Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai."— Előadás másolata:

1 A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ

2 Az eddigi tapasztalatok  Az intézményekkel kialakult kapcsolat folyamatosan fejlődik, a megkeresések száma nő  Kiemelten fontos a vezetők tájékoztatása, különösen a minősítéssel kapcsolatos feladatokban  A szakértők munkájának támogatása napi szintű feladat  A szaktanácsadás iránti igényt sok esetben a minősítés és tanfelügyeleti eljáráshoz kapcsoltan jelentkezik  A szaktanácsadók elsősorban szaktárgyi segítségre specializálódtak  Fejleszteni kell a tanügyigazgatási feladatokat és a foglalkoztatással kapcsolatos támogatást 2

3 o Az intézményekkel és szakértőkkel kapcsolattartás, segítségnyújtás és konzultációk o Minősítési látogatásokhoz kapcsolódó adatok kezelése, o PEM eljárások ügymenetének támogatása (kérvények elbírálása, kérdések megválaszolása, látogatási időpontok visszamondásának kezelése …), o Minősítési eljárásban résztvevők tájékoztatása, kapcsolattartás (intézményvezetőkkel, pedagógusokkal, szakértőkkel), o Minősítést támogató informatikai felület használatával kapcsolatos segítségnyújtás. A POK pedagógus minősítéshez kapcsolódóan ellátott feladatai 3

4 A 2017. év minősítési terv (B-A-Z megye) CÉLFOKOZATTERVSZÁM Mesterpedagógus75 fő Óvoda: 25 fő Ált. Isk.: 24 fő Középfok: 17 fő Pedagógus II.1554 fő Óvoda: 320 fő Ált. Isk.: 760 fő Középfok: 284 fő Pedagógus I.161 fő Óvoda: 51 fő Ált. Isk.: 66 fő Középfok: 11 fő B-A-Z megye hátralévő 2016 évi 101 minősítés /40+61/ A 2016. évben 15 fő mester-, 2 fő kutató tanári pályázat (folyamatban) 4

5  Az intézményvezetőkkel és szakértőkkel való kapcsolattartás és egyedi ügyek kezelése, támogatás  Tanfelügyeleti látogatásokhoz kapcsolódó adatok kezelése,  PSZE eljárások ügymenetének támogatása (kérvények elbírálása, kérdések megválaszolása, látogatási időpontok visszamondásának kezelése …),  Tanfelügyeletben résztvevők tájékoztatása, kapcsolattartás (intézményvezetőkkel, pedagógusokkal, szakértőkkel),  Elektronikus felület (önértékelés, tanfelügyelet) használatával kapcsolatos segítségnyújtás. A POK pedagógiai - szakmai ellenőrzéshez, önértékeléshez kapcsolódó feladatai 5

6 A 2017. év tanfelügyeleti terv (B-A-Z megye) ELLENŐRZÉS FAJTÁJATERVSZÁM Intézményvezető ell.204 fő Óvoda: 99 fő Ált. Isk.: 78 fő Középfok: 16 fő Intézmény ell.188 db Óvoda: 99 db Ált. Isk.: 72 db Középfok: (6 +1) db B-A-Z megye hátralévő 2016:4 pedagógus +4 intézményvezető B-A-Z megye 2016. évi 132 intézményvezető 90 ped. +132 intézményvezető 6

7 Az intézményvezetők támogató együttműködése  A folyamatok követése, a végrehajtás és ellenőrzési lépések határidőre történő megvalósítása  A közreműködők támogatása  Az intézményi szereplők felkészültségének biztosítása kijelölt határidőben a látogatások biztosítása csakkülönös esetben lemondás  A kijelölt határidőben a látogatások biztosítása, csak különös esetben lemondás az intézmény részéről  Fejlesztési szükségletek megállapítása esetén szakmai segítség igénylése  Fejlesztési tervek elkészítése és a fenntartóval való egyeztetés  A szakértők száma 401 fő 7

8 Szakértők és intézmények által jelzett problémák Visszamondások kezelése ‒ Amennyiben a szakértő nem tudja ellátni a feladatot, a POK-hoz kérelemmel kell fordulnia, indoklást kell benyújtania ‒ Távolság miatti visszamondások (hiányterületek) ‒ Elfoglaltság miatti visszamondások (szakértő; pedagógus/intézmény) Informatikai felületekhez kapcsolódó problémák kezelése ‒ Nem megfelelő intézményi KIR-es adatrögzítés ‒ Minősítést/tanfelügyeletet támogató informatikai rendszer váratlan hibája ‒ Dokumentumfeltöltés hiánya (portfólió; önértékelés) ‒ Validáció hiánya; elfelejtett belépési azonosítók, jelszavak Kérjük az informatikus tanárok és rendszergazdák bevonását 8

9 A szaktanácsadással összefüggően a POK hatásköre és feladatai o Elsődleges cél a módszertani megújulás támogatása o A szaktanácsadással kapcsolatos szervezés és koordinálás o Vezeti a szaktanácsadás feladat-ellátási nyilvántartó rendszerének dokumentumait o Irányítja a szaktanácsadók szakmai munkáját o Megtervezi a szaktanácsadói kapacitás függvényében a pedagógiai-szakmai szolgáltatás nyújtását o A központi igényfelmérés adatai alapján elvégzi a szükséges egyeztetéseket a szaktanácsadók és az intézmények között o Szervezi a szaktanácsadói tájékoztatókat o Műhelymunkákat és konzultációkat kezdeményez 9

10 Szaktanácsadás 2016 Borsod-Abaúj-Zemplén megyében ellátott intézmények száma 510 (1344 feladatellátási hely) Intézményi igényfelmérés alapján beérkezett igények száma /visszalépések/ 562 Az igények alapján érintett pedagógusok száma 1537 Tervezett szaktanácsadói látogatások száma1082 Megvalósult látogatások száma 480 Szaktanácsadók száma63 Elégedettségi mutató 4,96 A feladatokat 63 szaktanácsadó látja el 10

11 A szaktanácsadói feladatok A szaktanácsadói feladatokat a szaktanácsadás protokollja szerint látja el Kapcsolatot tart a POK területi referensével, az intézmények vezetőivel és pedagógusaival Reflexiót, összegzést készít szaktanácsadói tevékenységéről Kiemelt feladata a folyamatos tartalmi és módszertani önképzés Javaslatokat fogalmaz meg látogatásai alkalmával a pedagógus és intézményvezető számára Javaslatokat fogalmaz meg látogatásai alkalmával a pedagógus és intézményvezető számára A pedagógussal együttműködve fejlesztési tervet készít a pedagógus számára, melyet egyeztet az intézményvezetővel A pedagógussal együttműködve fejlesztési tervet készít a pedagógus számára, melyet egyeztet az intézményvezetővel 11

12 A tanulmányi versenyek jogszabályi háttere A versenyek szervezése megyei szinten történik A szervezés során figyelembe vett jogszabályok: –2011. évi CXC. Törvény a nemzeti köznevelésről (19. § (2) bek. „f” pont) –48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról…(8. §) –20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (183-184. § - tanulmányi versenyek típusai és a versenykiírást és lebonyolítást meghatározó szabályzat) –12/2016. (VI. 27.) EMMI rendelet a 2016/2017. tanév rendjéről (9. § és 3. melléklet – támogatott versenyek felsorolása) 12

13 Tanulmányi versenyek eredményei Versenyek lebonyolítása a Diósgyőri Gimnáziumban 18 tanulmányi verseny megyei koordinálása –10 általános iskolai –8 középiskolai Megyei döntő helyszínek száma: 4 Részt vevő (tag)intézmények száma: 96 Iskolai fordulókon résztvevők száma: 2220 fő Megyei döntőn résztvevők száma: 487 fő Országos/regionális döntőre bejutott: 34 fő Megyei díjátadón díjazásban részesült: 116 fő 13

14 Tanulmányi versenyek szervezésének követelményei A versenyek versenyszabályzattal rendelkeznek A versenykiírások tartalmilag egységesen a jogszabálynak megfelelően tartalmazza –Pedagógiai cél –Téma, ismeretanyag, felkészülési szakirodalom –Kategóriák és részek –Fordulók leírása –Nevezés módja –Döntőbe jutók száma A versenyek egységes lebonyolítása a helyi feladat 14

15 Tanulmányi versenyek szervezésének formai követelményei  Határidők A nevezési és jelentkezési határidőktől eltérni nem lehet. A megadott határidők mindig a postai dátumbélyegző dátumát jelentik.  Hiánypótlás Minden verseny esetében – 3 munkanapos határidővel -egyszeri hiánypótlásra van lehetőség  A versenyen való megjelenés Kérjük, hogy a verseny kezdési időpontja előtt a versenyzők és kísérőik legalább 20 perccel jelenjenek meg a helyszínen, hogy a versennyel kapcsolatos információkat meghallgathassák, kérdéseikre választ kaphassanak és az adminisztrációs feladatok elvégzésére legyen elegendő idő. 15

16 OKTV jelentkezők és továbbjutók 2011-2016 16

17 A továbbképzések jogszabályi háttere A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény A 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben részt vevők juttatásairól és kedvezményeiről277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet 1. § (1)A rendeletben foglaltakat kell alkalmazni a nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény (a továbbiakban: Nkt.) 62. § (2) bekezdésében szabályozott továbbképzés (a továbbiakban: továbbképzés) megtervezésére, megszervezésére. (2) A nevelési-oktatási intézmény vezetője az (1) bekezdésben meghatározott feladatok végrehajtására, a pedagógiai program figyelembevételével középtávú, öt évre szóló (a továbbiakban: továbbképzési időszak) továbbképzési programot készít. A továbbképzési programot a továbbképzési időszak első évét megelőző év március 15-éig kell elfogadni. A továbbképzési program felülvizsgálatára a fenntartóval egyeztetve évente egy alkalommal kerülhet sor. Az Oktatási Hivatalról szóló 121/2013. (IV. 26.) Korm. rendelet A pedagógiai-szakmai szolgáltatásokról, a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat ellátó intézményekről és a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokban való közreműködés feltételeiről szóló 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelet 17

18 A továbbképzések jogszabályi háttere 2. A nemzeti köznevelésről szóló 2011. CXC. törvény 62. §. (2) A pedagógus hétévenként legalább egy alkalommal – jogszabályban meghatározottak szerint – továbbképzésben vesz részt. Megszüntethető – munkaviszony esetében felmondással, közalkalmazotti jogviszony esetében az alkalmatlanság jogcímén történő felmentéssel – annak a pedagógusnak a munkaviszonya, közalkalmazotti jogviszonya, aki a továbbképzésben önhibájából nem vett részt, vagy tanulmányait nem fejezte be sikeresen. Az első továbbképzés az első minősítés előtt kötelező. Mentesül a továbbképzési kötelezettség alól az a pedagógus, aki betöltötte az 55. életévét. Nem kell továbbképzésben részt venni annak a pedagógusnak, aki pedagógus-szakvizsgát tett, a vizsgák letétele utáni hét évben. 18

19 A továbbképzések jogszabályi háttere 4. 5. § (3) Az (1) bekezdésben foglalt hétévenkénti továbbképzés legfeljebb huszonöt százaléka teljesíthető az e bekezdésben foglaltak útján együttesen: a ) köznevelési kutatást támogató ösztöndíjas programban való részvétellel, b) gyakornoki felkészítésben szakmai segítőként való részvétellel, c) nem szervezett, a szakmai felkészültség gyarapítását, képesség fejlesztését célzó tevékenységgel (a továbbiakban: önképzés), amely megvalósulhat mások tapasztalatainak megfigyelésével (óralátogatás) vagy munkaformák, eljárások, technikák, módszerek saját gyakorlatban való kipróbálásával és bemutatásával (bemutató óra), d) harminc foglalkozási óránál rövidebb, nem akkreditált képzésben való részvétellel, amennyiben a képzési idő legalább az öt órát eléri, e) a köznevelési intézmény felkérésére szervezett szaktanácsadói tevékenység keretében az érintett nevelőtestület, illetve pedagógusközösség számára nyújtott szaktanácsadáson történő részvétellel, feltéve, hogy az elemző értékelő tevékenység az érintett pedagógusok részvételével történik. 19

20 A pedagógusok továbbképzése Továbbképzés címe rsz Továbbképzés címe rsz „Az erkölcstan tantárgy tanításának elméleti és módszertani ismeretei a köznevelési intézmények 5-8. évfolyamán” 30 Én, mint más - toleranciára nevelés28 A gyermeki agresszió erőszakmentes kezelése a pedagógus mindennapi gyakorlatában 20 A hozzáadott érték – mit és miért mérünk? ( Tudás-, készség-, képesség- és kompetenciamérések) 23 Egyezzünk meg! Mediációs lehetőségek az iskola életében 16 Művészettel a tehetség- és egészségfejlesztésért21 Változáskezelés és változásmenedzselés tréning jellegű továbbképzés 11 "Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben” 19 Az idő előtti iskolaelhagyás kiküszöbölése. Elméleti és gyakorlati ismeretek nyújtása a hátrányos helyzetből adódó iskolai sikertelenség, korai iskolaelhagyás, lemorzsolódás megelőzése érdekében. 21 A tehetségekért – felkészítés a felismeréstől a komplex fejlesztési lehetőségekig 9 Pedagógiai értékelés szakszerűen, korszerűen. A pedagógusok szakszerű és korszerű értékelési gyakorlatának segítése, különös tekintettel a tudásszint, a kompetencia és a neveltségi szint mérésére. 14 A Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) használata és az erre alapozott fejlesztés 4-8 éves korban (folyamatba ágyazott pedagógus-továbbképzés) 80 A családdal kapcsolatban - Együttműködés; A családok lehetséges bevonása a nevelési-oktatási folyamatokba 17 13 képzésen 309 fő vett részt 20

21 Tervezett pedagógus-továbbképzések 2016. ősz Továbbképzés címe Időpont Továbbképzés címe Időpont A Diagnosztikus Fejlődésvizsgáló Rendszer (DIFER) használata és az erre alapozott fejlesztés 4-8 éves korban (folyamatba ágyazott pedagógus-továbbképzés 09. hó Intézményvezetők felkészítése az intézményi önértékeléshez, a tanfelügyeleti ellenőrzéshez és a pedagógusminősítéshez kapcsolódó intézményvezetői feladatok ellátására 09. hó Számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás-tanulási folyamatban I. 09. hó Ön-és társismeret fejlesztésének gyakorlata a köznevelési intézményekben 09. hó Intézményfejlesztés, változáskezelés a gyakorlatban 10. hó "Mindennapi pénzügyeink" - a gazdasági, pénzügyi ismeretek tanítási lehetőségei a középfokú köznevelési intézményekben” 11. hó Jövőképteremtés: a pályaválasztás támogatása 11. hó „Felkészítés érettségi vizsgaelnöki feladatok ellátására” 11. hó A tanulás tanítása általános iskolában 11. hó8 db TIOP-os IKT képzés 09-11. hó 21

22 2016. I. félévi tapasztalatok  Az időpont megfelelősége nehezen biztosítható, kilépés  Meggondolatlannak tűnő jelentkezések, veszélyeztetett csoportindulások  Az intézményi igényfelmérésben megadott adatok nem korrelálnak a képzésekre való jelentkezésekkel  Erkölcstan képzés: 150%-os érdeklődés  Tehetséggondozás: az igényfelméréshez képest minimális érdeklődés (még indítható csoport)  Legtöbbet szervezett képzés: 4 db DIFER  szaktanácsadók tartották, őszi folytatás 175 jelentkező, 2 db kihelyezett képzés (Vilmány, Bekecs)  Helyszínek: KLIK-es intézmények, jó együttműködés 22

23 Pedagógiai tájékoztatás 23

24 A lemorzsolódás megelőzésének támogatása Jogszabályi háttér: –Nkt. 19. § (1) h) a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző - és pedagógiai támogató rendszer működtetése –48/2012 EMMI rendelet 9/A. § a) b) c) d) pontja 24

25 A lemorzsolódás bekövetkezéséhez kapcsolódó jelenségek  Motiváció hiánya  Iskolai kudarcok (alacsony tudásszint, évismétlés, bukás)  Hiányzások  Magatartási problémák  Rossz szociális háttér  Hátrányos helyzet 25

26 Helyi együttműködés kezdeményezése  A lemorzsolódás veszélyének kitett tanulók magas aránya miatt első lépések megtétele  Kiemelt szerep, kutatások a témában  A megye iskoláiban a mutatók kiemelt helyzetet jeleznek  Az egyes szereplők csak összeegyeztetett munkával tudnak előre haladni  A szociális munka kiemelt jelentőségű  Az iskola közreműködése és figyelme elsődleges  Fenntartó részéről fejlesztést igénylő terület 26

27 Közreműködő partnerKözreműködési terület Miskolc Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala Humán Stratégiai Osztály Együttműködés, Partnerség, Komplex célkitűzések ismertetése, megvalósításának segítése. Miskolci Járási Hivatal Gyámügyi Osztály Állandó, naprakész jogszabály ismertetés. Minden egyéni hatósági ügyben segítséget ad, akár telefonon, akár személyesen. Miskolci Egyesített Szociális, Egészségügyi és Gyermekvédelmi Intézmény Gyermekvédelmi veszélyeztetettséget észlelő és jelző rendszer segítése, iskolai szociális munka hálózat kialakítása, modellezése Miskolcon, és Miskolc járásban. Tempus Közalapítvány Meglévő szakemberek felmérése. Pedagógiai eszköztár adaptálása. Modern módszertanok. Szemléletformáló műhelymunkák, képzések, kiadványok. Miskolci Egyetem- BTK Neveléstudományi Intézet Egyedi intézményi cselekvési terv / stratégiai program kialakításához szakmai segítség nyújtás, tanácsadás. Pedagógus továbbképzés alapítása, meglévő továbbképzés átalakítása igény szerint. Tanárjelöltek, egyetemi hallgatók érzékenyítése „értő”, fogadó helyszíneken terepgyakorlatok célzott szervezése 27

28 Az érintett iskolák köre 28

29 POK feladatai a mérésekben  Korábbi eredmények nyomon követése  Képzések és tájékoztatók szervezése  Az intézményekkel együttműködés  Fenntartó tájékoztatás biztosítása  Szaktanácsadókkal való kapcsolattartás  Ellátja az országos pedagógiai tárgyú mérés-értékelések helyi feladatait  Közreműködik a köznevelési tárgyú nemzetközi mérések és vizsgálatok lebonyolításában 29

30 A megye eredményei az országos teljesítmények viszonylatában 2015. évi mérés6. évf.8. évf.10. évf. Járásokmatematikaszövegértésmatematikaszövegértésmatematikaszövegértés Cigánd1366129214201350 Edelény138513171480139113861333 Encs134213081434140614791453 Gönc132512771537140913541319 Kazincbarcika148214261577150115261468 Mezőcsát149513851531145415221517 Mezőkövesd145914341610154215341487 Miskolc148314621606156216351594 Ózd137113651458143015111472 Putnok143213681482140015761476 Sárospatak145814611554150816181597 Sátoraljaújhely151614701579150514771440 Szerencs144014081527148315591547 Szikszó136813101506138913421326 Tiszaújváros150214761575154016281565 Tokaj143214351506149915431506 B-A-Z megye 144514111550149415721530 Észak-Magyarország 145014221562150815891550 Országos 149714881618156716451601 30

31 Az alulteljesítő intézmények 2012. évi eredmények alapján: 76 telephely 2013. évi eredmények alapján: 63 telephely 2014. évi eredmények alapján: 61 telephely 2015. évi eredmények alapján: 72 telephely Ha bármely telephely bármely képzési típusában legalább 50% nem érte el (matematika és szövegértés):  6. évf.: 2. képességszintet  8. évf.: 3. képességszintet  10. évf.: 3. képességszintet, Kormányhivatal a fenntartónak figyelemfelhívást küld. A fenntartó intézkedési terv elkészítését kezdeményezi az iskolában, aki a felhívástól számított három hónapon belül megküldi azt neki. 31

32 Az alulteljesítő iskolákban megvalósítható fejlesztések szaktanácsadói támogatással Igazgatói hatáskör az intézkedésekre –Intézményi, telephelyi és tanulói jelentések áttekintése, eredmények elemzése, következtetések levonása –Helyzetelemzés készítése –Az eredmények okainak feltárása –Intézkedési terv készítése Fenntartói hatáskörben megvalósítható intézkedések –Fenntartói jelentések áttekintése –Intézkedési terv készítése 32

33 A 2015. évi OKM adatai alapján legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák Az OKM adatai alapján azonosíthatók az olyan iskolák, jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján várható 57 telephely a megyében amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik családi háttere alapján várható volna. 57 telephely a megyében jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható 38 telephely a megyébenamelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása. fejl.: 38 telephely a megyében http://www.oktatas.hu/kozneveles/meresek/kompetenciameres/ kiemelkedo_teljesitmenyu_iskolak 33

34 A témahetek megszervezése 10. § (1) A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet (a továbbiakban: miniszteri rendelet) 7. § (4) bekezdése szerinti projektoktatást lehetővé tevő témaheteket a tanítási évben az oktatásért felelős miniszter az alábbi időpontok szerint hirdeti meg: ) pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete a) pénzügyi tudatosság és gazdálkodás hete 2017. március 6. és 2017. március 10. között, 2017. március 6. és 2017. március 10. között, b) digitális témahét 2017. április 3. és 2017. április 7. között, c) fenntarthatóság-környezettudatosság témahete 2017. április 24. és 2017. április 28. között. (2) A nevelési-oktatási intézmény a munkatervében meghatározott módon részt vehet a témahetekhez kapcsolódó programokon, továbbá a tantervben előírt, az adott témával összefüggő tanítási órákat, foglalkozásokat a témahét keretében megszervezheti. 34

35 Pénzügyi és gazdálkodási témahét 2017. március 6-10. Pénzügyi téma: „Bankoljunk okosan!” Előző két Pénz7-hez hasonló óratervek, útmutatók Regisztráció kezdete: 2016. november 15. Tanárfelkészítés: Budapest és vidék, POK-ok segítségével Önkéntesek bevonását kezdeményezhetik az iskolák További információ, korábbi óratervek: www.penz7.hu, www.penziranytu.hu/penz7 35

36 Pénzügyi és gazdálkodási témahét 2017. március 6-10. GAZDÁLKODÁS A 2016-2017-es tanévtől új téma a témahetek programjában Cél  vállalkozói kompetenciafejlesztés  élményalapú vállalkozói ismeretek bevezetése a köznevelésbe Szakmai megvalósító: Nemzetgazdasági Minisztérium Együttműködő szakmai partnerek: Junior Achievement Magyarország Alapítvány, Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége, SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány A hét gazdálkodási témái: Üzleti ötlet + együttműködés A regisztráció helye: pénz7.hu A regisztráció kezdete: 2016. november 15. Minden regisztráló iskola számára elérhető: Online letölthető kidolgozott óraterv tanári útmutató Tanárfelkészítés, konzultáció 36

37 37

38 www.fenntarthatosagi.temahet.hu FENNTARTHATÓSÁGI TÉMAHÉT - 2017. ÁPRILIS 24-28. 38

39 A VILÁG LEGNAGYOBB TANÓRÁJA – 2016. SZEPTEMBER 19-23. A Világ Legnagyobb Tanórája egy globális oktatási projekt, melyhez tavaly160 ország csatlakozott, köztük Magyarország is. A világ minden részén egy időben kerül megrendezésre a tanóra, így megalkotva a világ legnagyobbját. A tanórán az ENSZ által meghirdetett 17 Globális Célt szeretnék megismertetni világszerte a gyermekekkel. A kezdeményezést az EMMI támogatja. www.avilaglegnagyobbtanoraja.hu 39

40 Eredményes és sikeres tanévet kívánok! Köszönöm a figyelmet! 40


Letölteni ppt "A Miskolci Pedagógiai Oktatási Központ elért eredményei és további feladatai TANÉVNYITÓ 2016/2017 Ragályiné Hajdú Zsuzsanna főosztályvezető Miskolci Pedagógiai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések