Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Hasznos haszontalanság Fekete Zsombor Az információs írástudás oktatásának új lehetőségei, eszközei Szakmai konferencia, 2008. november 12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Hasznos haszontalanság Fekete Zsombor Az információs írástudás oktatásának új lehetőségei, eszközei Szakmai konferencia, 2008. november 12."— Előadás másolata:

1 Hasznos haszontalanság Fekete Zsombor Az információs írástudás oktatásának új lehetőségei, eszközei Szakmai konferencia, november 12.

2 Előítéletek

3 Játékból tanulni

4 Mi a játék? Johann Huizinga : Homo Ludens (1938) 1.A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás 2.amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, 3.szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: 4.célja önmagában van, 5.bizonyos feszültség és öröm érzése, 6.továbbá a közönséges élettől való különbözőség tudata kíséri.

5 A játék biztosan alkalmas…

6 Education + Entertainment „Az a baj, hogy a tanárnak Entertainment, a diáknak pedig Education” - Mérő László, 2006

7 Félreértések 1. Attól, hogy komolytalan, bugyuta még nem lesz játékos! Attól, hogy komoly dolgokról szól, még nem fog oktatni!

8 Félreértések 2. Attól, hogy veszünk egy jó játékot, és telepakoljuk oktatási tartalommal még szintén nem lesz jó Edutainment!

9 … valahogy mégis működik! … de nem attól hogy digitális…

10 a titok Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy királyságban egy tudós. Ez a tudós arról volt híres, hogy töviről hegyire ismerte országát. Térkép nélkül eligazodott bármely hegyes, völgyes vidéken, megmondta a fák, virágok, s még az állatok nevét is. Tudása azonban véget ért az ország határában, és mindarról, ami azon túl történt csupán hírek, utazók beszámolói álltak rendelkezésére. Egyszer betért hozzá egy utazó, aki egy távoli kontinensről mesélt neki, amelyet Afrikának hívnak, és egy ott élő állatról, amelynek hatalmas fülei, és hosszú ormánya van. A tudóst nagyon érdekelni kezdte ez az állat, és elindult előbb – ahogyan akkoriban szokás volt – megkeresni a többi utazót, akiktől további értékes információkat remélt az „afrikai állatról”. Azok mind-mind meséltek neki élményeikről, s a tudós ezt szépen mind lejegyzetelte. Végül, mikor elég felkészültnek érezte magát, összefoglalta tudományát egy kódexben. Ezután – mivel ő maga már túl öreg volt az utazáshoz – megbízta a segédjét, hogy látogassa meg a rejtélyes kontinenst, és rajzolja le maga az állatot. A segéd – aki sajnos jóval kevesebbet értett a világ dolgaihoz, mint mestere – felkerekedett, hogy megismerje a tudós által leírt csodálatos szerzetet. Hajóra szállt, és meg sem állt Afrikáig, ahol is a tudós leírása alapján elindult, hogy beazonosítsa az afrikai állatot. Keresgélt, keresgélt, de csak nem találta a fura szerzetet. Bár a könyvében említve volt, hogy az állatnak hosszú ormánya volt, és nagy füle, a hosszú nyak – amelyet a tudós egy másik forrásból hallott, és szintén leírta, mint az afrikai állat egyik meghatározó jellemzőjét – csak nem stimmelt. Később az útjába került egy hosszúnyakú, azonban annak meg a nagy fülei, meg az ormánya hiányzott, sőt, még bozontos sörénye sem volt. Mikor pedig a sörényes egyedet látta meg egy fa tövében hűsölni, végképp kétségbeesett, mert az előzőeken legalább foltok, vagy ráncok látszottak, de ezen még egy körömnyi elszíneződés sem volt, nemhogy fekete csíkok. Így aztán a nagy tudós segédje üres kézzel tért haza.

11 Élményuniverzumok Flow Tárgyalás technika Játék design

12 KÖZVETLENÜL OKTATNAK Játékok, amelyek

13 Fizika - Incredible Machines

14 Politológia - Political Machine

15 Katonai képzés - America’s Army

16 Oktató játékok – Nintendo módra

17 TANULNI LEHET Játékok, melyekből

18 Urban studies - Sim City

19 Földrajz - MS Flight Simulator

20 Angol - Final Fantasy

21 Mitológia - Heroes of Might and Magic

22 Közgazdaságtan - Sim Theme Park

23 OKTATÁSI KÖRNYEZET?

24 MMO világok

25 Kvízjátékok

26 Kaland és szerepjátékok

27 AZ ELEKTRONIKUS TANULÁSRÓL Záró gondolatok

28 az eLearningek fogalma Distance Learning (távtanulás) Flexible Learning (rugalmas tanulás) eLearning (elektronikus tanulás) computer-illustrated learning virtual classroom web-based learning computer-based training

29 az eLearning típusok Distance Learning (távtanulás) Flexible Learning (rugalmas tanulás) eLearning (elektronikus tanulás) computer-illustrated learning virtual classroom collaborative learning computer-based training web-based learning edutainment mobile learning virtual environments elearning 2.0

30 eLearning trendek

31 Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor


Letölteni ppt "Hasznos haszontalanság Fekete Zsombor Az információs írástudás oktatásának új lehetőségei, eszközei Szakmai konferencia, 2008. november 12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések