Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2010 november 3 Szatmárnémeti.  A tapasztalati tanulást alkalmazza, mely jól kiegészíti a hagyományos oktatási módszereket  Mindenkinek magának kell.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2010 november 3 Szatmárnémeti.  A tapasztalati tanulást alkalmazza, mely jól kiegészíti a hagyományos oktatási módszereket  Mindenkinek magának kell."— Előadás másolata:

1 2010 november 3 Szatmárnémeti

2  A tapasztalati tanulást alkalmazza, mely jól kiegészíti a hagyományos oktatási módszereket  Mindenkinek magának kell kivennie a tapasztalatot a folyamatból, nem illő elvárni, hogy készen tálalják a tudást.  Kiértékeljük a tevékenységeket  Következtetéseket vonunk le, melyek alkalmazhatóak más tevékenységeken, valamint a mindennapi életben

3  Kolb (1973) szerint „A tanulás olyan folyamat, amely által a tapasztalat átformálásán keresztül tudás jön létre”  A tanulási ciklus állomásai:  Cselekvés és tapasztalat  Megfigyelés és reflexió  Absztrakció és általánosítás  Tanultak tesztelése  A tapasztalat mit sem ér, ha nem gondolkodunk el a történteken, és ezt az elmélkedést adott esetben nem visszük át a gyakorlatba.

4  Nem kiszámítható kimenet  Meghatározott szabályok vannak  Örömteli  Önkéntes  Céltalan  A dolgoknak több jelentése lehet  Drámaiság  Jelenidejűség, azaz az itt és mostban játszódik

5  Mély személyiségfejlesztő hatása van  A részvevők fizikai és érzelmi világát is megérinti  Új tapasztalatokkal gazdagítják a résztvevőket  Támogatják a kommunikációt és az együttműködést  A játékosok jobban megismerik saját határaikat  Megfelelő teret nyújtanak szociális kapcsolatok fejlesztésére  Bizalmat keltenek

6  Biztonság  Megfelelő körülmények  Pozitív élmények  Szabályok felállítása, betartása  Önkéntesség  A szabályok pontos ismertetése  A résztvevők elvárásainak figyelembe vétele

7  Együttműködés gyakorlása  Kommunikáció fejlesztése  Ráhangolódás  Tapasztalat szerzése  Készségek és képességek kialakítása  Egymásra való odafigyelés  Közösség építése  stb.

8  Együttműködési és problémamegoldó játékok  Kommunikációs játékok  Jégtörő játékok  Bemelegítő, energizáló, ismerkedési játékok  Versengő, kihívást jelentő feladatok  Bizalomjátékok  Készség és képességfejlesztő játékok

9

10

11

12  Minimális idő  A résztvevők létszáma  Eszközök  A játék lépéseinek kidolgozása  Szabályok, utasítások  A játék testre szabása  A játék bonyolítása, változatai  A megbeszélés során felmerülő kérdések

13 1. Több mint játék, Természetjáró Fiatalok Szövetsége, Budapest 2. Szabadidő Kalauz, Raabe Kiadó, Budapest 3. Gary Kroehnert, 103 játékos tréninggyakorlat,Z- Press Kiadó, Steve Sugar-George Takacs, Csapatépítő gyakorlatok, CC92 Press, Budapest, Peter Durrschmidt, Trénerek kézikönyve, Z-Press Kiadó, Kispéter Andrea, Sövényházy Edit, Élménypedagógia, Csapatépítő játékok, Bába Kiadó, Szeged, 2008


Letölteni ppt "2010 november 3 Szatmárnémeti.  A tapasztalati tanulást alkalmazza, mely jól kiegészíti a hagyományos oktatási módszereket  Mindenkinek magának kell."

Hasonló előadás


Google Hirdetések