Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP 2.2.21 Tudásalapú közszolgálati előmenetel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP 2.2.21 Tudásalapú közszolgálati előmenetel."— Előadás másolata:

1 E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel

2 E-learning fogalma • Tapasztalataink alapján mást jelent mindenkinek • Oktatásmenedzsment rendszerbe feltöltött dokumentum • Vizsgáztatás eszköze • Tantermi képzések nyilvántartási eszköze • „Csodaszer”

3 E-learning fogalma • Mi pontosan az e-learning? • E-learning = hatékonyság • Melyik hatékonyabb? Tantermi, vagy az e- learning?

4 Költséghatékony • Egyszeri bevezetés • Tananyagok újrahasználhatósága (SCORM) • Könnyű aktualizáció • Teljes mértékű testreszabhatóság • Egyéb: oktatók, helyszín, munkaidő kiesés

5 Idő hatékony • Tanulók saját időbeosztása • Rugalmasság • Nincs utazás • Hiányzások miatti ismétlések kivédhetőek • Kész tananyagok is elérhetők a piacról

6 Eszköz hatékony • Tanulási színtér online • Nincs tanterem, külön eszközpark • Emi szükséges: számítógép, internet, oktatásmenedzsment rendszer • Licenszelt és open source lehetőségek

7 HR hatékonyság • Képzési osztályokon kis csoport lenne szükséges • Tanulók nyilvántartása – folyamatos frissítés • Ki melyik időpontban tart oktatást és hol, milyen eszközökkel? • Szükséges-e étkezés, utazás? Helyettesítés? • Jó oktatásmenedzsment rendszerben megoldható.

8 Hatékony adminisztráció • Ha vannak célok, akkor szükségesek riportok, jelentések • Nyilvántartások naprakészek • Riport kiküldésének időzíthetősége • Milyen jelentések nyerhetőek ki? • Igénynek megfelelő riport is készíthető

9 Van különbség? • E-learning alkalmazhatóságának szempontjából nincs • E-learning alkalmazás szempontjából?

10 Amit látunk… • Nagyon vegyes. • „Csodaszernek” tekintik, ami fut magától • Szükséges nyitottság • Mindenhol vannak pesszimisták • Célt nem ért projektek

11 Felmerülő problémák • Nem foglalkoznak vele eleget • Nincsenek képzési célok • Tananyagok kimerülnek feltöltött dokumentumokban • E-learning elhagyása a be nem váltott ígéretek miatt • Nincs megfelelő szakértő felkérve • Hiányzik a HR + IT + Tanuló együttes felkészítése

12 Jó gyakorlatok • Mindhárom területen vannak rossz és jó gyakorlatok: • Privát szféra – újráélesztett e-learning rendszerek, elkötelezett képzési osztály • Egyetemi szinten kutatások, projektek: SZIE, NKE, ELTE • Közszféra: NAV, GYEMSZI

13 Megoldás: • Igényfelmérés • E-learning megoldás körültekintő kiválasztása • Célok meghatározása • Képzési tervek folyamatos elkészítése • Tananyagok frissítése • Riportokra reagálás képzési és szakmai oldalról is

14 Következtetés • Nem szabadna különbségnek lennie • Min múlik, hogy az e-learning bevezetése sikeres-e? • Felmerülő különbségek lehetnek: képzési célok, időzítés, tanulói létszám, használt LMS és tananyagok, tesztek • DE, az e-learninget adott standardek és szabályzatok szerint kell felépíteni

15 Köszönöm a figyelmet! Elter Luca ARTudásmenedzsment Kft.


Letölteni ppt "E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP 2.2.21 Tudásalapú közszolgálati előmenetel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések