Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Videojátékok bevezetés Fekete Zsombor Elektronikus Játékkultúra Magyar Egyesülete.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Videojátékok bevezetés Fekete Zsombor Elektronikus Játékkultúra Magyar Egyesülete."— Előadás másolata:

1 Videojátékok bevezetés Fekete Zsombor Elektronikus Játékkultúra Magyar Egyesülete

2 Amiről beszélnek…

3 Két jellemző eset  Manhunt ügy – médiafiaskó egy botrányjáték körül  GTA: San Andreas – Morális pánik, politika, biznisz

4 Sztereotípiák  a videojátékokat nem lehet a szólásszabadság jogával védeni, mivel se nem tartoznak a művészetek, sem pedig a média területéhez, ezek a játékok szimulációk, amelyek nem sokban különböznek az Egyesült Államok hadseregének kiképzésére használt szoftverektől, amelyekkel a háborúra készítik fel a katonákat

5 Sztereotípiák  Játékfüggőség  Erőszak és pornográfia  Elidegenedés  Fejlesztő hatás

6 És amiről nem..

7 Ki ismeri ezeket a fiúkat?

8 Mennyit fizetnének ezért a szigetért?

9 Mennyi időt töltene ezzel a játékkal?

10 Játéktudomány

11 Megoldási kísérlet  A játék definíciója  Funkcionális játékkategóriák  Jelenlegi trendek

12 Mi a játék?  Huizinga 1. A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás 2. amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, 3. szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: 4. célja önmagában van, 5. bizonyos feszültség és öröm érzése, 6. továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri.

13 Mi a játék?  Roger Caillois: Les Jeux et les Hommes 1967 –Kompetencia játék (agon) –Kockajáték (alea) –Utánzás (mimicry) –Örvényjáték (ilinx)

14 Mi a játék?  Chris Crawford és Mark J. P. Wolf: –A hagyományos filmes kultúra szembeállítása a játékokkal –Ikonográfia helyett játékmechanika!

15 Mi a játék?  Funkcionalista videojáték-modell –Minden kornak megvan a releváns kategóriarendszere –A játékok generációváltásokon mentek át, melyek során egybeolvadtak, illetve különváltak csoportjaik!

16 I. szakasz  90-es évekig játékmechanika –Magas absztrakciós fok –Az ikonográfia marketing eszköz –Egyedi ötletek –Pl: verekedős, lövöldözős, labirintus, kaland, szerep, gyűjtögetős, sport

17 II. szakasz  90-es évektől ikonográfia, ergonómia –A film és játékkultúra összefonódásai –Fejlődés a grafikai megjelenítés terén –Új hardverelemek, és szoftvereljárások –Pl: sci-fi, horror, kaland, akció –Pl: FPS, RTS, TBS

18 III. szakasz  2000-től funkcionalista játékkategóriák –A játék-használat elterjedése –Média-konvergencia –Internetes technológiák –Interaktív történetek, Cybersportok, Casual-gaming, MMORPG, Valóság- szimulációk, Retorikai-, reklám-, és viccjátékok, stb.

19 Jelenlegi trendek  Cybersportok  MMORPG-k  Casual Gaming  Új játékplatformok  Gyerekjátékok  Fizikai játékok  ARG

20 Cybersportok

21 Cybersportok  Magyarországon több tízezres scene  A Távol-Keleten és a Skandináv államokban különösen népszerű  Gazdaságilag releváns – Klán- menedzsment szakirány indul

22 MMORPG

23 MMORPG  Meghatározó a Távol-Keleten  Magas befolyás a mindennapokra  Gazdasági szempontból meghatározó a digitális kultúrában

24 Casual Gaming

25  A legnépszerűbb játékforma  Nemi kiegyensúlyozottság  Kommunikációs programokhoz kötődik  Reklám, és aktivista-eszközök

26 Új játékplatformok

27  Megnövekedett grafikus teljesítmény  Új kommunikációs lehetőségek  Integrált szórakoztató funkciók  Kritika a videojáték-fejlesztők oldaláról

28 Gyerekjátékok

29 Fizikai Játékok

30 Alternative / Mixed Reality Gaming

31 Mi a jelen?  Cybersport rendezvények

32 Mi a jelen?  Casual Gaming mindenhol

33 Mi a jelen?  Fejlődő MMORPG kultúra… … de hova?

34 Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor

35 Ki ismeri ezeket a játékokat?  Space Travel –Ken Thompson és Dennis Ritchie 1969

36 Ki ismeri ezeket a játékokat?  Dungeon –Roy Trubshaw and Richard Bartle 1978

37 Ki ismeri ezeket a játékokat?  Snipes –Drew Major, Kyle Powell, and Dale Neibaur 1983


Letölteni ppt "Videojátékok bevezetés Fekete Zsombor Elektronikus Játékkultúra Magyar Egyesülete."

Hasonló előadás


Google Hirdetések