Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vélemények a tehetségről „Mi így csináljuk” című (TÁMOP 3.4.4./B – 08./2/KMR számú) pályázat keretében végzett kérdőíves felmérés eredményei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vélemények a tehetségről „Mi így csináljuk” című (TÁMOP 3.4.4./B – 08./2/KMR számú) pályázat keretében végzett kérdőíves felmérés eredményei."— Előadás másolata:

1 Vélemények a tehetségről „Mi így csináljuk” című (TÁMOP /B – 08./2/KMR számú) pályázat keretében végzett kérdőíves felmérés eredményei

2 A felmérés célja •A célcsoport ismereteinek, attitűdjeinek, igényeinek feltárása •Ezen belül –Tehetségfogalom feltérképezése –Igények azonosítása (azonosítás, tanácsadás, fejlesztés) •Szakmai program fejlesztési irányainak meghatározása

3 A vizsgálat lebonyolítása, a vizsgálati minta •2010. március •16 intézmény •Tanulók, szülők, pedagógusok •Összesen 1244 kérdőív

4 A vizsgálat eszköze •Önkitöltős kérdőív •Dichotom (igen-nem) típusú kérdések •Mindhárom csoporttól –Vélemények (mindenki; ritka) –Azonosító személyek –Segítség igénye (azonosításhoz, fejlesztéshez, tanácsok) •Tanulók+szülők –Tehetség és területei –Végzett és vágyott tevékenységek •Tanulók –Hobbi és tehetség –Tehetséges személyek •Pedagógusok –Eredményes tehetségfejlesztés –Igényelt segítség

5 Eredmények

6 A tehetség megítélése Mindenki Ritka

7 A tehetség jellemzői •Leginkább jellemző tulajdonságok: 1.Átlagon felüli képességek 2.Sokoldalúság 3.Specializáltság Gyerekek és felnőttek eltérő véleménye •Szülő+pedagógus 1.Átlagon felüli képességek 2.Specializáltság 3.Egyéni gondolkodásmód •Tanulók: 1.Kitartás 2.Sokoldalúság 3.Átlagon felüli képességek Szülők és pedagógusok egyetértése Ötletesség Óvónők: 25% Tanárok: 51% •Legkevésbé jellemző: •Jó tanulmányi eredmény •Szorgalom (Teljes egyetértés)

8 A tehetséget azonosító referenciaszemélyek

9 Tevékenységek és tehetség Minél fiatalabbak a gyermekek, szüleik annál inkább gondolják úgy, hogy a gyermekeik tehetségesek is azokban a tevékenységekben, melyeket a gyermek végez: az életkor előrehaladtával nő a szülők realitásérzéke.

10 Igények

11 A pedagógusok által igényelt segítség 21,7 51,151,1 43,544,6 50,0 Fejlesztés hez 32,6 46,7 34,8 46,7 35,940,2 Azonosítás- hoz Meghívás saját foglalkozásra Tovább- képzés Foglalkozás/ óralátogatás Előadás Egyéni konzultáció Irodalom ajánlása Igényelt segítség Terület Akik korábban úgy nyilatkoztak, hogy az azonosításhoz nem kérnek segítséget 11 - előadás 7-7 – továbbképzés, meghívás 4-4 – irodalom, konzultáció, látogatás Akik korábban úgy nyilatkoztak, hogy a fejlesztéshez nem kérnek segítséget 3-3 – irodalom, konzultáció, előadás 1-1 – látogatás, meghívás

12 A tehetségfejlesztés lehetőségei a pedagógusok szerint

13 A gyermekek tehetségképe jelölt meg •320 fő sportolót •194 fő írót, költőt (főként tananyagban szeplőt) •193 fő színészt, könnyűzenei előadót, „celebet” •10 fő természettudóst •5 fő politikust •néhány fő családtagot, pedagógust

14 Összegzés •A megkérdezett gyermekek, szülők és pedagógusok tehetségképe több ponton eltér a téma kutatói által felvázoltaktól. •A megkérdezettek körében mind a tehetségterületek, mind a végzett tevékenységek, mind a hobbi területén a sport felülreprezentált, a mentális kihívást, művészi kvalitásokat igénylő tevékenységformák háttérbe szorulnak, amit az is jelez, hogy a gyermekek által megnevezett tehetséges emberek között is a sportolók szerepeltek legnagyobb számban. •A gyermekek több mint fele, a szülők, és a pedagógusok 70-80%-a igényelne segítséget a tehetségazonosítás, a fejlesztés illetve a tanácsadás területén. •A pedagógusok saját foglalkozásuk szakember által történő látogatásán kívül szívesen vesznek szinte mindenfajta segítséget.


Letölteni ppt "Vélemények a tehetségről „Mi így csináljuk” című (TÁMOP 3.4.4./B – 08./2/KMR számú) pályázat keretében végzett kérdőíves felmérés eredményei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések