az innovációs csoportokban
Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
26
Az innovatívak médiafogyasztása (index)
ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
27
Az innovatívak médiafogyasztása (index)
Nem lineáris médiumok! ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
28
Tematikus tévénézés az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben (index)
Tartalomkeresés! ÁTLAG Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
29
Az átlagosan olvasott lapok száma az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben
Tartalomkeresés! Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis
30
Mire használja az internetet, aki legalább 10 lapot olvas? (%)
Tartalomkeresés! Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research
31
RTL műsorok – a tudatos választás alapján nézők aránya (%)
Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió
32
RTL műsorok – a magas bevonódással nézők aránya (%)
Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió
33
Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – 2006. december
A tv-nézés időtartama földi és digitális platformon (19-22 órás idősáv %) Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – december
34
A tv-nézés minősége földi/digitális platformokon
Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – december
35
Digitalizáció: Szép új világ!
Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.