Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban"— Előadás másolata:

1 élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
2010 november 3 Szatmárnémeti

2 Élménypedagógia jellemzői
A tapasztalati tanulást alkalmazza, mely jól kiegészíti a hagyományos oktatási módszereket Mindenkinek magának kell kivennie a tapasztalatot a folyamatból, nem illő elvárni, hogy készen tálalják a tudást. Kiértékeljük a tevékenységeket Következtetéseket vonunk le, melyek alkalmazhatóak más tevékenységeken, valamint a mindennapi életben

3 A tapasztalati tanulás
Kolb (1973) szerint „A tanulás olyan folyamat, amely által a tapasztalat átformálásán keresztül tudás jön létre” A tanulási ciklus állomásai: Cselekvés és tapasztalat Megfigyelés és reflexió Absztrakció és általánosítás Tanultak tesztelése A tapasztalat mit sem ér, ha nem gondolkodunk el a történteken, és ezt az elmélkedést adott esetben nem visszük át a gyakorlatba.

4 A játék tulajdonságai Nem kiszámítható kimenet
Meghatározott szabályok vannak Örömteli Önkéntes Céltalan A dolgoknak több jelentése lehet Drámaiság Jelenidejűség, azaz az itt és mostban játszódik

5 A játék pozitív hatásai
Mély személyiségfejlesztő hatása van A részvevők fizikai és érzelmi világát is megérinti Új tapasztalatokkal gazdagítják a résztvevőket Támogatják a kommunikációt és az együttműködést A játékosok jobban megismerik saját határaikat Megfelelő teret nyújtanak szociális kapcsolatok fejlesztésére Bizalmat keltenek

6 Szempontok, amiket figyelembe kell vennünk
Biztonság Megfelelő körülmények Pozitív élmények Szabályok felállítása, betartása Önkéntesség A szabályok pontos ismertetése A résztvevők elvárásainak figyelembe vétele

7 Pedagógiai célok Együttműködés gyakorlása Kommunikáció fejlesztése
Ráhangolódás Tapasztalat szerzése Készségek és képességek kialakítása Egymásra való odafigyelés Közösség építése stb.

8 A játékok típusai Együttműködési és problémamegoldó játékok
Kommunikációs játékok Jégtörő játékok Bemelegítő, energizáló, ismerkedési játékok Versengő, kihívást jelentő feladatok Bizalomjátékok Készség és képességfejlesztő játékok

9 Elszállnak a repülők

10 Kártyakirakós

11 Együttműködési játék

12 A játék tervezése Minimális idő A résztvevők létszáma Eszközök
A játék lépéseinek kidolgozása Szabályok, utasítások A játék testre szabása A játék bonyolítása, változatai A megbeszélés során felmerülő kérdések

13 Könyvészet Több mint játék, Természetjáró Fiatalok Szövetsége, Budapest Szabadidő Kalauz, Raabe Kiadó, Budapest Gary Kroehnert, 103 játékos tréninggyakorlat,Z- Press Kiadó, 2004 Steve Sugar-George Takacs, Csapatépítő gyakorlatok, CC92 Press, Budapest, 2003 Peter Durrschmidt, Trénerek kézikönyve, Z-Press Kiadó, 2008 Kispéter Andrea, Sövényházy Edit, Élménypedagógia , Csapatépítő játékok, Bába Kiadó, Szeged, 2008


Letölteni ppt "élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések